• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnersset

Egbert1970

Detailing rookie
12 feb 2016
5
2
54
Hoi,
Ik ben hier al twee dagen aan het lezen en ben eruit denk ik.
Ik heb sinds anderhalve week een ds4. Een nieuwe die een waxoyl behandeling heeft gehad. Ik was nooit van het autowassen maar wil het nu gaan bijhouden. Bij ons mag je niet op de straat wassen maar moet je naar een wasbox. Daar kan ik afspuiten met diverse programma's. Maar ik zat de denken aan spuiten met osmose water om de auto schoon te maken, ipv shampoo voorreinigen omdat ik niet weet welke shampoo ze gebruiken.

Daarna mag ik hem gaan wassen en heb daarvoor het volgende bedacht:
Glansprotector shampoo (die oranje/gele) die had ik en beviel super
Gyeon q2m smoothie
Gyeon q2m silk dryer xl
Monello non ferro

En na een tijdje
Collinite liquid insulator wax no 845
Monello easy detaillist finishing handpad
Monello peluche verde

Wat denken jullie, is dat mooi genoeg wat anders, waarom?
Alvast bedankt
Egbert

Hee Egbert,

Als je niet voor de deur kan wassen is het misschien handig om Grit Guard emmers te nemen met een seal. Dan kan je je ze gevuld meenemen zonder gedoe.

Uit de ervaringen hier op het forum blijkt dat de WayOyl meestal niet zo lang (1-3 maanden), zijn werk blijft doen, dus het is goed dat je alvast denkt aan verdere bescherming in de vorm van Collinite 845.

Wel is het handig om voor het aanbrengen van een nieuwe wax/sealant/coating tenminste te kleien en een cleaner/polijstmiddel te gebruiken.

In de diverse stappenplannen staan veel goede suggesties over wat fijn werkt.

Jan

Hey Egbert,

spuiten met osmose water om de auto schoon te maken, ipv shampoo voorreinigen omdat ik niet weet welke shampoo ze gebruiken.
Ik denk dat je wel mag aannemen dat shampoos van wasstraten/boxen behoorlijk pittig zijn. Dit zal je WaxOyl, wat overigens een sealant is, niet leuk gaan vinden. Osmose-water zal minder mineralen bevatten.

Glansprotector shampoo (die oranje/gele) die had ik en beviel super
Gyeon q2m smoothie
Gyeon q2m silk dryer xl
Monello non ferro

De shampoo ken ik persoonlijk niet en heb er ook nog nooit van gehoord. Dus, ik zocht hem even op via Google; GlansProtector Totaal. Eerlijk gezegd vind ik de omschrijving nogal overdreven. ''Coating'', ''Blijft maandenlang zitten'', etc. Volgens mij is het een normale pH-neutrale shampoo is met toevoegingen, dus veilig voor je bestaande bescherming e voegt wat toe.

Gyeon Smoothie; Hoor ik goede berichten over. Prima washandschoen die ook geschikt is voor de gevoelige lakken.

Gyeon Silk Dryer; Ok hier goede berichten over en mijn persoonlijke ervaring is ook goed.

Monello Non-Ferro; Uitstekende ijzerverwijderaar met als bonus een goede reinigende functie. Veel gebruikte keuze en ook hier heb ik goede ervaringen mee.

En na een tijdje
Collinite liquid insulator wax no 845
Monello easy detaillist finishing handpad
Monello peluche verde

De Collinite 845 is een goede vloeibare wax met een eveneens goede prijs-kwaliteitverhouding. Aanbrengen met de gekozen handpad kan prima en afnemen met een veelgebruikte MF-doek.
(Ik denk persoonlijk dat de WaxOyl niet al te lang mee zal gaan. Althans, niet zolang als de ''garantie'' die word gegeven. De WaxOyl is een prima sealant, maar heeft het moeten afleggen in een test met een, in verhouding véél goedkopere, andere sealant. Het befaamde ''Lakpantser'' is volstrekt overdreven. Met de bovenstaande Collinite 845 zit je goed voor wanneer je WaxOyl het heeft begeven. Wanneer je zelf en bescherming aan wilt gaan brengen, raad ik je aan om een goede voorbereiding te treffen. Hierover kan je enorm veel lezen in de StappenPlannen)

Wat denken jullie, is dat mooi genoeg wat anders, waarom?
Wat ik je kan aanraden, als je inderdaad gewoon het exterieur wilt bijhouden, is om het 2-emmer-systeem aan te houden. (Ik denk dat als je 2 dagen op het forum rond heb gelezen, dat je wel weet wat dit is.)

