• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waterafstotend product voor ruiten

Robbe De Grave

Detailing rookie
20 jun 2023
20
2
Zichem (België)
Dag allen
Ik zou graag een waterafstotend product willen voor op mijn voorruit. Enige probleem, de ruitenwissers klapperen na het aanbrengen altijd enorm. Ook heb ik de ruitenwissers al vervangen door een nieuw exemplaar, helaas zonder resultaat.
Ook zit de Gyeon View nog op de ruitenwisserbladen. Iemand idee hoe ik dit verwijderd krijg van de wisserbladen?
Wat heb ik al geprobeerd op de voorruit:
Gyeon VIEW
Gyeon Glass+
Rain X
Alvast bedankt
Groetjes Robbe
 
Ha Robbe,

Ik heb van het weekend Soft99 Glaco DX op m’n voorruit aangebracht. Voorbehandeld met de Compound van hetzelfde merk. Werkt goed en tot nu toe glijden de ruitenwissers zoals het hoort.
 
Welke ruitenwisserbladen heb je erop zitten?
Bij mij scheelde het enorm toen ik Valeo ruitenwisserbladen erop monteerde. Met Bosch ruitenwisserbladen klapperde ze ook alle kanten op.
Ik ben zelf op dit moment wel fan van Soft99 Glaco DX. Van te voren je ruit wel goed polijsten met bijvoorbeeld Glaco Compound.
 
Zoals aangegeven is het resultaat afhankelijk van de combinatie ruit, wisser en product.
Daarnaast is de instelling van de wisser (druk op de ruit) van invloed.
Schoon is uitgangspunt en soms helpt het om het product ook op de wisserrubber aan te brengen
 
Hier ook Glaco DX in gebruik. maar rij Momenteel ClearVue van Turtle Wax erop.
Geen problemen met klapperende wissers gelukkig.

Maar zonder een coating en met goed reinigen met een bijv Glaco Compound of Glass Polish van AutoGlym klapperen je wissers niet?
Het is dus puur wannneer er een coating op komt?

Mocht je ook zonder coating wat problemen hebben, dan zou je eens kunnen kijken naar de stand van de bladen.
De hoek is immers ook belangrijk.

Mochten de problemen er alleen met een coating zijn, breng ook eens wat van de coating aan op de wissers zelf.
Wil ook nog wel eens helpen.