• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BiGa ook hier aanwezig!

BiGa

Detailing rookie
31 mei 2008
33
0
Hallo mensen,

na uitnodiging van Tim, meldt ik me ook even aan op dit forum, een aantal van jullie zullen me wel kennen van de
andere bekende forums.

Voor de mensen die mij niet kennen, mijn nick is BiGa, ik ben de eigenaar van een BMW E46 uit 2002. Ik ben 21 jaar
en studeer Bedrijfseconomie aan de HES te Rotterdam. Ben veel in de weer met mijn wagen, is een echt hobby-object
geworden, althans als ik er tijd voor heb.

Ik heb de wagen destijds gekocht met een kleine voorschade, echter deze schade heb ik toen kunnen maken.
De kop van de wagen is overgespoten in 2005.

Even een opsomming van de wagen.

Exterieur:

- Sebring uitlaat 2 x 76 mm
- Ruiten getint 35% (folie)
- Angel-eyes koplampen
- 8000k xenon incl. lens

Onderstel:

- 18 inch Alpina 3 velgen (225 voor / 255 achter)
- Voor 4cm verlaagd met Weitec
- Remblokken rondom GreenStuff
- Remschijven rondom geperforeerd Zimmerman

Interieur:

Niets aan veranderd, ik wil mijn wagen van binnen zo standaard mogelijk houden als het kan. Op deze manier hoop ik mijn wagen een strak en net uiterlijk te geven. Ik heb het namelik niet zo op allerlei schakelpookjes en andere pedaaltjes.

Alvast bedankt voor het lezen van dit hele verhaal.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Welkom hier Biga!!

Welk blok ligt hierin?
Mooie wagen ;) ben er zelf ook naar op zoek ( een sedan dan)

Veel plezier hier :)
 
Zo, mooie E46 hoor! En ik ben helemaal weg van die Alpina velgen, zoalng ze er zijn al! :cool:

En dit is een..? 320?

In elk geval welkom hier. Het begint al goed in elk geval met hele mooie foto's (RasRotterdammer hiero ;) )
 
Idd 320 jongens.

Leuk dat je in Spijkenisse woont Freaky, ik heb 17 jaar in Vogelzang Noord
mogen wonen (een wijk in Spijkenisse voor de mensen die het niet kennen).
 
Grappig, ik heb altijd in Rotterdam en een poosje in Schiedam gewoond, ik woon pas een dikke 2 jaar in Spijkenisse, op 5 minuten lopen van het Akkerhof, in de Voordes...

Poets je je trouwens niet helemaal misselijk op die Alpina velgen? Ze zijn prachtig, maar het lijkt me lastig schoonhouden!
 
Freaky1975 zei:
Poets je je trouwens niet helemaal misselijk op die Alpina velgen? Ze zijn prachtig, maar het lijkt me lastig schoonhouden!

Valt op zich wel mee hoor. Ik heb remblokken van EBC Brakes, die laten een stuk minder remstof en andere troep achter
op de velg, moet je maar eens zoeken op Google over dat merk. 1 keer in de zoveel tijd zet ik ze in de wax en dan
is het gewoon meepakken met de normale wasbeurten. En natuurlijk is het wel wat meer werk dan bijvoorbeeld
een vijfspaak, maja dit staat zo mooi. Alhoewel ik wel zit te denken om een setje velgen erbij te kopen, wil namelijk
ook wel een keer kijken hoe 19inch AC Schnitzer velgen staan.
 
Schnitzer heeft inderdaad ook mooie velgen, ik vind alleen 18" voor een E46 wel het matje, anders krijg je zo'n huifkar-idee. Er rijdt hier ergens in de buurt een Golf IV rond met van die 19" chromen hoogglans velgen eronder... verschrikkelijk!

Ja, ik zag de groene blokjes al tussen de spaken door. Is het remstof dan ook groen, of zijn ze op het blokgedeelte gewoon zwart (antraciet)? En heb je er nou nog meer profijt van bij het remmen? Kun je harder remmen met die blokken?
 
19 inch kan een 3-serie wel hebben hoor, alleen moet mijn wagen dan wel weer wat omhoog.

De blokken zijn gewoon zwart, dus het beetje remstof wat je hebt is ook donker van kleur, maar
dat is meestal zo weinig, en je kan het er zo afspuiten met een HD-reiniger.

Ik kan zeker harder remmen met deze blokken, ik heb natuurlijk ook andere schijven gemonteerd.
De combinatie van deze twee zorgt voor meer remkracht, ik betwijfel echter of je die extra
remkracht uberhaupt nodig hebt, aangezien de standaard remmen van BMW ook
erg goed zijn. Maar het is handig om altijd wat extra remkracht te hebben.

Ik zal binnenkort, als ik me velgen schoon gemaakt hebt, eens een week wachten met schoonmaken
en dan een foto posten van me velgen hoe ze er dan uitzien, zal ik ook even bijhouden hoeveel
km ik gereden hebt en of dat stad of snelweg was. Dan heb je denk ik een beter beeld.
 
Hey BiGa leuk dat je er ook bent! Nog steeds een waanzinnige bak man!
 
Ook namens mij welkom BiGa, en natuurlijk ken ik je van een ander forum, en van de Meguiar´s meeting en het etentje er na bij Big Daddy´s :-"
 
Ik kom 5 julie op de meeting van Carclean, dus misschien kunnen we daarna weer wat gaan eten, dat kan ik
nu nog niet echt toezeggen, maar we gaan het proberen!
 
@BiGa: :cool: lijkt me leuk als je dat doet, fotootje maken met vule velgen en het aantal km's want bij mij zijn altijd binnen een dag of 5 de velgen toch weer smerig van het remstof (alles standaard).