Ik heb gisteren mijn eerste spulletjes ontvangen van Carclean.com (snelle levering zeg!) en die wou ik natuurlijk zo snel mogelijk aan de tand voelen.
Eerst en vooral maar eens alles uitgepakt (geen fotos, was te enthousiast!) en bekijken. Ik was vooral erg onder de indruk van de bouwkwaliteit van de DAP500. Zoals elke doe het zelver ben ik wel bekend met de afwerking van de klasieke merken zoals Bosh, B&D, De Walt, Festools en de DAP500 mag zonder schaamte in dezelfde rij gaan staan. En de vriendin vond de opbergtas fantastisch om het toestel netjes weg te bergen. (niet geheel onbelangerijk gezien zij heeft meegefinancierd )
De 2e meevaller was de leuke extra documentatie en natuurlijk ook de presentjes van Carclean, niet minder dan 3 heel nuttige producten vond ik kosteloos terug in mijn pakje! ^
Eens de zon wat was weggetrokken heb ik met m'n broertje zijn zwarte Yaris T-Sport onder handen genomen. Vooraleerst de wagen goed gewassen met de 2 emmer methode en NXT carwash terwijl m'n broer de velgen onder handen heeft genomen met de velgenborstel van Meguiars en hun hotweels reiniger.
Vervolgens zijn we gaan kleiën, dit was nog nooit eerder gebeurd en dus een hele klus. Mijn broer gebruikte de meguiars clay kit en ikzelf gebruikte de net ontvangen poorboys elastic clay samen met de :kado gekregen Spray and Wipe. Zelf vind ik de meguairs combo makkelijker te hanteren maar de poorboys combo haalde duidelijk meer contaminatie weg op kortere tijd, dat het dan wat meer moeite kost is volledig acceptabel.
Omdat het al laat werd besloten we gewoon nog een laagje sealer aan te brengen om ons harde werk te beschermen. Daarvoor heb ik de DAP gebruikt samen met een rooie LC pad en de NXT liquid wax die ik nog had rondslingeren.
Deze morgen wou ik dan eens kijken wat er mogelijk was met de nieuwe producten die ik had besteld, te weten:
Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
Poorboys World - Professional Polish - 473ml
Poorboys World - Black Hole - 473ml
Poorboys World - EX Sealant with Carnauba - 473ml
Lake Country - Curved CCS 6.5 inch White Polishing Pad
Lake Country - SmartPads CCS 6.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
Lake Country - Curved CCS 6.5 inch Black Finishing Pad
Lake Country - SmartPads CCS 6.5 inch Red Ultrasoft Wax/Sealant Pad
De motorkap is er het ergste aan toe en werd dus het eerste onder handen genomen. Eerst alles netjes afgeplakt en dan heb ik 2 passes gedaan met de SSR1 op de witte pad. Tot mijn grote teleurstelling waren de verschillen maar klein, enkele kleinere krasjes zijn vervaagd en wat oxidatieplekken zijn verdwenen maar het gros van de krassen is nog duidelijk zichtbaar in de zon. Daarna een pas gedaan met de Prof Polish op groene pad hetgeen relatief gezien meer resultaat opleverde, een groot stuk van de kleine micro krasjes verdwenen als sneeuw voor de zon alsook de laatste resten oxidatie pleken. Afwerken deed ik met black hole en de EX op respektievelijk zwarte en rode pad.
Zoals duidelijk te zien op de foto zijn nog lang niet alle krassen weg, is dit te hoog gegrepen voor SSR1 en moet ik uitkijken naar zwaardere middelen? En dewelke dan? Of moet dit wel kunnen met SSR1 en doe ik iets eenvoudigweg verkeerd?
Ook vond ik dat de DAP500 toch wel enorm hard trilde op de standen 4-5 en 6. hard genoeg om het moeilijk te maken de DAP goed vast te houden en virtueel onmogelijk om goed in te schatten hoevele druk je op de lak zet. Zonder pad trilt het toestel helemaal niet, dus ik vermoed dat het probleem in de centrage van de pads zit. Iemand enige tips hierover? Had ik kleinere pads moeten bestellen die beter centreren ?
Ook is me nog niet helemaal duidelijk hoeveel product je moet gebruiken, er is toch een kleine CM uit mijn flesje SSR1 gebruikt en dat alleen voor de motorkap. Ik ben namelijk gestart met enkele 'erwtjes' SSR1 maar ik had de indruk dat ik echt meteen door het product heen zat (10-15 sec) en dan ben ik meer gaan gebruiken waardoor het toch een minuutje of 2 duurde eer ik wit stof kreeg (zoals vermeld op de verpakking).
