• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnersdetail: Mazda6 Sporbreak '03, 1e keer machinaal

jobcohen

Detailing addict
16 aug 2010
24
50
Begin deze week ben ik bij carclean geweest om een begin te maken met machinaal detailen. Tot nu toe heb ik mijn auto (Mazda6 Sporbreak 2.3 Active) met de hand bijgehouden dmv het Meguiar's 5 stappenplan. Omdat er toch de nodige krassen/krasjes op zaten wilde ik de auto graag machinaal gaan behandelen. Hiervoor heb ik de DAP900 met kompressorpads aangeschaft, en daarnaast nog de nodige andere spulletjes.

Ik was erg benieuwd hoe de machinale behandeling me zou bevallen. Mijn eerste gedachte was dat ik het toch wat vond tegenvallen. De lichte waskrasjes gingen er zo uit, maar de zwaardere krassen (bijv. langskrassen) bleven zitten. :( Ook ingedroogde vlekken op het dak kreeg ik er niet uit met de oranje pad en mezzo. Misschien nog een keer proberen met de paarse pad en mezzo (ik heb nog geen forza in mijn collectie).

Maar toen ik eenmaal de wagen naar buiten reed en hem in het daglicht zag staan kon ik een lichte glimlach niet onderdrukken. :jippie De auto staat er weer mooi glanzend bij, naar mijn mening een mooie wetlook!

Zojuist even foto's genomen op een industrieterrein hier in de buurt. Helaas schijnt er slechts een waterig zonnetje hier, maar ik hoop dat de foto's een goede indruk geven van het eindresultaat. Helaas heb ik geen 'voor' foto's, maar de auto staat er over het algemeen netjes bij (vanaf een afstandje). Echt vies wordt hij nooit (krijgt hij de kans niet voor!)

De genomen stappen zijn:

- gestart met het afspuiten van de auto met een tuinslang
- vervolgens de banden ontvet met Dasty, als voorbereiding op de Bold 'n Bright gel van Poorboys
- banden goed afgespoeld en velgen met een simpel sopje schoongemaakt
- auto gewassen met Meguiar's Goldclass
- auto afgespoeld
- auto gekleid met Dodo Supernatural clay (werkt heel erg lekker) en Spray&Wipe 1:1 als glijmiddel
- auto weer afgespoeld
- auto gedroogd met de Delirium droogdoek
- DAP900 met oranje pad en mezzo
- DAP900 met groene pad en finale
- plaatselijk aan de gang geweest met paarse wolpad en mezzo vanwege diepere krasjes, helaas niet het gewenste resultaat gehaald (ben misschien te kritisch op mezelf...)
- auto gewassen met Meguair's Goldclass en Meg's washmitt om de auto te ontdoen van polijststof
- drogen met de delirium droogdoek
- auto behandeld met de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant
- banden in de Bold 'n Bright gel van Poorboys
- ramen met Spray & Wipe
- kiertjes schoongemaakt mbv een oude tandenborstel
- auto nagelopen met Spray & Wipe

Zo, en dan nu de foto's. Foto's komen zo uit de camera, er is dus niks aan bewerkt:

dsc3052f.webp

dsc3053o.webp

dsc3054n.webp

dsc3055g.webp

dsc3056f.webp

dsc3057z.webp

dsc3058bi.webp

dsc3059h.webp

dsc3062t.webp

dsc3063a.webp

dsc3065.webp

dsc3066.webp

;-)

Graag hoor ik jullie reacties op deze eerste machinale detail, en natuurlijk ontvang ik ook graag jullie opbouwende kritiek.

Hallo,

ziet er niet-onaardig uit hoor!!8-)

misschien wat langer en trager op de rotstukken blijven polijsten??

volgens mij ben je vertrokken voor meer...........(nummertjes laten trekken :lol )

heb je 1 washmitt voor je lak of ook nog een 2e voor de "onderkanten" ??(zo blijft je washmitt langer goed)

Danny

Bedankt voor je reactie!

Ik heb 2 washmitts, een Meg's voor het normale werk, en een rasta voor het vuile werk ;)

Proper gedaan !

Ik kan mis zijn, maar is je bandenspanning OK? (op derde foto bv. lijkt rechtsvoor wat platjes...)
Nogmaals ik kan er compleet langs zitten, maar op foto heeft het voor mij wel dat gevoel... (goed bedoelt eh !)

Groetjes,

Lode

Met die bandenspanning lijkt mij niets mis , is toch al een vrij laag profiel en dan zie ik zelfs nog niet veel "indruk".

Maar je kan natuurlijk ff je banden laten nakijken hé.

Danny

Volgens mij doe je niks fout :lol
resultaat ziet er goed uit! :love
volgende keer zal het ook allemaal wat sneller gaan omdat je er meer gevoel voor krijgt, :-)^

grandscenicman zei:
Met die bandenspanning lijkt mij niets mis , is toch al een vrij laag profiel en dan zie ik zelfs nog niet veel "indruk".

Maar je kan natuurlijk ff je banden laten nakijken hé.

Danny
Laten nakijken???? :weetniet

Ook uit Hulst ja, maar geboren en getogen op 't Steejn! :ja

Scherp gezien trouwens dat de foto's bij Morres zijn genomen!