• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Benodigdheden Lakken Wielnaven

bimmero38

Detailing trainee
24 dec 2020
40
43
Zwolle
Goedemiddag!

Ik ga binnenkort de wielnaven van de auto aanpakken met Hittebestendige lak. Nu wil ik even een lijstje maken met spullen die ik nodig ga zijn. Ik wou het met een kwastje aan gaan brengen. Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt, gr. Olaf
 

Bijlagen

  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    195,5 KB · Weergaven: 122
  • BMW.jpeg
    BMW.jpeg
    96,2 KB · Weergaven: 125
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik gebruik hiervoor zinkspray van Motip uit een spuitbus. De boel met kranten en of plastic afplakken en ontvetten en dan de naaf spuiten. Je kan van foliatec de remklauw verf nemen en daar zit in wat je nodig hebt.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Die lak op de voorkant is nihil in tegenstelling tot de kracht die gebruikt wordt om de bout (of moer) vast te zetten. Op oude schijven komt hier roest op te zitten welke ook een andere dikte hebben en voor afwijkingen zorgen. Het beste is om het te vermijden maar niet noodzakelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Kleine onefenheden kunnen wel degelijk voor trillingen zorgen. Uiteraard ligt het eraan wat voor lak, hoe dik, etc., maar het kan zeker effect hebben. Het is ook altijd aan te raden de naaf goed schoon te maken / borstelen indien nodig bij wisselen van wielen oid. Er zijn veel variabelen in hoeverre je dit gaat merken maar onder m'n Golf heb ik hier bijv. al snel last van als er ook maar een klein beetje vuil tussen zit (waarschijnlijk versterkt door de spacers).

Niet dat er niet meer mee te rijden is als er iets op je naaf komt, maar zoals je zegt beter vermijden.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Even dit topic omhoog schoppen.
Ik wil over 1 maand weer mijn zomerwielen terug plaatsen, en dan ook de remklauwen en naven aanpakken.
Voor de remklauwen heb ik Foliatec liggen. Maar nu zoek ik nog wat voor de naven. De een zegt zinkspray gebruiken, en de andere zegt gewoon hittebestendige lak van Motip.
Ik hoorde dat zinkspray niet mooi kan opdrogen. :confused:

Hoe is jullie ervaring hiermee?
 
Ik heb ook Foliatec liggen maar wilde daarmee ook de naven doen eigenlijk…is er een reden waarom niet? Ik doe alles zwart.
 
Ik gebruik zilvergrijze Hammerite die ik met een kwast opbreng. Voordeel is dat je niet af hoeft te plakken en het droogt behoorlijk netjes streeploos op. Het zit ook achter de velgen dus zeker als die gemonteerd zijn ziet het er goed uit.
 
Zelfde hier. Heb Hammerite zwart op de klauwen gebruikt en zilvergrijs op de naven. heb geen reden om naar wat anders te zoeken, het ziet er na 3 jaar nog net zo uit als de eerste dag.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-03-07-23-12-26-265_com.google.android.apps.photos.jpg
    Screenshot_2024-03-07-23-12-26-265_com.google.android.apps.photos.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 39
  • Screenshot_2024-03-07-23-12-08-060_com.google.android.apps.photos.jpg
    Screenshot_2024-03-07-23-12-08-060_com.google.android.apps.photos.jpg
    50,7 KB · Weergaven: 39
Hier geen slechte ervaring met zinkspray, zelfs niet bij slecht ontvetten op het werk. Liever 2x inspuiten dan goede voorbereiding merk ik vaak bij collega’s o_O Droogt mooi egaal op al vind ik de lichte kleur niet zo mooi op de wielnaaf. Wil dit zelf ook oppakken zodra het wat warmer wordt buiten. Denk dat ik dan een setje zwart van foliatec haal voor de naven en heb nog een setje rood liggen voor de remklauwen
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Zinkspray zou gewoon moeten drogen zoals iedere andere spuitbus lak hoor.
In de autoschade sector vaak zinkspray gebruikt over stukjes blote plaat waar nadien overheen gelakt werd, die zinkspray moest dus zeker droog zijn want dat gaf anders ellende.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR