• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Berkant zijn show off auto's

Thanks heren heb maar hierachteraan gezet en topicnaam veranderd vind het onzin om voor elke auto een aparte topic aan te maken.

Het zou ook mooi zijn als een mod of admin mijn andere topics hier voorin zouden kunnen/willen zetten:rules

Denk te zien aan de foto's dat je in een soort van poort werkt, met aan beide zijden een schutting?

Kun je niet van hout een soort van frame maken, wat je aan beiden zijden op die schuttingen laat rusten en daar dan een zijl overheen spannen? Volgens mij sta je dan droog te werken? Frame natuurlijk wel zo maken, dat het weer klein op te bergen is.

Mooie resultaten Berkant. Zien er beiden weer fraai uit.

Greetz,
Aficior

Ehm lees je reactie nu pas Afficior.

Nee het is een doorlopende gang waar veel mensen langs komen vooral als ik aan het detailen ben]-0

Eigenlijk mag je hier niet wat neerzetten omdat deze gang is bedoeld voor eventueel brandweer en ambulance en dan de bovenkant dicht te maken :-" als ik het mocht dan was dat allang gebeurd maar denk niet dat ik daar toestemming voor ga krijgen :no

Vandaag een Passat langsgekomen, goddomme de eerst volgende die zegt dat die een Passat heeft en hem wil laten poetsen krijgt een baksteen tegen zijn kop, wat hebben die wagens een harde lak zeg, ik mocht weer met het zwaarste spul wat ik heb aan de slag, kompressor pad geel en inizio, dus het werd weer een hels en lang karweitje.

Aangezien de auto netjes gewassen aan is gekomen en ik in een tijdsbestek moest werken vanwege het feit dat de eigenaar hem om 19:00 uur weer nodig had om naar zijn werk te gaan heb ik weinig foto's gemaakt.

Hier de eind fotokes dan maar .
P1140350Large.webp

P1140347Large.webp

P1140348Large.webp

P1140351Large.webp

In de tussentijd ook een andere buurman die zijn wagen aan het wassen was even mijn shampoo geleend en handoek, hij was er weg van en wilde zijn wagen ook laten behandelen, en later nog een buurman dus zal de komende weekenden weer druk zijn ;)

Alle reacties en tips zijn welkom:ja

De reflectie shots met die schutting zijn gaaf :lol

Mijn buren zijn begonnen met uitlachen maar ze komen tegenwoordig ook geintresseerd kijken (en dan doe ik alleen nog maar mijn eigen auto's).

Misschien kun je nu toch een overkapping regelen met ze :ja

Reny,
Thanks voor de positieve reactie:jippie
Wat betreft die schutting zal ik weinig problemen met de buren krijgen maar meer met de gemeente omdat het pad waar ik detail (achter mijn huis) een pad is voor brandweer autos voor de huizen die geen eigen straat voor het huis hebben, ben wel serieus aan het overwegen of ik een deel van mijn tuin ga opofferen en een drive in ga maken dat deels uitschuifbaar zou kunnen zijn.
Voorlopig nog een droomproject want heb op dit moment al uitgaven gedaan waarbij mijn volgende vakantiegeld al uitgegeven is:'(

Kun je geen overkapping maken die je ook weer weg kunt halen?? Zoiest als van die serre's met schaduwdoek (maar dan een waterdichte versie :-d ). Balkjes, doek ertussen en weghalen als je klaar bent??

Ik herken het probleem hoor en de oplossing zou ik zelf ook willen, alleen voor een carport heb ik niet genoeg tuin :'(

Ik heb gekeken naar die partytenten die je uit elkaar kunt schuiven en klaar is kees ipv die tenten die je helemaal in elkaar moet schuiven en zetten.
Beetje prijzig spul trouwens, maar heb 1 leverancier die zit ver onder de prijs deze heb ik op mijn wenslijst als er weer centjes zijn:ja

Mooi topic zo Berkant! Nette Show-offs!

Over die tenten die in een keer uitvouwen.. Bij de blokker zijn ze regelmatig in de aanbieding. Die hebben wij ook. Is 3x3 meter. Moet je de auto eigenlijk alleen even in 2 delen doen en tussendoor afdrogen.. Grote voordeel is dat die wit/creme is, dus geen rare verkleuringen op de lak en hij is erg stevig.
Ding was geloof ik 40 of 45 euro..

Xsara Coupe zei:
Mooi topic zo Berkant! Nette Show-offs!

Over die tenten die in een keer uitvouwen.. Bij de blokker zijn ze regelmatig in de aanbieding. Die hebben wij ook. Is 3x3 meter. Moet je de auto eigenlijk alleen even in 2 delen doen en tussendoor afdrogen.. Grote voordeel is dat die wit/creme is, dus geen rare verkleuringen op de lak en hij is erg stevig.
Ding was geloof ik 40 of 45 euro..
Dat geluk heb ik natuurlijk weer dat ik dat niet ben tegengekomen:-/
Zal de komende tijd de foldertjes in de gaten houden bedankt voor de tip:-)^

Hey over den IJssel, das toch aan de andere kant;-p
Hoe gaat het met het detailen ? had je nog eens beloofd om je bij een detailbeurt uit te nodigen maar de laatste details werden mij te kort dag gevraagd.
De volgende beurt waar ik alleen bezig ga stuur ik je een pm:ja

Thanks Eren:-)^

Morgen komen er foto's van de Passat die ik vandaag heb gedetailed, toen ik klaar was was het te laat om nog fatsoenlijke foto's te maken.

Hierbij de foto's van gisteren voor het behandelen van de auto.

P1140455Large.webp

P1140456Large.webp

Paar swirls die ik erg diep vond bij deze wagen in vergelijking tot de swirls die ik tot nu toe heb gezien.

P1140457Large.webp

P1140458Large.webp

In eerste instantie kwam ik verder niet veel tegen dus ook niet meer foto's genomen.
Tijdens het polijsten kwamen er steeds meer mankementen aan de lak boven water, veel steenslag wat er eerst niet was en krassen die we niet zagen.
Auto komt net bij een garage vandaan, hebben ze dan zulke fillers ]-0 die zelfs na flink kleien niet zichtbaar worden :weetniet

Tja uiteindelijk na veel lagen kompressor geel en inizio afbouwend naar de red moose.
Hierna de exp lekker een uurtje laten inwerken en toen een laatste laagje collinite 845 (een proefflesje dat ik van Dimi kreeg) nogmaals thanks Dimi :-)^
De 845 gaat zeker in mijn collectie komen, lekker makkelijk aanbrengen en makkelijk afnemen, de behandelde auto staat hier in de straat dus kan het mooi in de gaten houden :ja

Hier dan nog even 2 foto's die ik net snel even heb genomen van de na situatie.
Je ziet de rose corsa nogsteeds mooi rood zijn op de foto, moet de eigenaar van die rose combo nog eens aanspreken om ook maar mooi rood te maken :ja

P1140471Large.webp

P1140472Large.webp

Mooie laatste foto Berkant, heb je aardig wat resultaat kunnen boeken? Ben je zeker wel lang bezig geweest of niet?

@tamer thanks man mooie auto mooie foto;)

@henriant heb je goed gezien velgen zijn helemaal aan gort komen eerdaags 18" velgen onder met nieuwe banden, hoefde de banden niet te behandelen van de eigenaar.