• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste wax? Golf 7 Carbon Steel Grey

Ja dat gaat prima...

even voor de duidelijkheid strip je een wax ook niet met een overdosis shampoo... De enige manier om een wax te strippen is door polijsten!
 
Hey Bento.

Leuk te horen dat je eruit bent. Wat je uiteindelijk doet is natuurlijk jou keuze. Maar gezien meerdere goede reviews op het forum, denk ik dat we met de 476s zeker niet slecht zitten met de winter voor de deur. Ga je het meteen doen of toch nog enkele weken wachten ivm de winter?

Ivm Collinite 476s:

Let wel op: Ik heb enkele dagen geleden de wagen van mijn vader (oude Mercedes SL) na enkel grondig wassen in de 476s wax gezet om hem wat bescherming te bieden voor de winter. Het was voor mij de eerste keer dat ik het gebruikte en ik wilde het daarom liever eerst eens testen op een andere wagen dan de mijne ;)

Het is een erg vaste wax. Aanbrengen ging redelijk vlot, maar ik moet wel zeggen dat het oppoetsen (manueel met micro fiber doek omdat ik nog geen dab heb) toch stevig wat moeite vereiste. Er bleef redelijk wat spul hangen na een eerste uitpoetsen waardoor ik meerdere keren en telkens met meer kracht erover moest gaan om alles weg te krijgen.

Het resultaat was na veel zweten wel goed. De wagen glimde lekker en had erg goede water afstotende eigenschappen. Het kan volgens mij wel dat ik gewoon wat teveel product gebruikt heb en het misschien ook wat te lang heb laten zitten.. Maar het is best mogelijk dat het door de lange standtijd zoiezo een ietswat moeilijkere wax is om mee te werken.

Dus daarom zeker niet teveel gebruiken bij het aanbrengen. Je wagen indelen in stukken en deze telkens één per één volledig afwerken is misschien een goed idee ;)

Veel plezier ermee en post misschien een leuke foto van voor en na de behandeling als je klaar bent ;)
 
Lode78, ik denk idd dat je wellicht de 476 wat te dik hebt aangebracht want ik vind de wax bv erg makkelijk verwerken. Wat ik zelf altijd doet is idd paneel voor paneel verwerken en wanneer je net wax uit de pot hebt gepakt niet bij de randen/naden beginnen met wrijven maar ernaartoe werken. Het moet er zo dun mogelijk op bijna onzichtbaar zo dun...
 
Lode78, ik denk idd dat je wellicht de 476 wat te dik hebt aangebracht want ik vind de wax bv erg makkelijk verwerken. Wat ik zelf altijd doet is idd paneel voor paneel verwerken en wanneer je net wax uit de pot hebt gepakt niet bij de randen/naden beginnen met wrijven maar ernaartoe werken. Het moet er zo dun mogelijk op bijna onzichtbaar zo dun...

Ik denk ook dat je het dan te dik heb aangebracht. Ik wax veelal met Collinite 845 en breng dit aan met de dap. Maar recent probeerde ik de Purple Haze en dit is een vaste wax en handmatig smeer ik, denk ik, ook teveel op. Uitpoetsen ging niet heel veel moeilijker, maar mijn punt is dat het handmatig even proberen is tot je het mooi egaal/dun op kan brengen.

Ik wrijf mijzelf altijd de krampen omdat ik de Lime Prime Lite (glaze) altijd te dik opsmeer. Ik vind dat je het dan pas goed ziet, wat je geraakt hebt enzo, maar dit spulletje moet je bijna onzichtbaar aanbrengen. Bij het uitwrijven zie je later dan allemaal donkere vlekken zitten omdat ik het dus te dik heb opgebracht.


Greetz
 
Wax moet je inderdaad zo dun aanbrengen, dat je het eigenlijk alleen bij echt goede belichting ziet zitten. Alles wat je er meer op zet is eigenlijk productverspilling en uiteindelijk tijdsverspilling omdat je flink moet werken om het op te brengen. Aan de andere kant kan je dan wel een keertje de sportschool overslaan :D
 
Lode78 wax oppoetsen is niet bedoeld om met een dap te doen. Het is wel mogelijk om een vloeibare wax met een dap aan te brengen.

Voor de meeste waxen geld inderdaad dat als je het te dik aanbrengt of te lang laat zitten het steeds moeilijker is om uit te buffen / op te poetsen.

Er zijn ook waxen zoals die van poorboys die dit probleem niet hebben.

Het is maar net wat je wilt en verwacht van je wax.

Dit is dan ook de reden waarom "de beste wax" niet bestaat.