• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan ik zonder veel problemen Veloce gebruiken als Mezzo niks doet ?

Klopt Unilak zwart. Ik was echt goed verrast door die Veloce met geel , de meeste krassen van de struik waren ook verdwenen. Maar heb ook de stap met Mezzo en Finale minder zwaar gedaan, want het meeste was al gewoon weg door de Veloce.

De finale heb ik toen afgenomen met een hele nieuwe microvezel doek van Monello, Maar durf alleen niet te zeggen of ik het met de Mezzo of de Finale terug heb gekregen.

Maar hoe slecht is het om niet in 1 keer te finishen met Mezzo en Finale ? Ik denk toch dat ik die nieuw ga kopen. En ik had laatst de micro vezel doeken wel gewassen met gewoon kleuren was. doen jullie deze op textiel 60 graden ? Gek eigenlijk dat overal op staat dat het gewassen kan worden maar nergens staan was instructies op.
 
Zelf doeken los wassen, maar moet niks uitmaken lijkt me. Sowieso zonder wasverzachter.

Zoals ik eerder al zei, je kan mijn monello lijn nemen, die is niet heel oud, kun je kijken of er verschil is in resultaat.

Moet wel dat er residu achter gebleven is in krassen lijkt mij & dat heb je er dan als het waren uitgepoetst in een van de fijnere rondes.
Al is dit verschijnsel mij wel nieuw vriend.

Ik heb ook rupes pasta's staan voor je ,ondanks dat monello ook prima is is de ervaring misschien wat anders voor jou.
Zelf prefereer ik andere merken boven monello, wat de verwerking betreft maar dit is uiteraard een persoonlijk ding.
 
Als het echt puur opvulling was van de krassen met de Veloce dan ga ik er geen moeite meer in steken. Dan heeft het totaal geen nut tenzij ik er een week voor uit ga trekken en 1 dag per carroserie deel ga rekenen:cold_sweat:

Ik ga met genoeg tijd nog 1 keer proberen om zeker 3 a 4 keer per deel te behandelen , goed ontvetten en dan checken hoe het er voor staat.
 
Bigfoot + wol + rupes blauw/scholl of je monello.
"Als zon grove combo al nodig is."

Ik denk dat de je strijden te wijten is aan de dap500 op je beton lak.

Je gaat het nu zien als tegenvallende resultaten maar dat is zonde, ik denk dat je wat power mist.
Nergens voor nodig, bespaar je de hoofdpijn.
 
Veloce bevat een afbrekende korrel. Werk deze dus mooi door zodat hij af kan breken. Dan valt er ook niet meer echt over een residu te spreken omdat het dusdanig is afgebroken en er in feite alleen nog wat oliën en dergelijke overblijven. (Welke met een ontvetter / IPA makkelijk te verwijderen zijn)

Inmiddels weet je al een betere methode / aanpak, dus dat scheelt al enorm veel. ;)