• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto (begin volgend jaar pas)

MCW

Detailing chief
14 jun 2018
79
75
Ik heb een nieuwe auto besteld, die volgend jaar geleverd gaat worden. Dat geeft mij uitgebreid de tijd om de juiste spullen te gaan verzamelen.
Veel is al aanwezig, maar ik wil ook graag het alcantara (dat ook op gevoelige delen zit, zoals de middenarmsteun, de deuren, etc) beschermen en tevens de auto voorzien van een goede coating.

Ik zal hier bijhouden wat ik van plan ben om te gaan aanschaffen.

WhatsApp Image 2025-10-17 at 13.07.23.webp

WhatsApp Image 2025-10-17 at 13.07.28 (4).webp

Bijlagen

• WhatsApp Image 2025-10-17 at 13.07.28 (3).webp
    WhatsApp Image 2025-10-17 at 13.07.28 (3).webp
    45,6 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Wat naar mijn idee producten zijn die ik nodig ga hebben (los van het feit of ik ze al heb of niet):

- Goede foamer en shampoo
- Non ferro
- Q2M Pure (ook te gebruiken voor velgen?)
- Q2M Cure (ook te gebruiken voor velgen?)
- Q2 Leather coat

Ik twijfel erg of ik ga (moeten) kleien of niet. Ik heb geen ervaring met polijsten, en ben bang dat een klei beurt averechts gaat werken in dit geval.

Prachtige wagen :heart_eyes:.

Ik heb vorige maand onze nieuwe auto 2 weken na levering behandeld.

Kleien was degelijk nodig, fotootjes staan in mijn topic. Polijsten had ik zelf ook nog nooit gedaan. Maar ik heb handmatig poor boys professional polish gebruikt, werkt goed. Zie wel dat je niet gelakte kunstofdelen afplakt. Ik zit zelf met wat witte waas op een stukje kunstof bumper en moet nog eens bekijken hoe ik dat moet weghalen.
Ik ben nu ook een believer dat zulke voorbereiding een beter eindresultaat geeft voor je een coating aanbrengt.
Voor onze alcantara (gedeelte stuur, deurstukken en hoofdsteunen) heb ik gyeon fabric coat gebruikt.
Leder eerst met gyeon leather cleaner natural en nadien met leather shield evo.

• Leuk
Reacties: RoyR en MCW
Prachtige wagen :heart_eyes:.

Ik heb vorige maand onze nieuwe auto 2 weken na levering behandeld.

Kleien was degelijk nodig, fotootjes staan in mijn topic. Polijsten had ik zelf ook nog nooit gedaan. Maar ik heb handmatig poor boys professional polish gebruikt, werkt goed. Zie wel dat je niet gelakte kunstofdelen afplakt. Ik zit zelf met wat witte waas op een stukje kunstof bumper en moet nog eens bekijken hoe ik dat moet weghalen.
Ik ben nu ook een believer dat zulke voorbereiding een beter eindresultaat geeft voor je een coating aanbrengt.
Voor onze alcantara (gedeelte stuur, deurstukken en hoofdsteunen) heb ik gyeon fabric coat gebruikt.
Leder eerst met gyeon leather cleaner natural en nadien met leather shield evo.
Ik heb (had)je topic met aandacht gelezen.
Je bent achteraf dus blij met de klei ronde?
Misschien eens oefenen op de huidige? Og gaat dat geen goed idee zijn op oudere lak?

Met kleien had ik op mijn voorgaande wagens ook al ervaring. Maar toen gebruikt ik als eindafwerking een wax met een standtijd van ongeveer 3 maanden.
Dat vond ik te weinig om elke keer dat kleien te doen.
Maar met de standtijd van de huidige coatings had ik het er wel terug voor over.
Ik ben blij dat ik de hele voorbereiding heb gedaan. foamen, wassen, decon met non ferro, kleien, polijsten, ontvetten, gyeon prep, cancoat en een laagje cure. Ik denk in totaal 15 à 17 uur werk aan gehad, maar de wagen schittert echt ongelooflijk.
Als je de fotootjes van het vuil in de klei ziet op onze nieuwe wagen, dan weet je dat het nodig was. En dat is maar van een klein stukje paneel.
Op je huidige wagen eens een paneel oefenen met een normale wasbeurt, non ferro en kleien is goed voor het vertrouwen en het resultaat. Zo oud is die wagen toch niet?
Ga eerst eens met je hand in een boterhamzakje over je lak, ook binnenkort van je nieuwe wagen, en na de kleironde nog eens.

Laatst bewerkt:
Ik heb recent ook mijn nieuwe auto in Gyeon Pure gezet. Hij het kleien kwam er amper vuil af en met rondje non-ferro was er 0,0 verkleuring. Maar dat kan elke auto anders zijn.

Mijn auto was wel door de carwash gehaald bij het afleveren en er lag spray wax op. Die was er niet af na een rondje non-ferro en wassen. Dus op aanraden toch maar een rondje Gyeon Prime gedaan op aanraden. Dan ben ik zeker dat alle rotzooi er af is en de coating goed kan hechten.

• Leuk
Reacties: MCW
Zou hem sowieso gaan kleien. Zoveel moeite kost dat ook weer niet. En je weet nooit wat eraf komt. Daarna lakdikte meten, en de lak inspecteren met een goede lamp.
En daarna polijsten. Hoeveel stappen je moet polijsten, is natuurlijk afhankelijk hoe je lak eruit ziet. En hoe de correctie is van het polijstmiddel / pad.
Daarna alles goed ontvetten, en dan de coating aanbrengen.

• Leuk
Reacties: MCW en Altos
Ik heb recent ook mijn nieuwe auto in Gyeon Pure gezet. Hij het kleien kwam er amper vuil af en met rondje non-ferro was er 0,0 verkleuring. Maar dat kan elke auto anders zijn.

Mijn auto was wel door de carwash gehaald bij het afleveren en er lag spray wax op. Die was er niet af na een rondje non-ferro en wassen. Dus op aanraden toch maar een rondje Gyeon Prime gedaan op aanraden. Dan ben ik zeker dat alle rotzooi er af is en de coating goed kan hechten.
Ik ga sowieso vragen om de wagen niet door de wasstraat te halen voor aflevering.

Ik heb Gyeon prep ook op het lijstje erbij.