• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beschadigingen dashboard maskeren (herstellen?)

ThumbtackCleaner

Detailing addict
25 mei 2020
25
55
Op mijn dashboard is ooit (vermoed ik) eens iets geschoven. Hierdoor zijn er krassen ontstaan. Ik vermoed dat dit een gevalletje ‘jammer dan’ is, maar misschien dat iemand hier raad weet om de krassen te maskeren. Of zelfs te herstellen, al denk ik dat dat niet haalbaar is gezien het reliëf.

Hoe pak ik dit het beste aan (volgorde, poetsmiddelen, hulpmiddelen)?

8F5FE51A-9D0D-48CE-BB45-B640ADBD9B47.jpeg
DA6BBC15-1A38-4DEA-9404-4371A55ED754.jpeg
853F3D40-7DB4-447D-A543-60C3D298F155.jpeg
 
Welkom op het forum.

(Ervaring in punaises oppoetsen? :p)

Ik kan op de foto's eigenlijk niet goed zien wat je bedoeld.

Op de eerste foto zie ik, op wat kleurverschil na, weinig.
Op de tweede foto verticale, donkere strepen en ronde vlek?
Op de derde foto een deuk (links-midden) en een ronde streep naar rechtsboven?
 
Dankjewe! Ik lees me suf hier, dus maar eens aangemeld.

Alle strepen lopen richting het raam. Op foto 1 en 2 zie je de drie krassen het beste; de donkere verkleurde strepen. Op foto 1 zie je de linker kras het duidelijkst en de middelste en rechtse kras lijken op foto 1 lichter door het lichtinval. De linker kras van foto 1 zie je ook een stukje (links) op foto 2. De kras van foto 3 zie je op foto 1 en 2 rechtsboven als lichte streep.
 
Okee.. Ik zat ook te zoeken naar ''krassen'', maar het zijn dus met name donkere strepen?

Krassen kan je weinig aan doen, de donkere strepen krijg je misschien minder of weg middels reinigen.

Gaan boenen en raggen op het kunststof i.c.m. met producten is nogal tricky omdat het ongelakt kunststof betreft op het dashboard. Je wilt het materiaal niet aantasten en/of de weekmakers verwijderen en het verergeren. (Of een glimmend dashboard krijgen)
Ik zou dus een vinyl-cleaner of lichte verhouding All Purpose Cleaner (Uit de webshop, geen Andy o.i.d) gebruiken i.c.m. een MF-doek. Eerst eens reinigen om de vervuiling te verwijderen van/uit het materiaal én de krassen. Hierna zou ik de boel weer ''voeden'' met een kunststof-dressing, zoals bijv. Poorboys World - Natural Look / Gyeon - Preserve / etc.