• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner, nieuwe auto

Accusingly

Detailing rookie
20 jul 2022
6
15
Via tweakers ben ik hier terecht gekomen, 8 augustus krijg ik mijn Seat Leon 2020 in de kleur metallic grey. Hiervoor reed ik een skoda fabia die altijd door de wasstraat ging.
Bij mijn nieuwe auto wil ik met de hand wassen en detailen.
Heb een begin boodschappenlijstje bij elkaar gezocht, met behulp van het stappenplan van Dibbuz, en vraag graag jullie mening.

Foam : Apple ifoam die ik wss aanbreng doormiddel van een Kärcher
Shampoo : Dodo Born To Be Wild
Wash Mitt : Q²M Smoothie Wash Mitt
Droogdoek: Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Clay : Monello Dolce Verde Klei Set
Polish : California Gold Pure Polish Step 1 - 473ml , Handmatig of machinaal ben ik nog niet zeker van
Als ik machinaal wil polijsten : DAP EVO Monello Raffini Evolution Pack
Handmatig polish : Del Ufo XL Foam Applicator
Voeding : Lime Prime Fine Cut Prep Polish - 500ml
Wax : Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Glas : Q²M Glass
Buitenspiegel : Glaco Mirror Coat Zero - 40ml
Raam sealant : Perfect Clarity Glass Sealant Kit - 118ml
Velgreiniger : Non-Ferro Iron Remover - Wheel Woolie - Medium
Banden : Q² Tire - 400ml
- Q²M Tire Applicator - Large - 2pack


Nu heb ik ook wel een stappenplan voor me :
Foamen
Velgen
Wassen
Kleien
Polijsten
Glaze
Wax
Glas

Alleen
hoevaak clay polish wax etc. weet ik ook nog niet echt, ik wil m in t begin een goeie clean geven en dit dan bijhouden. Elke 2/4 week wassen.

Wanneer je tussendoor moet drogen etc. ben ik me nog aan t inlezen, maar denk dat ik met dit lijstje wel heel ver kom.
Graag meningen of ik dingen kan aanpassen of tips en tricks voor als ik aan de slag ga :D

Alvast bedankt
 
Ik zou een andere shampoo kiezen dan "Born to be Wild" ;)
Voor een handmatige polish moet je een echte hand pad kiezen, geen wax applicator. Voor een handpad kun je dan kiezen uit wit of oranje.
 
Welkom!

Je hebt het wel over een glaze in je stappenplan, maar ik zie hem er niet tussen staan. Bij voeding heb je Lime Prime neergezet, maar dat is een paint cleaner / hele fijne polish. Als je een glaze zoekt is PoorBoys Black Hole bijvoorbeeld een uitstekende.

Als je handmatig gaat polijsten dan adviseer ik je inderdaad een glaze toe te passen. Wanneer je machinaal polijst is dit eigenlijk overbodig.

Veel plezier met de nieuwe auto!
 
Ten eerste allemaal bedankt voor de snelle reacties :heart_eyes:

Hierbij het aangepaste lijstje
Foam : Apple ifoam die ik wss aanbreng doormiddel van een Kärcher
Shampoo : Born to be Mild pH-neutral Detailing Shampoo
Wash Mitt : Q²M Smoothie Wash Mitt
Droogdoek: Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Clay : Monello Dolce Verde Klei Set
Polish : California Gold Pure Polish Step 1 - 473ml , Handmatig of machinaal ben ik nog niet zeker van
Als ik machinaal wil polijsten : DAP EVO Monello Raffini Evolution Pack
Handmatig polish : Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad
Voeding : Black Hole - 473ml
Wax : Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Glas : Q²M Glass
Buitenspiegel : Glaco Mirror Coat Zero - 40ml
Raam sealant : Perfect Clarity Glass Sealant Kit - 118ml
Velgreiniger : Non-Ferro Iron Remover - Wheel Woolie - Medium
Banden : Q² Tire - 400ml
- Q²M Tire Applicator - Large - 2pack

De handpad gewijzigd voor de oranje pad.
Born to be wild > Born to be mild
En de voeding aangepast naar de Black Hole
Zijn er verder nog aanpassingen nodig qua doeken? Heb nu alleen een droogdoek erbij staan.
Qua MF doeken zijn de Peluche verde niet op voorraad zou ik dan voor de Senza Bordi Edgeless Towel - 45x45cm voor t afnemen van de Polish en wax?
Want als ik het boodschappenlijstje af heb kan ik een gedetaileerd stappenplan maken.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Welkom! Qua foam zou ik gaan voor Bilt-Hamber autofoam of touch-less of Autofinesse Avalanche. iFoam schuimt wel en ruikt fris maar doet verder niet zoveel
 
Foam : Apple ifoam die ik wss aanbreng doormiddel van een Kärcher Avalanche Snow Soap
Foamlans : Lancia 2.0 Foam Kit
Shampoo : Born to be Mild pH-neutral Detailing Shampoo
Wash Mitt : Q²M Smoothie Wash Mitt
Droogdoek: Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Clay : Monello Dolce Verde Klei Set
Polish : California Gold Pure Polish Step 1 - 473ml , Handmatig of machinaal ben ik nog niet zeker van
Als ik machinaal wil polijsten : DAP EVO Monello Raffini Evolution Pack
Handmatig polish : Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad
Voeding : Black Hole - 473ml
Wax : Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Glas : Q²M Glass
Buitenspiegel : Glaco Mirror Coat Zero - 40ml
Raam sealant : Perfect Clarity Glass Sealant Kit - 118ml
Velgreiniger : Non-Ferro Iron Remover - Wheel Woolie - Medium
Banden : Q² Tire - 400ml
- Q²M Tire Applicator - Large - 2pack

Als Polish zat ik te denkne om de California Gold Pure Polish Step 1 - 473ml te vervangen voor Raffini Mezzo Polish icm met de orange handpad
Zou dit een goed boodschappenlijstje zijn om eerst mee te beginnen?
 
Ik ben even kwijt wat je nu met MF-doeken wil bestellen, als alternatief voor de Peluche Verde kun je ook de Peluche Bianco (trio) nemen, die zijn wel op voorraad, iets groter, zelfde kwaliteit als de Verde en dezelfde prijs. Een andere optie is de Piccolo Nero, die is wat kleiner, dus heb je er iets meer nodig.

De Senza Acqua drying towel is een goede droogdoek (zelf zo'n 10 jaar gebruikt, toen werd ie minder), maar ik vind deze prettiger al moet je daar eigenlijk wel een kleine droogdoek naast gebruiken voor de lastige plekken (zoals onder deurgrepen), omdat de Dry me crazy dubbeldik is uitgevoerd.

De samenstelling van dergelijke lijstjes is altijd een mix van persoonlijke voorkeuren, goede ervaringen/reviews en budget, er is geen perfect lijstje dat voor iedereen goed is, maar er zijn weinig echt slechte producten.
 
Thanks voor alle reacties, ik heb denk ik best wel een goed beeld wat ik nodig heb.
Ga uit van bovengenoemd lijstje en dan wat MF doeken erbij en dan denk ik dat ik kan beginnen aan een mooi stappenplan.
:cool:
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Ziet er goed uit! Ik zou die Glaco voor de spiegels echt weg laten, valt erg tegen. Ik heb zelf de Ultra Glaco op alle ramen en spiegels gedaan en vind dit fijner werken dan de mirror variant op de spiegels.