• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste producten voor een oldtimer (Fiat 500 uit 1970)

Bazzzz

Detailing rookie
19 dec 2008
7
0
Hallo,

Weet een van jullie misschien welke producten het meest geschikt zijn voor mijn fiat 500?
Graag wil ik de volledige auto onder handen nemen.
Van wash tot wax (ook ruiten en chroomwerk).

Alvast bedankt voor de reactie!
 
Bazzzz zei:
Hallo,
Weet een van jullie misschien welke producten het meest geschikt zijn voor mijn fiat 500?
Graag wil ik de volledige auto onder handen nemen.
Van wash tot wax (ook ruiten en chroomwerk).
Alvast bedankt voor de reactie!
Hey Bazz, het wordt zeer op prijs gesteld om je even voor te stellen in het daarvoor bestemde topic
Uiteraard met foto's! :)^

Om je vraag goed te beantwoorden is het handig om wat meer informatie te geven:
-welke kleur
-wat is de conditie van de lak, goede close-up foto's zouden daar zeer bij helpen
-wat is je budget
-wat verwacht je ervan (krasvrij, oxidatie verwijderen e.d.)
-ben je van plan machinaal te gaan met de DAP (zeer aan te raden)
-wil je je velgen ook behandelen, wat voor velgen (chroom?)
-heb je veel trims (kunstof strips e.d.)

Het is niet mogelijk om een goed advies te geven met zo weinig informatie.
 
-welke kleur

Ivoor Wit (niet de originele verf uit 1970, hij is in de laatste 3 jaar overnieuw gespoten)

-wat is de conditie van de lak, goede close-up foto's zouden daar zeer bij helpen

Het overspuiten is door een hobby iemand gedaan (helaas door de vorige eigenaar), hierdoor ziet het er uit als een sinaasappelhuidje. Op sommige plekke (welkasten en andere scherpere hoeken) begint de verf ook al wat af te breken.

-wat is je budget

Aangezien het een auto voor dagelijks gebruik blijft en hij straks 4 maanden stil gaat staan ivm uitzending is mijn budget redelijk ruim (tientje meer of minder maakt in die zin dus niet uit)

-wat verwacht je ervan (krasvrij, oxidatie verwijderen e.d.)

Het is belangrijk dat de auto zoveel mogelijk oxidatie (roest) vrij blijft. De twee belangrijkste zaken hierbij zijn de body en het chroomwerk. Daarnaast vind ik het belangrijk dat het product bij het Nederlandse weer minimaal 4-6 weken zijn werk goed doet.

-ben je van plan machinaal te gaan met de DAP (zeer aan te raden)

Vooralsnog niet van plan om machinaal te werk te gaan (ook omdat het een klein autootje betreft)


-wil je je velgen ook behandelen, wat voor velgen (chroom?)

De velgen zijn voor deze auto van ondergeschikt belang

-heb je veel trims (kunstof strips e.d.)

Deze zijn vrijwel niet aanwezig


De gevraagde foto's zullen dit weekend dan ook wel gepost worden.
 
De oxidatie die ik bedoelde het type oxidatie van de roze lak die vroeger rood was ;)
Het enige wat aan sinaasappel gedaan kan worden is heel de wagen te gaan schuren maar dat is denk ik niet de bedoeling.

Ik denk dat je het beste een kleisetje voor de vervuiling OP de lak, de Poorboy's Proffesional Polish i.c.m. Lake Country Polishing pad voor de vervuiling IN de lak en de Poorboy's EX-P om de lak af te sluiten.
Om die EX-P zo goed mogelijk te houden, wassen met het 2-emmersysteem en Poorboy's Slick 'n Suds met een washmitt & droogdoek.
De EX-P zou zeker 2 maanden moeten blijven zitten mits je niet door wasstraat gaat natuurlijk, daar gebruiken vrij heftige shampoo die iedere wax zo afbreken.
Voor chroom zou ik een Uni-Ball (schuimen bal die je op een (accu)boormachine kan zetten en Mother's Mag & Aluminum polish. Dit is ook met de hand te doen alleen vergt véél meer moeite.

Mijn lijstje met links: (namen zijn klikbaar voor de link)

Wassen:
Poorboy's Slick 'n Suds
Poorboy's Drying Towel
Poorboy's Wash mitt

Kleien:
Meguiar's Clay Kit
Poorboy's Mega Mega Towel Deluxe

Cleanen:
Poorboy's Professional Polish
Lake Country Euro White Polishing Pad
Poorboy's Deluxe Mega Towel Koraal

Wax:
Poorboy's EX-P Pure Sealant
Carclean Hi-Tech pad om EX-P aan te brengen
Poorboy's Deluxe Mega Towel Groen

Chroom:
Mother's Mag & Aluminium polish
Mother's Powerball
Als je niet veel chroom hebt zou ik het met een doekje eerst proberen, mocht het niet gaan kan je altijd nog een powerball kopen.

Glaswerk:
Poorboy's Spray & Wipe
Dodo Juice Mint Merkin Window Cloth

Zo wat meer duidelijk?
 
Als de auto 4,5 maand stil komt te staan wil ik hem wel een keer in jouw garage schoonmaken. Dan doe ik ook direct ff eem bakkie bij mijn schoonzus en de groeten aan de hond :p

De grotere broer (letterlijk en figuurlijk) zal zaterdag/zondag wel wat van zijn eigen spulletjes van Carclean meenemen om te proberen. Tevens zal ik ervoor zorgen dat er foto's worden gemaakt zodat jullie wat meer details hebben. Ook voor het andere topic...
 
als je wil kan ik je ook helpen, ik woon ongv 20 km bij je vandaan en heb ook de nodige producten.

ben beniuewd naar fotos van je auto
 
Hier de foto's van mijn 'rugzakje'. (dezelfde als in het voorstelforum)

dsc008_15.jpg

dsc008_17.jpg

dsc008_21.jpg

dsc008_22.jpg


Deze foto's zijn al wat ouder (begin dit jaar) en niet van de huidige gepoetste staat (met dank aan Stimpy001).