• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beige leer, zwarte vegen

a1970

Detailing addict
12 jan 2009
46
52
Hi,

Ik heb een beige lederen interieur. Nu heb op de stijlen wat zwarte vegen hoogstwaarschijnlijk van een jas of vest.
Ik heb een cleaner van BMW (foam) maar deze krijgt de vervuiling niet weg wel de standaard blauwe aanslag van een jeans.

Wat kunnen jullie adviseren hier aan te doen
Bedankt voor de tips

Zit het er al lang op? Beige leer is gewoon bijhouden vanaf dag 1 anders is het lastig alles weer te verwijderen.
Ik zou ook adviseren om All Purpose Cleaner te gebruiken. Begin bij een 1:10 concentratie als dat niet werkt 1:4.
Gebruik een zacht borsteltje om het goed in te masseren en daarna voeden met Poorboy's Leatherstuff.

Dibbuz zei:
Zit het er al lang op? Beige leer is gewoon bijhouden vanaf dag 1 anders is het lastig alles weer te verwijderen.
Ik zou ook adviseren om All Purpose Cleaner te gebruiken. Begin bij een 1:10 concentratie als dat niet werkt 1:4.
Gebruik een zacht borsteltje om het goed in te masseren en daarna voeden met Poorboy's Leatherstuff.

Bedankt voor de tip, de Poorboy's Leatherstuff is dit nutraal weet het niet goed ben hier nieuw.
Heb een beete een hekel aan glimmend leer het is nu allemaal nog mooi mat.

Ik geloof dat het wat blinkte ,maar na een aantal keer overgaan met een microvezel zou het natuurlijker uitzien.
Maar ik ben er niet zeker van..:weetniet

Natural Look dressing van Poorboys blinkt in ieder geval niet erg.

Microvezel is in dit geval een minder goede keuze. De eigenschap van microvezel is om produkt op te nemen maar je wilt juist dat het erin trekt. Vandaar dat ik een badstofapplicator gebruik, handdoek/washand mag ook.
Het is zeker niet glimmend maar in het begin zal het iets meer glimmen omdat het gevoed is maar dat is zeker niet dat glimmende wat je bedoeld.

Nadeel van Natural Look is dat het niet echt het leer voedt, leatherstuff doet dat wel.

Dibbuz zei:
Microvezel is in dit geval een minder goede keuze. De eigenschap van microvezel is om produkt op te nemen maar je wilt juist dat het erin trekt. Vandaar dat ik een badstofapplicator gebruik, handdoek/washand mag ook.
Het is zeker niet glimmend maar in het begin zal het iets meer glimmen omdat het gevoed is maar dat is zeker niet dat glimmende wat je bedoeld.

Nadeel van Natural Look is dat het niet echt het leer voedt, leatherstuff doet dat wel.

Bedankt zal eens gaan proberen!

Tijdens de detaildag vorig jaar heb ik samen met Dennis de Leatherstuff op mijn ledere stoelen van de Cupra geprobeerd. Ik kan alleen maar zeggen... Top!!
Het is eenvoudig aan te brengen, werkt lekker weg en is niet overdreven glanzend. In het begin heb je wel even een "gloss" op je leder, maar dit wordt gewoon netjes neutraal.

Ook gebruik ik het op mijn lederen sportstuur want het is absoluut niet vettig. Sterker nog, je krijgt er een fijne grip van op je stuur.

Aanrader en voor het geld hoef je het niet te laten. Even het leder eerst goed reinigen (ik gebrukte APC 1:4) en vervolgens goed voeden. Daarna is het alleen maar een kwestie van bijhouden.