• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn Witte Rio - welke shampoo het beste?

Hi Remco,

Op mijn witte kia is de lavare shampoo goed bevallen!

De Carpro IronX en Reload zijn ook aanraders!

Met deze combi krijg je je auto elke keer weer zoals nieuw:love

Groet, Ferry

Remko.me zei:
Thanks Tim, je brengt me enorm aan het twijfelen of ik voor de Lavare moet gaan. Jammer dat jullie geen samples hebben....

Ik denk dat je een punt hebt met QD+, dat doe ik eigenlijk nu ook bij mijn BTBM, vind ik nog steeds een goede shampoo, maar wil een keer wat anders proberen.
Juist omdat ik nu ga foamen van te voren (wat ik voorheen niet deed) denk ik dat het probleem met mijn witte (zwarte waas achterblijven) wel goed schoon kan worden.

Ik vind de Gold Class een paar stappen onder de BTBM zitten en eigenlijk is het geen gelijkwaardig product. De SSS vind ik een betere shampoo dan de Gold Class. Ons doel met de Lavare is in ieder geval geweest om een goed reinigende en veilige shampoo te maken zonder toevoegingen van siliconen of andere hulpmiddelen die op het oppervlak achterblijven. Ik denk dat we daarin geslaagd zijn. We hebben er mede voor gekozen, omdat de Lavare voor elk oppervlak geschikt moest zijn (dus ook voor matte oppervlakken) en dan moet je wel kiezen voor de beste ingredienten!

Het blijft natuurlijk persoonlijk, de Lavare is zeker niet zo geconcentreerd als de BTBM maar zal niet onderdoen voor de kwaliteit!

Johnny Bravo zei:
@Tim Wil je zeggen dat er in Slick&Suds toevoegingen zitten?

Alleen wat toevoegingen om als 'drooghulp' te werken.

Tim,

Weet jij of in de Gold Class fillers zitten?
Wat je verder zegt over de voorkeur klopt wel, de ene zweert bij Goldclass de andere bij BTBM. Bij mij valt het op dat met Gold Class je auto zo droog is, net zoals bij de ss&s.

@bs: wat versta jij precies onder de term fillers, 'per toeval' is dit in ander draadje nl nog naar voren gebracht ( ging over oa M7 glaze maar wel een interessant puntje wat wellicht hier ook van toepassing is ( ff geen zin om 'm te snorren )) ?

Ik denk dat het wellicht wel iets om in je achterhoofd te houden als je bv de volgende dag / week een 2e laagje wax gaat aanbrengen en dan bv de goldclass pakt waar dus siliconen e.d. in zitten .... in hoeverre dit uitmaakt geen idee
In dit geval zou het dus beter zijn om dan te kiezen voor een zo natuurlijk mogelijke shampoo, of dit nu de BTBM of de Lavare is maakt dan niet zoveel uit, je zit in beide gevallen gewoon snor

Zijn er velen die bij de Wolfgang Autobath zweren, persoonlijk vind ik het echt 3x niks, maar tja dit geld zoals gewoon voor alle producten.
De SS&S is een goede shampoo maar ( wederom persoonlijk ) plaats ik 'm onder de GoldClass en de BTBM in, niet vanwege de kwaliteit maar gevoelsmatig / werkmethode ( hoe je noemen wilt )

De Lavare moet zicht uiteraard nog echt goed gaan bewijzen maar als ik lees dat er gekeken is naar de BTBM ( welk wereldwijd geprezen is en zijn medailles heeft verdiend ) plus het stukje klantgerichtheid vanuit CC,
dan zou het mij verbazen als het op niks zou uitdraaien en je om die redenen alleen al jezelf voor een heel groot gedeelte veilig kan wanen.
Dat het toevallig negatief zou uitpakken is altijd mogelijk, dit is immers het stukje persoonlijkheid wat niet in een potje of flesje gestopt kan worden

Leukste grap van allemaal is en blijft de alombekende vraagstelling elke keer: wat is de beste .... >>> antwoord: feitelijk geen antwoord mogelijk ]d~^

Net wat MK-US zegt denk ik dat er weinig tot geen enkele persoon kan zeggen wat de beste shampoo is.
Ten eerste zal degene die dit beweert alle shampoos (dus echt alle) geprobeerd moeten hebben.
Ten tweede komt er dus het persoonlijke bij waardoor je dus geen enkele shampoo als beste kan aanwijzen.