Eerst en vooral maar eens alles uitgepakt (geen fotos, was te enthousiast!) en bekijken. Ik was vooral erg onder de indruk van de bouwkwaliteit van de DAP500. Zoals elke doe het zelver ben ik wel bekend met de afwerking van de klasieke merken zoals Bosh, B&D, De Walt, Festools en de DAP500 mag zonder schaamte in dezelfde rij gaan staan. En de vriendin vond de opbergtas fantastisch om het toestel netjes weg te bergen. (niet geheel onbelangerijk gezien zij heeft meegefinancierd )
De 2e meevaller was de leuke extra documentatie en natuurlijk ook de presentjes van Carclean, niet minder dan 3 heel nuttige producten vond ik kosteloos terug in mijn pakje! ^
Eens de zon wat was weggetrokken heb ik met m'n broertje zijn zwarte Yaris T-Sport onder handen genomen. Vooraleerst de wagen goed gewassen met de 2 emmer methode en NXT carwash terwijl m'n broer de velgen onder handen heeft genomen met de velgenborstel van Meguiars en hun hotweels reiniger.
Vervolgens zijn we gaan kleiën, dit was nog nooit eerder gebeurd en dus een hele klus. Mijn broer gebruikte de meguiars clay kit en ikzelf gebruikte de net ontvangen poorboys elastic clay samen met de :kado gekregen Spray and Wipe. Zelf vind ik de meguairs combo makkelijker te hanteren maar de poorboys combo haalde duidelijk meer contaminatie weg op kortere tijd, dat het dan wat meer moeite kost is volledig acceptabel.
Omdat het al laat werd besloten we gewoon nog een laagje sealer aan te brengen om ons harde werk te beschermen. Daarvoor heb ik de DAP gebruikt samen met een rooie LC pad en de NXT liquid wax die ik nog had rondslingeren.
Deze morgen wou ik dan eens kijken wat er mogelijk was met de nieuwe producten die ik had besteld, te weten:
Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
Poorboys World - Professional Polish - 473ml
Poorboys World - Black Hole - 473ml
Poorboys World - EX Sealant with Carnauba - 473ml
Lake Country - Curved CCS 6.5 inch White Polishing Pad
Lake Country - SmartPads CCS 6.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
Lake Country - Curved CCS 6.5 inch Black Finishing Pad
Lake Country - SmartPads CCS 6.5 inch Red Ultrasoft Wax/Sealant Pad
De motorkap is er het ergste aan toe en werd dus het eerste onder handen genomen. Eerst alles netjes afgeplakt en dan heb ik 2 passes gedaan met de SSR1 op de witte pad. Tot mijn grote teleurstelling waren de verschillen maar klein, enkele kleinere krasjes zijn vervaagd en wat oxidatieplekken zijn verdwenen maar het gros van de krassen is nog duidelijk zichtbaar in de zon. Daarna een pas gedaan met de Prof Polish op groene pad hetgeen relatief gezien meer resultaat opleverde, een groot stuk van de kleine micro krasjes verdwenen als sneeuw voor de zon alsook de laatste resten oxidatie pleken. Afwerken deed ik met black hole en de EX op respektievelijk zwarte en rode pad.
Zoals duidelijk te zien op de foto zijn nog lang niet alle krassen weg, is dit te hoog gegrepen voor SSR1 en moet ik uitkijken naar zwaardere middelen? En dewelke dan? Of moet dit wel kunnen met SSR1 en doe ik iets eenvoudigweg verkeerd?
Ook vond ik dat de DAP500 toch wel enorm hard trilde op de standen 4-5 en 6. hard genoeg om het moeilijk te maken de DAP goed vast te houden en virtueel onmogelijk om goed in te schatten hoevele druk je op de lak zet. Zonder pad trilt het toestel helemaal niet, dus ik vermoed dat het probleem in de centrage van de pads zit. Iemand enige tips hierover? Had ik kleinere pads moeten bestellen die beter centreren ?
Ook is me nog niet helemaal duidelijk hoeveel product je moet gebruiken, er is toch een kleine CM uit mijn flesje SSR1 gebruikt en dat alleen voor de motorkap. Ik ben namelijk gestart met enkele 'erwtjes' SSR1 maar ik had de indruk dat ik echt meteen door het product heen zat (10-15 sec) en dan ben ik meer gaan gebruiken waardoor het toch een minuutje of 2 duurde eer ik wit stof kreeg (zoals vermeld op de verpakking).