• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Extreem waterafstotende ruiten

Ah, op die manier. :) Ik heb bij glasreinigers nog nooit gelet op de pH-waarde. Wil ik glas schoon hebben, dan zal het vies zijn omdat er geen vorm van bescherming op zit en dan maakt het toch niet uit. :p

Ben wel redelijk verbaasd dat men Glassex verkiest boven Clearly Menthol. :O Letterlijk iedereen die ik ken, zo ook familie en vrienden, die vinden de Clearly Menthol beter dan alternatieven zoals de vette Glassex. De IPA in de CM vind ik ideaal omdat het goed bijdraagt aan de reiniging maar ook het streeploos wegtrekken.


Anyways... :) Heb je op beide auto's dus de Sour Pour gebruikt? Zoals @mdlange al aangaf kan het inderdaad verschillen per auto. Zo gebruik ik bij een aantal auto's de Bathe+ op de ruiten en de eigenaars vinden het geweldig. Echter de auto van mijn ouders laat een duidelijke waas zien bij het wissen en ook stuiteren de wissers vaak.
 
Jup, beiden auto's gewassen met sourpour en ramen gedaan met de CM. Mijn vader heeft zijn ramen zelf nog gedaan met ProCar ruitenreiniger en dat gaf geen resultaat (in de zin van weg waterafstotend).

Glassex ga ik niet gebruiken, blauwe waas en vind het niet prettig werken. Over het verwerken van CM ben ik zeer tevreden, zuinig ruikt redelijk lekker en streept niet.

Ik weet niet of het iets uit maakt, maar CM heb ik gemengd met demi water, 1:3 (dus 4 delen in totaal, waarvan één deel CM).

Oja, als ik een finishing polish (Menzerna 3800 oid) gebruik, moet ik dan een foam of een mf pad voor de ramen hebben?? (Ik houd de pad dan sowieso apart voor de ramen)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat inderdaad de juiste verhouding. (Zo uit mijn hoofd) :)

Een glasreiniger zal ook niet een waxlaag verwijderen. Daarvoor zou ik effe snel polijsten met een fijn polijstmiddel. (Met de hand alles een keer goed raken/inwerken is al genoeg) :) Ik denk dat je dit gewoon moet doen en dan effe testen of er misschien product in je wisser-rubbers is opgehoopt en/of de wissers nog steeds gek doen. :p
 
Mja met de hand of machine, ik doe dan alle ramen een keer goed reinigen. Staat ook al langer op mijn to do list. Gewoon een keer wassen, kleien en polijsten (met korrel of alleen een cleaner). Hoe kan ik de wissers zelf ook schoon maken zonder ze aan te tasten?? Gewoon met shampoo of kan een apc ook??
 
Jah, gelijk heb je! :)

Ik zou de ruitenwisserbladen eerst goed schoonmaken met je was-shampoo. Goed aggiteren. Met een APC zou ook kunnen, maar ik doe dit liever niet of met een zwakke verhouding. Wanneer het glas schoon is, dan wil product op de bladen meestal wel afslijten. :)

Trial and Error. ;)
 
Jup, gelukkig leer ik er wel van, geweldig dit forum :) ! Moet ik dan een foam pad of een mf pad gebruiken met een finish polish?? Ik neem aan foam maar vraag het liever...
 
Jup, aanbrengen doe ik met een peluche verde en afnemen met de glas doek van DDJ (ben de naam kwijt). Hierdoor gaat het meeste vuil in de peluche zitten.
 
Glas is bikkelhard. ;) S30 is een fijn polijstmiddel en zou genoeg moeten doen voor je. Na het polijsten goed afnemen en ontvetten en/of de voorruit nogmaals goed wassen. ;)
 
Ja dat had ik al begrepen door de verschillende topics over glas polijsten. Prep heb ik ook nog, dus zal eerst met prep ontvetten en daarna met CM nog een keer om te weten of de waterafstoting daar vanaf komt. Ik zal het laten weten als ik het geprobeerd heb!
 
SOUR POWER - GLOSS ENHANCING SHAMPOO :
Was de auto eerst om loszittend vuil te verwijderen. Doe de shampoo in de wasemmer (1:600 afhankelijk van het formaat emmer, de vervuiling en de waterhardheid) en vul de emmer vervolgens met water. Door te roeren gaat het mengsel meer schuimen. Breng het middel aan met een spons of handschoen, begin bovenop, spoel de spons of de handschoen vervolgens uit in een aparte emmer met water. Vermijd de voorruit vanwege mogelijke wasresten. Spoel de auto na het wassen af met water en droog hem vervolgens af. Reinig indien nodig de voorruit met glasreiniger. Fles rechtop bewaren op een plaats zonder direct zonlicht. Als de inhoud een bezinksel vormt, fles goed schudden. Niet laten bevriezen.

De handleiding van DJ geeft ook aan dit niet op de voorruiten te gebruiken....
 
Ik gebruik sinds kort de autoglym ruitenwissersproeivloeistof(scrable?) bevalt erg goed. Geen vegen, ramen blijven super schoon. Had ik voorheen wel met de Action meuk. Wellicht de moeite waard om het te proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Eergisteren toch nog weer eens dodo menthol gebruikt, lijkt schoon, dag erop naar de opel meeting in Sevenum gereden en als de zon op de ruit staat zie je dus gewoon nog een waas, waardeloos dus.

gelukkig was er op de meeting ook een verkoper die glasreiniger bij zich had chemicalguys groene glasscleaner, die werkte dus wel, omdat ik bewust de helft van het raam had gedaan was het verschil goed zichtbaar.
 
Hoe verwerk je de glas reiniger?

Tegenwoordig spuit ik het eerst op een Monello Disco Duo. En wrijf daar t raam mee in. En daarna neem ik het af met een schone Vetro Bianco doek.

Dit werkt sowieso al een stuk beter.
 
Eergisteren toch nog weer eens dodo menthol gebruikt, lijkt schoon, dag erop naar de opel meeting in Sevenum gereden en als de zon op de ruit staat zie je dus gewoon nog een waas, waardeloos dus.

gelukkig was er op de meeting ook een verkoper die glasreiniger bij zich had chemicalguys groene glasscleaner, die werkte dus wel, omdat ik bewust de helft van het raam had gedaan was het verschil goed zichtbaar.

Wouw mindblowing gewoon!!

Ik vind de clearly menthol by far de beste glass cleaner die er is!

Hoe verwerk je de glas reiniger?

Tegenwoordig spuit ik het eerst op een Monello Disco Duo. En wrijf daar t raam mee in. En daarna neem ik het af met een schone Vetro Bianco doek.

Dit werkt sowieso al een stuk beter.

Hoe zou je het anders doen? :confused:
 
Ik vind de CM ook echt een drama maar dat is bij iedereen anders blijkbaar. Doe mij maar Invisible Glass.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark