• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beige leer laten verven door professioneel bedrijf

DolomiteGreyTT

Detailing addict
21 okt 2009
435
65
Ik heb van ColourLock maar liefst 3x de verkeerde kleur gehad:
De 1e keer heb ik Audi anijsgeel besteld welke veel te licht bleek.
De 2e keer heb ik de hoofdsteun opgestuurd voor een match en bleek de nieuwe Fresh exact net zo licht.
De 3e keer heb ik de hoofdsteun opnieuw opgestuurd en bleek de Fresh zelfs nog lichter.

De oude laag Fresh kan niet worden verwijderd omdat het originele leer geschuurd is. Al het leer verven met Fresh kan niet, het kleurverschil is te groot met de niet-verfbare delen zoals het beige plastic en de beige alcantara wang.

Ik wil de stoelen laten verven door een professioneel bedrijf wat de kleur WEL goed kan namaken. Ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die hun lichtgekleurde leer hebben laten verven door een bedrijf als bijvoorbeeld oldtimerrestauratie.nu of dergelijke.

Alvast bedankt voor de tips. Hierbij nog een foto van het kleurverschil:

foto2_zps9085d4f7.jpg
 
Fai, jazeker, ik heb alles laten doen door Bartezzz omdat hij al veel ervaring heeft.

RedCat, dank je wel, heb je zelf goede ervaringen met Leerlooier Den Haag?

Hisense, bekend filmpje, maar als ik geen matchende kleur krijg valt er niks te beginnen...
 
Ervaring met de producten van Colourlock is in het algemeen positief
Alleen de grote vraag gaat ze een beetje boven het hoofd lijkt het ...
Bart kan met de producten van de Leerlooier zeker een mooi resultaat halen
Meerdere Jaguar eigenaars zijn zeer tevreden over de Leerlooier
Ook bij hun een voorbeeld aanleveren om op kleur te maken.
 
Kleurenmeter wordt aan een laptop gekoppeld, en dan wordt de verf gemengd tot op honderdsten van grammen. Heb resultaat gezien bij beige leer waarbij e.e.a. deels is bijgespoten op een Jaguar gezien en het was echt prachtig: geen kleurverschil te zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zojuist samen met Bartezzz gebeld met ColourLock. We hebben eerst de werkwijze en dergelijke besproken. De reactie van ColourLock is dat er met Fresh geen match kan worden gemaakt omdat de kleur Anijsgeel opgebouwd is uit 2 tinten: Eerst wit en dan geel.
Bartezzz en ik zijn uitgenodigd langs te komen bij ColourLock zodat daar testen kunnen worden gedaan met diverse tinten. ColourLock zegt alle kosten hiervan voor hun rekening te nemen :party:

Dit hadden we niet verwacht na de negatieve e-mails met daarin vermeld dat wij het fout zouden hebben gedaan. Zojuist dan ook de bestelling Leerlooier geannuleerd en hoofdsteun retour gevraagd.
​We zijn benieuwd en houden jullie op de hoogte :)^
 
Oude topic, maar hoe is het gegaan??

heb namelijk net een hoofdsteun opgestuurd naar colourlock om de juiste leder fresh te laten maken.