• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Behandelen voorruit???

Hnzl

Detailing guru
4 jul 2018
219
135
Uden
7E0CE386-3207-4762-BBA8-680B432B4FA5.jpeg

Kom ik dit in het instructieboekje van mij (nieuwe) auto tegen. Waarom zouden ze dit erin zetten?
Werken sensoren voor ruitenwissers e.d. dan slechter?

Wat adviseren jullie als bescherming van de voorruit?
 
Ik heb recent de auto van mijn vriendin voorzien van Nanolex glascoating spulletje.
Ruit schoongemaakt
Ruit gepolijst (sowieso een aanrader ook al smeer je niks op je ruit).
Auto gewassen en ruit weer schoongemaakt met ruitenreiniger.
Ruiten ontvet met Nanolex ex en gecoat met Nanolex glascoating .
Verwerkt erg makkelijk.
Mijn vriendin is tot nu toe erg positief.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en RoyR
Ik gebruik de Rain-x i.c.m. ruitenwissers van Bosch, maar heb ook nergens last van.
@Jobiroki kan je misschien ook je ervaring delen over de Glass Coating delen eens je die getest hebt? ben namelijk erg nieuwsgierig naar de werking ervan!
 
Ik heb specifiek gevraagd of ze geen last had van haperende ruitenwissers maar ze geeft aan van niet.
Persoonlijk ben ik helemaal geen fan van waterafstotende middelen op mijn autoruit maar als ik zelf een stukje heb gereden in de auto van mijn vriendin ben ik wellicht wel overtuigd. Voor nu zit het alleen nog op de wisserloze achterruit van mijn Bmw.

Wolfs tja dat merk heeft me tot nu toe niet echt kunnen overtuigen ,ik zeg niet dat het slecht is maar veelal weet ik betere alternatieven te vinden van een ander merk.
 
Laatst bewerkt:
Bij Wolf's gaat het mij vooral over de Prijs/Kwaliteit.
bv. De white satin shampoo. voor ietsje meer dan 10€ (en 19cent per wasbeurt) zeker geen slechte koop!
er zijn zeker betere producten op de markt, maar prijs-kwaliteit verhouden vind ik persoonlijk wel erg goed
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Ik ben wel benieuwd waarom ze zeggen dat je geen waterafstotende producten op je ruit moet gebruiken. In mijn ervaring geeft dat bij Saab en Audi in elk geval geen problemen met de regensensor.

Misschien dat ze een deal hebben met de wisser- en ruitenfabrikanten en dat ze door het gebruik van zulk soort producten minder wissers en ruiten verkopen?
 
ze zijn ook wel erg specifiek door te zeggen 'het rain-x type'

qua advies bescherming is het lastig te zeggen, je ruiten zijn moeilijk te 'beschermen'
de coating die je erop smeert heeft meer het waterafstotende dan bescherming aangezien glas al behoorlijk hard is.

zelf erg goede ervaringen met DJ Glass Sealant. De Turtle Wax gaf op meerdere auto's langdurig zitten blijvende strepen tijdens het wissen welke flink stoorden maar de DJ heeft bij mij daar geen last van.
 
Ik gebruik de Turtle Wax en moet zeggen dat mijn ruitenwissers niet meer zo vloeiend schuiven over het glas.
Het zijn Bosh ruitenwissers die er amper een viertal maanden opzitten.
Twijfel nu of ik de Turtle wax in de toekomst nog zal gebruiken.
 
Het verschilt nogal per auto wel product lekker werkt. Dat komt veelal door de hoek waarin de vooruit staat en het type wisser.

Met TW Clearvue heb ik bijvoorbeeld prima ervaring.
 
Ik gebruik ook de TW Clearvue en heb momenteel Bosch bladen erop zitten. Geen probleem.
Wel raar dat een autofabrikant aangeeft om zo'n product niet te gebruiken... :confused:
Het enige wat dan niet meer "klopt" is de automatische ruitenwisserfunctie. Die wist dan veel te vaak. Ik heb die ook vrijwel altijd uit staan en wis soms even handmatig als het nodig is. Alleen bij lichte motregen of te lage snelheden. In die gevallen wil ik hem soms wel eens even op automatisch zetten.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Misschien dat er al iets op de ruit zit vanuit de fabriek? Zou normaal gesproken geen probleem mogen zijn.
 
Dank jullie wel voor de terugkoppeling. Met een beetje geluk over een week of 3 de nieuwe bolide en dan maar even kijken / testen. Wordt vervolgd...
 
Noem me een detailist of zeikerd, maar het klopt exact.
Het gaat nl. over de ruitenwissers. Niet zoals in een aantal reacties over de ramen.

Rain-X en ruitenwissers gaat nl. niet samen.
Pak voor de grap maar eens een oude ruitenwisser en doe wat Rain-X op het rubber van de wisser. Kijk een dag later weer en je snapt de opmerking in het instructieboekje. Geen ruitenwisser bij de hand, doe het dan maar eens op een oud-handpadje...

Je kunt het wel op de ramen gebruiken. Daar is het ook voor bedoeld en ikzelf gebruik het enkele jaren naar volle tevredenheid.

Wat voor auto is het trouwens @Hnzl?
 
Ik heb ook geen ruitenwisser achter en is tevens behandeld met Nanolex ,je merkt zeker verschil maar het effect is wel beter als er rijwind op de ruit staat.
 
Noem me een detailist of zeikerd, maar het klopt exact.
Het gaat nl. over de ruitenwissers. Niet zoals in een aantal reacties over de ramen.

Rain-X en ruitenwissers gaat nl. niet samen.
Pak voor de grap maar eens een oude ruitenwisser en doe wat Rain-X op het rubber van de wisser. Kijk een dag later weer en je snapt de opmerking in het instructieboekje. Geen ruitenwisser bij de hand, doe het dan maar eens op een oud-handpadje...

Je kunt het wel op de ramen gebruiken. Daar is het ook voor bedoeld en ikzelf gebruik het enkele jaren naar volle tevredenheid.

Maar produkten als Rain-X zijn ook niet bedoeld om op de ruitenwissers te smeren, maar op de ramen (en daarna goed uitbuffen). Ik gebruik al jarenlang Rain-X, en nog nooit een probleem gehad, maar ik smeer het ook alleen op het glas. Als inderdaad bedoeld is, dat je het niet op de wisserbladen moet smeren, is het mijns inziens een onzinnige opmerking, je smeert het motorblok toch ook niet in met motorolie?
 
Ik zou er een mail naar de importeur aan wagen
Heb je duidelijkheid wat ze bedoelen

Als de sensor reageert op druppels dan is er m.i. niets aan de hand
Juist omdat de druppels weglopen reageert de sensor later
Is precies de bedoeling lijkt mij