• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste waterafstotend middel?

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Het is weer tijd mijn ruiten te doen met een Rain-X achtig product. Omdat de Rain-X bijna op is ben ik is aan het speuren naar een ander product. Iemand tips?
 
en de provision glass scrub icm de rain clear? Iemand daar ervaring mee? Die heeft mijn vader nog staan geloof ik.
 
Ik zie hier de laatste tijd regelmatig de spulletjes van Pro Vision terugkomen.
Vanwege de positieve berichten hierover heb ik de Glass Scrub Cream Cleanser besteld. Ik krijg 'm (morgen hopelijk) nog binnen, dus kan geen eigen ervaring delen.
Is het nog nodig om die Rain Clear er nog bij te doen of werkt dit alleen ook goed?
 
Ik heb beide provision producten. Heb ze alleen nog nooit in combinatie gebruikt.:-" Ze bevallen mij prima, de eerste maand perfect, de tweede maand wordt het effect minder. Is ook afhankelijk van hoe vaak je je ruitenwissers gebruikt. De gel is trouwens wel makkelijker op te brengen dan de vloeibare versie. Na het opbrengen heel goed uitwrijven met een theedoek of MF anders krijg je een aanslag op je ruit als de wissers aan de slag zijn geweest!
 
Moet je de glass scrub na aanbrengen ook ergens mee uitpoetsen?
Op de verpakking staat enkel dat je de ruiten moet afspoelen, maar als ik dat doe blijft er allemaal residu op mijn ruiten zitten.
Ik heb de Glass Scrub op natgemaakte ruiten aangebracht met een MF applicator (dosering: een paar erwtjes voor alle ramen; hoeveel moet je hiervan eigenlijk gebruiken?) en vervolgens heb ik de ruiten met eeen klein gietertje afgespoeld. Verder niets.

Ik ben er overigens nog steeds niet achter of de Glass Scrub je ruiten al voldoende waterafstotend maakt of dat je daarvoor eigenlijk Rain Clear moet gebruiken.
 
Ik heb de ramen ingewreven met glass scrub (wat stinkt dat spul trouwens) op een katoenen doek. Daarna wel uitgepoetst/afgenomen en toen Rain Clear er op. Glass Scrub is alleen om het schoon te maken.
 
Provision werkt erg goed! Zat er sinds januari op (europoort meeting) en het effect is er nog steeds!
 
Ik gebruik een middel dat "Umbrello" heet. Is een soort seal voor glas. Dit werd ook op de duurdere auto's geleverd als water/vuil afstotende laag op de voorruit. Het middel werkt hetzelfde als alle Rain-X achtigen alleen is de duurzaamheid en stlijtvast heid (ruitenwissers poren en plekjes waar vliegen hebben gezeten) vele malen beter. Ik doe met een aangebrachte laag gemiddeld 15 maanden. Echt top spul.

Tegenwoordig heet het anders het ziet er hetzelfde uit als die middel

AQ-action.jpg


[MOD]Commerciele links zijn niet toegestaan[/MOD]

gr bb
 
Mijn ervaringen zijn niet zo met Provision,
Ik heb de scrub, fog clear, rain clear en de glass cleaner van dit merk gebruikt.

Spullen zijn wel ok te noemen in wat ze doen alleen de hanteerbaarheid had wel wat beter gemogen van mij.:confused:
Zodoende heeft de provision glass cleaner plaats moeten maken voor de versie van Meguiars.
Vervangers voor de andere producten heb ik nog niet, maar bestelling is onderweg dus hierover later meer ;)
 
S.killz zei:
Mijn ervaringen zijn niet zo met Provision,
Ik heb de scrub, fog clear, rain clear en de glass cleaner van dit merk gebruikt.

Spullen zijn wel ok te noemen in wat ze doen alleen de hanteerbaarheid had wel wat beter gemogen van mij.:confused:
Zodoende heeft de provision glass cleaner plaats moeten maken voor de versie van Meguiars.
Vervangers voor de andere producten heb ik nog niet, maar bestelling is onderweg dus hierover later meer ;)

Misschien leuk als je je even voorstelt in het daarvoor bestemde forumonderdeel? ;)
Ik gebruik de rain clear en scrub, werken uitstekend, glass cleaner gebruik ik niet meer, ook niet van Meguiar's, daar gebruik ik nu tot volle tevredenheid Poorboy's Spray and Wipe voor. :)^ Glas cleaner is niet meer nodig omdat mijn ramen in de rain clear staan.
Heb voorheen Rain-X gebruikt, De Rain clear is makkelijker aan te brengen dan Rain-X.
 
En hoe zit het met het "mistige" waasje die je bij rain X hebt? heeft pro vision hier ook last van?
 
stimpy68 zei:
Misschien leuk als je je even voorstelt in het daarvoor bestemde forumonderdeel? ;)
Ik gebruik de rain clear en scrub, werken uitstekend, glass cleaner gebruik ik niet meer, ook niet van Meguiar's, daar gebruik ik nu tot volle tevredenheid Poorboy's Spray and Wipe voor. :)^ Glas cleaner is niet meer nodig omdat mijn ramen in de rain clear staan.
Heb voorheen Rain-X gebruikt, De Rain clear is makkelijker aan te brengen dan Rain-X.

Voorstellen wou ik gaan doen zodra ik foto`s van de auto heb (anders is het zo kaal :p(niet dat er wat mis is met kaal btw ,^^ ))
 
ThaBird zei:
En hoe zit het met het "mistige" waasje die je bij rain X hebt? heeft pro vision hier ook last van?

Ja, thans ik wel.
Weet overigens niet of deze waas in mindere vorm is dan bij rain x gezien ik geen ervaring heb met dit laatste product.
 
Ik heb afgelopen week de ramen behandeld met Glass Scrub en vervolgens Rain Clear. De Rain Clear heb ik met een MF pad aangebracht en met een MF doek uitgepoetst.
Zo op het eerste gezicht gaf het een goed resultaat, maar de ochtend erop zag ik een waas op de ruiten en 'vegen' van het uitpoetsen. Het effect van de Rain Clear bij regen kon ik ook niet zo snel waarnemen. Nou heb ik toch niet kinderachtig uitgepoetst, maar ik zal vast wel iets niet helemaal goed hebben gedaan.
Is het afnemen van de Rain Clear een nogal stevige klus of heb ik nou gewoon steken laten vallen bij aanbrengen/uitpoetsen? (doek niet helemaal droog bijvoorbeeld)

Hoe doen jullie dit?
 
RTFM :-"

Aanbrengen met een badstof doek/applicator, geen MF en afnemen door eerst wat water te sprayen op de ruit en daarna af te nemen met een (hand)doek, ik gebruik hiervoor de dodojuice Mint Merkin, hierna geen waas meer. Zo staat het ook op de fles ;)