Voorlopig word hier de DJ BTBM voor de grondige wasbeurt, tussendoor en vooral autos van anderen is DJ SourPower gebruikt.
De GoldClass ooit als gift gekregen maar nog niet gebruikt.

De BTBM en de SourPower krijg ik ook gewoon niet op (had ik nou maar een klein flesje besteld) maar ooit krijg ik de kans wat anders te proberen:lol

mk-us zei:
Ik denk dat het wellicht wel iets om in je achterhoofd te houden als je bv de volgende dag / week een 2e laagje wax gaat aanbrengen en dan bv de goldclass pakt waar dus siliconen e.d. in zitten .... in hoeverre dit uitmaakt geen idee
Dat is inderdaad een goed punt mk-us. Ik werd hier ooit, lang geleden, uitgelachen nadat ik klaagde dat Jetseal (een sealant) na een week al weer weg was. Na iets meer info bleek dat ik Jetseal meteen na een wasbeurt met Turtle Wax "Wash and Shine-shampoo" had gesmeerd. "Shine" bij deze shampoo = extra toevoegingen. De sealant had dus niet goed kunnen 'hechten', doordat er residu van de shampoo (glansversterkers? siliconen?) achterbleef op de lak. :| Hierdoor was er al na een week niks meer van deze duurzame sealant meer te vinden.
Een wax is waarschijnlijk minder kieskeurig dan een sealant als het gaat om de vereiste van een 'kale lak' om op te 'hechten', maar ook dan verwacht ik dat het de duurzaamheid zal beïnvloeden.

Wat ik heb gemerkt bij shampoos (en bijvoorbeeld ook bij quick detailers) die "iets" achterlaten op de lak: Het kan de sheeting van de onderliggende waxlaag beïnvloeden. M'n auto was gewassen en voorzien van een laagje Z Glasur-wax. Op de weg terug naar huis dropte een vogel zijn lunch op de motorkap. Bij thuiskomst had ik snel dat gedeelte van de motorkap gewassen met Optimum No Rinse-shampoo. Dit is een speciale shampoo die je niet hoeft af te spoelen, maar wel iets (polymeren?) achterlaat op je lak. Een week later zag ik tijdens het afspoelen dat dat gedeelte minder snel water wegleidde (sheeting was trager) dan de andere helft. Na de wasbeurt met BTBM was de sheeting weer even snel.

Nu gebruik ik bij koude temperaturen wel een wax met toevoeging, zo'n wash and wax-shampoo. Met zo'n shampoo 'boost' ik de bestaande waxlaag. Een shampoo met 'toevoeging' is dus niet bij voorbaat slecht en in veel gevallen juist goed. Als je maar weet wat de voor- en nadelen zijn.

Ik vraag me af of Mothers Wax California Gold shampoo ook iets op de lak achterlaat?

Berkant zei:
De BTBM en de SourPower krijg ik ook gewoon niet op (had ik nou maar een klein flesje besteld) maar ooit krijg ik de kans wat anders te proberen:lol

Super shampoos, vind ze tot nu toe samen met de Supernatural de beste die ik heb gehad!

+1 voor mk-us :-)^

Heb nog een beetje BTBM, nu net magifoam besteld samen met Monello Lavare.... ik wil hem toch proberen en kan hier zeker laten weten wat mijn bevindingen zijn.
Dom dat ik was heb ik perongeluk de PB SS in mijn winkelwagen gedaan en zonder te checken betaald, hopelijk zijn ze op tijd met het lezen van mijn mail is wordt de PB SS vervangen door de Monello Lavare.... maar ben bang dat ik te laat ben.

Nou Remco,

Ik ben toch wel nieuwsgierig hoe het je bevalt.
Ook ik heb de problemen met de witte lak, en ben opzoek naar een alternatief voor de SS&S
Michiel

Probeer eens de gold glass champoo van megs. Haalt hardnekkig vuil weg en altijd lauw water gebruiken om het vuil los te weken.

Grtjs Vamos

@Vamos,

Heb je überhaupt wel eens BTBM geprobeerd?

Ik bedoel, ik vind het fijn dat je advies geeft (over louter Meg's consumentenlijn maar goed) maar dan moet je zelf ook weten hoe de shampoo die je aanprijst zich verhoudt met de al voorgestelde shampoo's.

Gold class is op zich een goede shampoo, daar niet van.