Wat ik dus nog zou aanraden is 2 Grit Guard-emmers + 1/2 Grit Guards. Wil je dit systeem nog beter uitvoeren, dan raad ik ook een tweede washandschoen aan om de lagere/viezere delen apart te doen met deze tweede handschoen.

Greetz

Dank jullie voor jullie snelle en uitgebreide reacties.
Dat twee emmersystem met gritguard ken ik inderdaad van hier ;-)
Ik heb een oude rastaspons die ik wilde gaangebruiken voor de onderkant, dat was ik vergeten te vermelden.

Ik heb lopen dubben over waxoyl en de garantie, maar ja ik kan moeilijk elke drie maanden terug gaan en zeggen dat de laag versleten is.

Ik heb lopen dubben over waxoyl en de garantie, maar ja ik kan moeilijk elke drie maanden terug gaan en zeggen dat de laag versleten is.

Dat kan je zeker wel doen! Maar dan loop je met je neus tegen de feiten;

De ''Garantie'' is géén garantie. Je zal dan vragen/opmerkingen krijgen als; ''Hoe vaak wast u hem'' - ''HOE wast u hem'' - ''Parkeert u de auto is een garage met ideale klimaatbeheersing'' - U gebruikt zeker de auto om in rond te rijden'' - enzovoorts... Als je op deze vragen JA of NEE antwoord, dan gooien ze het meteen daarop en is dát dus de reden dat het sublieme ''LAKPANTSER'' weg is...

Wat betreft het 2-emmer-systeem of methode; Dit kan ik je zeker aanraden. Op het eerste gezicht zal je misschien denken; ''Ooh, zal wel meevallen, red mijzelf met normale emmers en een spons ook wel'' (Dit dacht ik namelijk zelf ook) Totdat ik 2 emmers en Grit Guards besteld en opmerkte dat het wel degelijk een verschil maakt.

De emmers zijn enorm stevig en kunnen veeel water houden. Veel schoon water betekent minder vervuild water tijdens een wasbeurt en dat ontneemt een berg risico op defecten. De Grit Guards.dan zelfs buitenwege gelaten.
Hetzelfde geld voor goede washandschoenen van microvezel. Deze zullen veeeel water opnemen en eveneens vuil oppakken. Vuil word dan dus niet tussen je spons/handschoen/oud t-shirt en de lak ingerol, wat tot krassen/swirls zal leiden.

Greetz

Wil je nog ietsje langer met min of meer proper water poetsen : neem nog 1 of 2 extra bidonnetjes mee met lekker warm water.....al poetsende zal je wasemmer minder en minder water bevatten.....en gebruik zeker een aparte emmer voor de velgen.

Dank jullie, ik heb zojuist mijn spullen ontvangen. Ik heb nog een vraag over het eerste gebruik. Moet ik mijn droogdoek en washmitt eerst wassen, of kan ik ze zo gebruiken.

Mocht je de Peluche Verde doeken ooit gaan wassen, wees alert op het feit dat deze afgeven! Zou je dit met andere doeken, witte bijvoorbeeld, gaan wassen en ze geven op elkaar af, is dit voor de werking verder niet erg. Je mooie witte trui zal het minder leuk vinden. :P

Voor zover mijn wasmachine, m'n vriendin, zojuist stellig aangeeft, zal de blauwe Gyeon Silk Dryer niet afgeven.

Greetz

• Leuk
Reacties: Egbert1970