• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beschadigde foampad nog te gebruiken?

350Z

Detailing guru
17 jan 2016
1.378
173
Hey hallo,

Ik zie net dat één van mijn pads tegen een sprayfles met mellow yellow velgen reiniger heeft gelegen en er nu twee gaten in zijn gebeten.

Heb de pad uitgewassen, maar hij is dus wel beschadigd, zou ik deze nog kunnen gebruiken of gewoon wegdoen?

20160618_124748.webp

Lijkt me nog prima te gebruiken.
Kijk even of de boel nog in balans is (niet teveel trillen, maar ik neem aan dat dat wel snor zit; dat ga je niet merken op een D/A) en of er geen verdere stukjes loskomen.
Het kan wel meer gebeuren dat je een stukje pad verliest als je een scherp hoekje of een randje raakt. Dat is meestal ook geen probleem. De pad ziet er verder zo op het eerste gezicht nog prima uit.

Het is inderdaad een vrij nieuwe pad, maar drie auto's mee gedaan en er zitten geen harde stukjes meer in. Ik zat inderdaad ook aan onbalans te denken, maar verder kan het dus niet zoveel kwaad?

Het is de monello foam cutting pad.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties allemaal, ga het gewoon proberen, maar iig dus geen rare of rampzalige dingen waar ik niet aan had gedacht. Heb er verder nog drie dus als hij niet meer voldoet gaat hij alsnog in de prullenbak, maar vond het zonde om dat zomaar te doen.