• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Behandelen Skai/kunstleer

opelmark

Detailing guru
21 aug 2011
1.004
120
N-Br 20km onder Tilburg
Voor mijn rol afdek hoes van de astra H stationwagon gebruik ik PB natural look, maar aangezien het vaak opgerold is blijkt dat niet het beste te zijn, bij het uitrollen krijg ik strepen te zien.

Iemand een andere suggestie ?

Mark

Voor de rollo in mijn RS2 gebruik ik Perl, geeft bij mijn wagen in elk geval geen strepen. Natural Look gaf bij mij ook strepen. Van Colourlock heb ik de kunstleer onderhoudsset, werkt ook prima.

Paulus de Boskabouter zei:
Voor de rollo in mijn RS2 gebruik ik Perl, geeft bij mijn wagen in elk geval geen strepen. Natural Look gaf bij mij ook strepen. Van Colourlock heb ik de kunstleer onderhoudsset, werkt ook prima.

in iedergeval blij te horen dat ik dus niet de enige ben met strepen. :-)^

Ik zal eens opzoek gaan naar colourlock.
andere suggesties en ervaringen van anderen ook welkom

Mark

Gebruik voor de rollo in mijn Golf Variant de Natural Look, zonder problemen bij mij.
Andere mogelijkheid is Autoglym Vinyl en Rubber Care, maar zou het niet aanraden.
Gebruikte tot een maand geleden altijd deze voor het volledige interieur, maar de Natural Look is echt veel beter op alle vlakken (geur, verwerkbaarheid, look, en vooral duurzaamheid).
Met de Autoglym had ik vrij snel een "slijtplek") op mijn deurpaneel (van elleboog) maar met de Natural Look niet.
Ook van vlekken van opgedroogde regendruppels heb ik geen last met de Natural Look...

Mark, smeer je het er gewoon op of wrijf je het daarna ook gewoon uit ?

Heb namelijk op de rollo van Dennis (ook een H Station) dit een aantal maal gedaan en dat werkte bij hem wel perfect ?

Ik heb het erop gesmeerd met een wit CC sponsje en met een microvezeldoek uitgepoetst na ongeveer 1 minuut, ik moet er wel bijzeggen dat hij meestal opgerold zit, maar de enkele keer dat ik hem uittrek zitten er strepen op.

Mark

Misschien na het aanbrengen gewoon eens 24 uur uitgetrokken laten staan ?
Op die manier krijgt het ook tijd om te ademen

Mijn rollo is altijd uitgetrokken, en de ene keer dat ik hem gebruik krijg ik onmiddelijk witte strepen. Maar NL verdwijnd nooit uit mijn collectie, geweldig product voor op het dashboard en deurpanelen.

Gebruik nu Colourlock of Perl voor de rollo, en wil binnenkort de plastic sealant van Wolfgang proberen op de rollo.

probeer eens valet pro interior revived
ShowProdImg.ashx?id=101879&o=true&f=d.webp

Paulus de Boskabouter zei:
Gebruik nu Colourlock of Perl voor de rollo, en wil binnenkort de plastic sealant van Wolfgang proberen op de rollo.

Ik heb de plastic sealant ook in mijn collectie maar heb deze aangeschaft voor plexiglas ruiten van een speedboot. Ik heb het gekocht omdat dat dit spul ideaal is voor kunststof koplampen en dergelijke. De plexiglas ruiten werden ook ontzettend glad na aanbrengen van de sealant.
Persoonlijk zou ik het niet snel voor skai of dashboard gebruiken.