• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Berkant zijn show off auto's

Berkant

Detailing addict
9 mei 2010
776
62
Zo vandaag een Opel Corsatje gedaan die de buurman in de straat heeft gekocht :vertag

Gebruikte produkten zoals gewoonlijk :-D

Foto's zeggen meer als woorden :vertag

P1130693.webp

Hier wist ik geen raad mee de buurman wel, hij kwam even met korrel 60 schuurpapier :swear en ik kon het niet uit zijn hoofd praten nog meer werk om te polijsten erbij gekregen dus :tumbdown
P1130694.webp

Krassen van weet ik veel wat.
P1130696.webp

Motorkapje.
P1130697.webp

Nog meer matte delen die mooi rose zijn.
P1130698.webp

P1130699.webp

Motorkap eerste slag met oranje en mezzo.
P1130700.webp

Eindresultaat
P1130704.webp

P1130706.webp

P1130707.webp

P1130709.webp

P1130711.webp

P1130712.webp

P1130714.webp

Mooi klein autotje was al vrij snel klaar en kon aanschuiven met het avondeten :tumbup

PS:aan de mods zouden jullie mijn show off topics willen samenvoegen onder Berkant zijn shows aub.

Die is er weer een eindje jonger op geworden:cool
Spijtig van de "vernis" op de bovenkant die precies aan het lossen is:roll

Thanks heren had ook niet verwacht dat ik dit resultaat zou behalen ben zelf ook super tevreden eindelijk een auto waarbij je het resultaat errug duidelijk kan zien:jippie

De volgende Corsa staat al op de waslijst ook een zeer doffe maar dan dit keer een gele, eens kijken wat voor banaan we daarvan gaan bakken:lol

Ik had dit resultaat ook echt niet verwacht dacht ach misschien word die iets rooier maar hij is zelfs rooier geworden als de binnenkant van de deuren, dit liet de eigenaar zien met de bedoeling dat ik de originele kleur van de auto zou zien :-b

Zo nou dat is wel echt een verschil:-)^

Zonde alleen van die plekker op de lak, de roest op de voorklep, de verschillende kleuren spiegels, maar daar kan jij natuurlijk niks aan doen;)

Wel zeer duidelijk te zien wat je allemaal gedaan hebt, ik had na de eerste foto's dat niet verwacht, maar is idd weer toonbaar:cool

Gr. Marijn

Blijven die stootlijsten gewoon zwart? Ik weet dat dit type model namelijk heel snel last kreeg van verkleuringen..

Verder is hij echt goed opgeknapt!

De auto staat aan het eind van ons straatje kan hem zien staan vanaf hier voorlopig zijn de lijsten nog zwart.
Ik neem aan dat je de delen aan de zijkant bedoeld dat aangesloten op voor en achterbumper zit, achter waren ze bijna wit voor waren ze in een iets betere staat, ik heb megs trim restorer gebruikt.
Bumpers werden mooi zwart alleen die delen rondom de wielkuipen ging wat zwaarder waren ook bijna uitgedroogd ik heb er een flinke kwak voor nodig gehad en ook moeten herhalen om ze nog toonbaar te krijgen;)

Thanks heren ondanks dat ik super blij ben met het behaalde resultaat vind ik het nogsteeds maar 80% van wat er te behalen was, ik heb mij meer gefocused op de kleur ipv de krassen en swirls dus die zitten er nog zat in:-"

Vandaag maar weer eens de mouwen opgestroopt gisteren heel laat na veelvuldig diverse weerbericht sites te hebben gelezen besloten om vandaag toch lekker buiten een VW Passat van 2005 te doen, deze heeft net een trip van ongeveer 11.000 km achter de rug 8-())

Eerst maar eens gewassen bij de wasstraat alleen de hd daar gebruikt en mijn eigen emmertjes en shampoo, het was nog lekker vroeg dus niemand aanwezig en we konden gelijk beginnen.

Foto's voor het wassen.
P1130731Large.webp

P1130732Large.webp

P1130733Large.webp

P1130736Large.webp

Ook tijdens het detailen werd buienradar strak in de gaten gehouden en dit is ook de reden dat ik verder geen tijd heb gehad om meer fototjes te schieten maar om zo snel mogelijk verder te werken.

Na diverse testspots kwam ik uit op gele kompressor pad en inizio, wat zelfs niet sterk genoeg was voor deze knetter harde lak, heelveel wel weggekregen na diverse passes uit te voeren en dan langzaam afgebouwd en nog net kunnen finishen met PB EXP als einde, toen nog snel de velgjes in de sealant gezet en de bandjes mooi gemaakt.

Vliegensvlug alles droog gezet want daar kwamen de druppeltjes al naar beneden, net op tijd het belangrijkste af, had nog graag de ramen en onderkant van de bumpers en skirts willen doen met trimrestorer maar dat mocht niet meer van de weergoden :weetniet

Uiteraard regen of niet wel foto's na, vond het zelfs jammer dat het niet harder ging regenen voor wat mooie beadingfototjes :lol

P1130746Large.webp

P1130749Large.webp

P1130750Large.webp

We vonden allebei dat de achterlichten ontzettend mooi zijn geworden :-"

P1130751Large.webp

De paar druppels die vielen even snel vastgelegd voordat de eigenaar weer vertrok.

P1130753Large.webp