• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner stappenplan, goede keuzes?

Pawiro

Detailing rookie
14 jan 2012
4
2
Zo, na een aantal uur gelezen te hebben heb ik m'n boodschappenlijstje wel af denk ik.
Ik wil dus voor het eerst beginnen met het 'serieuzer' poetsen van m'n auto, een Indigoblauwe Seat Cordoba uit 2001. Ik heb het volgende lijstje samengesteld:

Wassen:
Poorboys World Super Slick & Suds

Kleien:
Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System

Reinigen:
Poorboys World Professional Polish

Waxen:
Poorboys World EXP Pure Sealant
of
Poorboys World EX Sealant with Carnauba

Overige:
Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
Poorboys World Natural Look Dressing
Rain-X

En natuurlijk de bijbehorende pads en microvezel doeken ;)

Nu ben ik dus redelijk tevreden met mijn lijstje, maar ik vraag me wel een paar dingen af. Ik ben nog gewoon studerende en heb geen al te groot budget. Is het in dit geval slim om het 'voeden' (glaze dacht ik?) over te slaan? En is het wel nodig om te reinigen met PB's Professional polish? Wel weet ik dat de garage waar ik m'n auto heb gekocht de auto flink had 'gepoetst' met allerlei troep dus volgens mij is het wel verstandig om deze stap erin te laten.
Ook twijfel ik over PB's EXP Pure Sealant of EX Sealant. Ik hoor veel goede berichten over PB's EXP, maar EX Sealant klonk zeer interessant omdat deze waarschijnlijk een diepere glans heeft?
En ik vraag me af hoe vaak ik deze stappenplan moet doen per jaar? En als ik m'n auto wekelijks was (2 emmers), moet ik dan nog wat hebben om de wax 'in conditie' te houden?

Ik hoor graag van jullie ,^^
 
Wassen, prima.
Kleien, ook goed.
Reinigen, prima keus.
Glaze gebruiken, is een optie, doe het zelf niet zo vaak, maar als je niet gaat polijsten, kan het wel even een oppepper voor je lak zijn.
Beschermen, prima, gebruik zelf best vaak EX-P, naar tevredenheid. Voor volledige dekking en iets meer duurzaamheid zet ik altijd 2 lagen, 45 minuren laten curen per laag, en ff een paar uurtjes tussen het aanbrengen van beide lagen aanhouden.

Als je dit stappenplan 3-4 per jaar doet, is je auto altijd in keurige staat en goed beschermd.

Nalopen na de wasbeurt kun je Poorboys QD+ voor gebruiken, deze boost de bescherming ook nog een klein beetje.
Ik gebruik zelf ook heel vaak Poorboys Spray & Wipe na het wassen, frist de lak ook lekker op, en je kunt het ook prima op de ramen gebruiken.