• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste autoliefhebbers

MarvinP

Detailing rookie
13 okt 2014
1
0
Ik ben werkzaam bij een lakbeschermings bedrijf wat gevestigd is in heel de benelux. Het lijkt mij een geschikte periode om eens ideen van jullie te horen hoe jullie je auto gaan beschermen voor de winter (voor mij staat de keuze al vast) Het grote verschil is dat wij een coating hebben ontwikkeld die in de lak komt en niet op de lak. En nee het poetsen is wordt geen verleden tijd, maar je lak heeft alleen maar mooier en beter resultaat levenslang.
 
Hallo. Welkom op het forum.
Ik zie de laatste tijd weer de Collinite waxen voorbij komen als aanraders voor de komende maanden. Terecht ook.
Verder zijn er steeds meer en meer berichten te vinden over de coatings van gyeon (harde coating bovenop de lak, maakt de lak krasvaster, langdurige bescherming, geweldige sheeting, enz), daar waar cquartz ook al door de oudgedienden vaak werd opgepakt. Dit soort nieuwe keiharde coatings worden steeds populairder.

Persoonlijk heb ik vorig jaar een coating aangebracht op beide wagens, met daarbovenop een wax. Het winterjasje zal ook dit jaar weer uit een wax bestaan, ben er alleen nog niet uit welke ik ga nemen.
 
Bij wordt het de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant. Weliswaar geen coating. Maar wel een heel goede sealant.
 
Kan alleen maar bevestigend antwoorden op het antwoord van GMToyota staat in de collinite 416s, waarom heb geen droge plaats om een sealant goed aan te kunnen brengen.
 
Bij mij zit er de combinatie ddj iron gloss (sealent) en daarna collinite 915. In het voorjaar zal ik de combo wolfgang 3.0 sealent en ddj purple haze pro gaan proberen.
 
Voorgaande jaren was het de collinite 845, dit jaar 2 auto's volledig in de Gyeon Mohs en de Kadett in de cancoat (staat gestald).
 
Ric325i;n404867 zei:
Bij mij zit er de combinatie ddj iron gloss (sealent) en daarna collinite 915. In het voorjaar zal ik de combo wolfgang 3.0 sealent en ddj purple haze pro gaan proberen.

Ik heb ook sinds kort de DDJ iron gloss sealant gekocht en wou weten hoe jij het heb aangebracht en hoeveel je gebruikt heb en na welke stap jij het erop gedaan heb.
 
Bij mij de Poorboys EX Carnauba en een laag Collinite Marque d' Elegance. Ruiten zijn ook voorzien van een laag Gyeon View (waar ik zeer tevreden van ben)
 
Is dit geen verdoken reclame boodschap? MarvinPROTECH, en het ProTech logo in de avatar.
Wat ik kan melden: Ik ben met detailen begonnen uit frustratie. Ik had namelijk 900+ EUR uitgegeven om mijn nieuwe wagen door ProTech te laten doen. Die was inderdaad enkele maanden mooi en gemakkelijk te wassen, maar is dat niet met elke nieuwe auto? Na een jaar ging ik bij een andere ProTech dealer op 'controle', waar deze laatste vaststelde dat mijn auto niet behandeld was zoals het hoort. Die heeft de auto dan in garantie helemaal opnieuw gedaan, en opnieuw was hij enkele maanden behoorlijk mooi. Intussen was ik wel al wat beter bekend met het detailingwereldje en na 3,5 jaar heb ik de betreffende auto durven polijsten en waxen.Zoveel beter! Voor zoveel minder geld! ProTech voegt trouwens naar mijn ervaring helemaal geen r**t toe wat betreft krasbestendigheid of bescherming tegen swirls.

Mijn winterbescherming: DJ SN Hybrid, potje van 40 EUR waar ik zeker 30 keer m'n grote auto 4 maanden mee bescherm. Wat anders dan 900+ EUR voor enkele maanden.

Verder: ieder z'n ding, ieder z'n job. Alleen, kom niet af met ProTech op dit forum aub.
 
Protech is dat net zoiets als Waxoil (ook zon topper;)) Ik weet nog niet wat ik voor winter bescherming ga toepassen. Heb de Collonite 845 liggen, maar vind de glans niet overweldigend (genoeg) SPN gaat op de A3 van de Mrs, lekker makkelijk. Vind mijn Pedzoldt's wax erg prettig, misschien ietsje minder bescherming maar wel hele mooie glans. Maar vandaag ook Cancoat besteld.....dus misschien.....:)