• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Behandeling na het wassen

Avans

Detailing rookie
31 jul 2026
1
2
Ik was mijn auto zo nu en dan met dodo juice shampoo. Ik ben op zoek naar een eenvoudige behandeling om de auto langer schoon te houden. Ik heb een Carbon zwarte lak en elke week ziet de auto er al smerig en stoffig uit.

Ik kwam een filmpje van carclean tegen over

Perfetto Ceramico Ceramic Detailer​

Is dat een aanrader voor deze eenvoudige detailed ( voel me meer een autosopper) of zijn er fijnere of betere producten die eenvoudig resultaat geven?

Stof en vuil komt toch op je auto, wat je er ook op hebt aangebracht. Wellicht kan een detailerspray ervoor zorgen dat vuil minder hecht, maar dat wil niet zeggen dat je auto helemaal schoon blijft.

• Leuk
Reacties: RedCat
@Avans Perfetto ceramico zal niet voorkomen dat de auto vies wordt maar het vuil zal minder goed hechten en bij het afspuiten/foamen zal het vuil makkelijker van de lak afgaan. Wel beetje afhankelijk van wat voor soort vervuiling.

• Leuk
Reacties: RedCat
Welkom op dit forum.
Keuze voor zwart is gelijk aan kiezen voor meer werk om het mooi te houden. ;-)
In het Tutorial gedeelte vind je veel uitleg.