• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnerscollectie voor de moeilijkste kleur

Lorenzo

Detailing rookie
15 aug 2008
5
0
Ik heb ooit is een set meguiars gekocht. Maar van poetsen is het niet meer gekomen. Gelukkig had ik goede basisspullen en kon ik veel overhevelen naar mn nieuwe collectie die ik met Tim heb samengesteld. Het enige wat ik niet meer kon toepassen was de Meguiars Cleaner Wax.

De nieuwe auto wordt pas over enkele weken afgeleverd (zie mn topic bij voorstellen voor details), maar ik ben alvast begonnen met het aanleggen van een collectie/voorraad. (Lees, alles kopen wat ik wil hebben en meer... :grinning: ). Ik wil een poets-set hebben én een schoonmaak/detailer-set. Ik was wekelijks mn auto vrij grondig met plezier dus dat is geen probleem. Ik heb nu het volgende:

Wassen:
Meguiars Waschmitt (witte)
Meguiars Gold Class shampoo
PoorBoys Waffle Weave drying towel


Cleanen:
PoorBoys Spray and Wipe
PoorBoys Clay
PoorBoys Mega Plush Groen (voor afnemen van vuil na kleien)
PoorBoys Mega Plush Groen (voor afnemen van gewoon gebruik spray and wipe)


Polish
PoorBoys Professional Polish
Lake Country Euro Foam Hand Polish Applicator (ovale pad/grove structuur voor polish)
PoorBoys Mega Plush Groen (voor uitwrijven van de polish)


Sealant
PoorBoys Sealant with Carnauba
Meguiars Even Coat pads(2)
Meguiars Supreme Shine Microfiber towel large (voor uitwrijven van de Sealant)


Velgen&banden
Carclean Detail Auto Brush
PoorBoys Wheel Sealant
PoorBoys Microfiber Applicator Pad (voor aanbrengen wax op velgen)
PoorBoys Deluxe Mega towel coral (voor uitwrijven wax op velgen)
PoorBoys Bold N Bright (spray het in, uitwrijven met een oude theedoek)


Bekleding
PoorBoys Leather Stuff
PoorBoys Deluxe Mega towel coral (voor uitwrijven wax op leder)


Kunstof trim (grille, instaplijsten, interieurdelen)
PoorBoys Bold N Bright (voor raamrubbers)
PoorBoys Natural Dressing (voor al het kunstof op dashboard/ kunstof grille buiten)
Zachte borstel voor aanbrengen op grille
PoorBoys Deluxe Mega towel coral (voor uitwrijven dressing op grille en interieurdelen)
PoorBoys Deluxe Mega towel coral (voor uitwrijven Bold N Bright op raamrubbers)


Wetlook ?
Tips ?



Ik heb dus de belangrijkste dingen voor een volledige behandeling elk kwartaal/halfjaar. Ik was mn auto wekelijks, nu deze eruit gaat gebeurd het iets minder, maar de nieuwe wil ik straks erg scherp gaan onderhouden. Elke week ben ik te vinden met vrienden in een grote washal met allemaal boxen, hier spuit ik de auto af, was hem met Gold Class en de Waschmitt. Drogen doen we dan met de Drying Towel. Watervlekjes en strepen even met spray and wipe (alsmede de ruiten). Verder wil ik nog een spraywax en een doek voor het detailen bij elke wasbeurt.

Als tussenstap of laatste stap zoek ik nog iets voor een ''wetlook''. Ik twijfel of ik een Black Hole moet aanschaffen om tussen het polijsten en de carnaubasealant aan te brengen. of een Natty's wax na de sealant. Ik hoef ze niet beide. Ik wil 1 vd 2 voor een mooie wetlook.

Ik ga alles voor het eerst doen dus ik probeer om een stappenplan te maken zoals hierboven, ik wil alleen nog weten/uitzoeken hoe ik het beste alles aanbreng en moet toepassen, qua tijdsduur en behandeling zeg maar. Mocht je tips hebben, aanvulling of nog betere spullen weten voor hetgeen wat ik nog wil kopen hoor ik het graag (de wetlook stap die ik nog wil toepassen en de spraywax staan nog open zeg maar). De onderstreepte spullen moet ik nog kopen.

Als allerlaatste ben ik aan het twijfelen of ik alles met de hand moet aanbrengen of dat ik een machine ga kopen in de toekomst. Ik wil alleen geen 2/3 honderd euro kwijt voor een machine, maar ook geen troep kopen. Moeilijk dus. Maar eerst eens met de hand doen is misschien het slimste.


Advies? Toevoegingen? Let me Know.......
 
Patrick is met net voor. Ik zou ook voor de Black Hole gaan. Zeker omdat de EX al carnauba bevat. De wax versterkt de diepe look die door de BH ontstaat en i.m.o. mer dan alleen een waxlaag. Voor mij geen wasbeurt meer zonder BH.

Daarnaast zou ik je nog The Bone-spons van Cobra kunnen aanraden. Persoonlijk vind ik die lekkerder werken dan m'n washmitt (van Poorboys). Hij neemt veel water op, heeft lange vezels (!) en ligt makkelijk in de hand.

Ik ben wel benieuwd trouwens of machinaal veel sneller is dan met de hand. Ik heb vandaag alle PB stappen gehad, muv het kleien en was in 3 uurtjes klaar.