• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste Shampoo 2025

Raphie

Detailing guru
7 dec 2018
156
150
Ik gebruik al sinds jaar en dag de jerrycans van BTBM en eigenlijk bevalt dat best goed, ik zoek geen stripper, maar ben benieuwd of er anno 2025 betere shampoos zijn die wat qua bescherming toevoegen, gladder drogen etc. (Natuurlijk op een perfect gekleide en gepolijste auto, dus geen deo over een smerige oksel zeg maar ) maar dus een shampoo die wekelijks gebruikt kan worden en nabehandeling overbodig maakt.

Ik heb vroeger een Poorboys shampoo + wax gehad maar die vond ik matig.
Gyeon Bathe+ is goed en ik gebruik dat type shampoo met name in de herfst/winter (uit gemakzucht).
Ik heb ook nog een Koch chemie shampoo met toevoeging maar die heb ik nog nooit geprobeerd.

Laatst bewerkt:
Verschillen in normale goede autoshampoo's zijn klein, geur en kleur zijn daar eigenlijk de grootste verschillen. Bij shampoo's met toevoegingen is er heel veel op de markt, maar wat de gebruikers er van vinden varieert nog al (waarschijnlijk ook omdat de verwachtingen op voorhand ook ver uit elkaar liggen tussen de verschillende gebruikers).

De Bathe+ heb ik in het verleden wel gebruikt in plaats van normale shampoo, maar kon eigenlijk geen effect van de '+' merken. Daarna op advies van anderen de Bathe+ gebruikt ná een gewone wasbeurt (door wat Bathe+ op schone natte washmitt aan te brengen en daar de auto mee in te wrijven en vervolgens te drogen) en dan heeft ie wel duidelijk effect, maar is dus ook een handeling extra. Mijn ervaring met Poorboys shampoo met toegevoegde wax, is dat deze net even wat extra's geeft, en ook de waxlaag op de lak even boost. Zoals je ziet is mijn ervaring dus bijna omgekeerd aan de ervaring van @Ric325i.

@Cordoba ,Ik vind Bathe+ het meest effectief wanneer je deze of als foam opspuit en de auto opnieuw wast of idd een beetje op de mitt aanbrengt en nogmaals de auto wast.
Daarna is het wel afspuiten ,drogen en klaar.
Tijdens warmere maanden loop ik de auto vaak na met een detailspray zoals Gyeon ceramic detailer bv en die stap sla in nu dan over.
Ik vind het echt een herfst/wintershampoo.

Hoe ik de shampoo kies ... :rolleyes:

6jkf5iir9f971.webp

• Grappig
Reacties: RoyR
in dit geval wilde ts wat meer info over shampoo met toevoeging in de vorm van bescherming en dan vind ik Bathe+ tot nu toe het meest prettig werken. Het is wel een veilige manier van het aanbrengen van een extra laagje das ergens wel een voordeel.

Na de Nanolex Pure, heb ik nu de Professional Shampoo in gebruik naar tevredenheid. Ondanks dat er in de beschrijving staat dat deze shampoo geen toevoegingen heeft, moet ik tijdens de regen mijn wissers weinig gebruiken en lopen de druppels vlotjes over de voorruit naar omhoog?

Voor mij Bilt Hamber, Nanolex Pure en heb nog een beetje 26JPN staan wat ik ook erg fijn vind werken. Bath+ gebruik ik te foamen voor bescherming.