• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beoordeling gevraagd

Hou het voorlopig wel bij wassen o_O. Vakantie is bijna voorbij maar zal eens ff op YouTube schieten. Maar zo’n de-ironizer kan ik dus gerust bestellen. Bestel ik gelijk zo’n tar remover kan ik voorlopig vooruit.
Als ik dat onder de knie heb zal ik me nog eens over de klei buigen :kissing_heart:
 
  • Leuk
Reactions: tamer
:yumDe-ironizers zoals Monello - NonFerro kan je inderdaad veilig op de lak gebruiken om ook daar roestende ijzerdeeltjes op te lossen. Zelfde geldt voor de teer-verwijderaars.

detailing-klei is simpelweg een stuk klei welke je in verschillende hardheden / gradaties kunt krijgen. Een hardere klei kan hardnekkigere vervuiling die aan de lak gehecht zit verwijderen, maar dit brengt het risico met zich mee dat je de lak lichtjes bekrast. Dit noem je ''marring'' en ziet er uit als een lichte, doffe vlek omdat het in feite een veld van lichte krasjes is. Een zachtere klei is in de meeste gevallen voldoende en zal bij voldoende glijmiddel en met beleid werken géén marring geven.

Een klei gebruik je met een klei-glijmiddel zoals bijv. DodoJuice - Born Slippy of een detailerspray welke geschikt is voor kleien, zoals de Poorboys World - Spray & Wipe.

* Auto reinigen en/of wassen. (Drogen niet nodig)
* Stuk klei kneden tot een pannenkoekje ter grootte van ongeveer je handpalm.
* Rijkelijk je glijmiddel sprayen en de klei, zonder hard te drukken, over je paneel of werkvlak bewegen. (Rechte lijnen)
... Rijkelijk sprayen met glijmiddel zodat de klei niet droogloopt of ''hapt'' in de lak.
... Je kan bij vervuiling horen dat de klei vervuiling oppakt.
* Controleer regelmatig de klei c.q. bekijk of de klei veel vervuiling opgepakt heeft. Zo ja, dan vouw je het pannenkoekje aan de randen naar binnen om de vervuiling in te kapselen en een nieuw/schoon stuk klei over te houden.

En nee, dit is geen vervanging van een wasbeurt. :p Voor het wassen gebruik je nog steeds een goede washandschoen en dergelijke.
Flinke beschrijving waar ik wel wat aan heb overigens. Dankjewel. Nu even je “stappenplan” aan het lezen. Denk dat ik misschien nog wel meer ‘moet’ bestellen als alleen de-ironizer :yum
 
Na mijn bestelling binnen te hebben gehad, (Emmer + gritt guard) daarmee kwam ook een de-ironizer en een flesje Tar en Glue.
De vlek nog ff met de-ironizer gesprayed maar zonder resultaat, reageerde maar heel minimaal.
Volgende poging met Tar en Glue geprobeerd en daarmee ging het er af na wat boenen.

Sow de knetters wat ruikt die de-ironizer lekker trouwens
 

Bijlagen

  • C4408658-0CF2-4BBE-BF71-72C8BAB13939.jpeg
    C4408658-0CF2-4BBE-BF71-72C8BAB13939.jpeg
    221,2 KB · Weergaven: 90
  • 23E0D7D7-A7B9-4368-AB3A-7038B0691F95.jpeg
    23E0D7D7-A7B9-4368-AB3A-7038B0691F95.jpeg
    119,5 KB · Weergaven: 106
En nu ben je verpest ;)
Overweeg tzt de klei nog eens. Ik vind dat eigenlijk wel de grootste truc als je niet toe bent/geen zin hebt in machinaal polijsten. Je maakt de lak brandschoon en de wax haalt de lak nog meer op.