• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bilt Hamber Auto Clay regular

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Vandaag heb ik mijn velgen gereinigd en daarbij ontdekte ik zwarte puntjes die ik met de normale velgenreingiger niet weg kreeg.

Gelukkig had ik een mega stuk Bilt Hamber klei (200Gr) in huis.

Bij het gebruik viel mij op dat de regular klei erg hard en stijf is. Bij het kneden wordt het weliswaar vrij snel soepeler maar het maakte op mij toch een vrij harde indruk en bovendien schuurde het brokkelig af als ik het dubbel vouwde.

Is de regular klei wel echt geschikt voor regelmatig gebruik ( ik noem 2x per jaar regelmatig )? Of is deze toch meer voor de zwaardere gevallen?

In eerdere topics werd de indruk gewekt dat deze regular klei ongeveer net zo hard was als de Poorboy´s klei maar daarmee ben ik het beslist niet eens.

Heeft iemand al meer ervaring op lak met Bilt Hamber auto clay regular? Er word in de gebruiksaanwijzing ook aan gegeven dat gewoon water zou voldoen als glijmiddel bij het kleien. Ik houd het uit veiligheidsoverwegingen toch maar bij Last Touch ( desnoods zelfs puur het kost relatief weinig en ik ben van mening dat je beter kunt voorkomen dan polijsten)

Ik vond de Poorboy's klei toch ook behoorlijk hard. Misschien moet je de Bilt Hamber eens proberen op een warmere dag?

Ik heb de bilt hamber klei 1 keer gebruikt, ik vindt hem te hard, hij vormt zeer slecht naar de rondingen van de auto, en is moeilijk te kneden, ik gebruik nu de race glace klei en ben daar zeer te spreken over

Misschien dat hogere temperaturen beter werken. Tenslotte zijn toch ook veel (britse) gebruikers erg enthousiast over deze klei.

Ik heb ook de soft versie in huis die ik overigens nog niet heb geprobeerd. volgende keer eens kijken wat ik daar mee kan bereiken

BH geeft zelf aan dat de zachte klei bedoeld is voor auto's die goed onderhouden worden, dus regelmatig wassen en waxen (met evt de bekende extra stappen). De Regular is meer voor auto's die nauwelijks bescherming hebben, of geregeld heel erg vuil worden.

Ik heb zelf de zachte versie (naast de Poorboys klei) en de zachte versie bevalt me goed. Hij blijft alleen aan m'n vingers kleven.

Lees het artikeltje ( topic ) "Beter Kleien" eens eventjes door ..............
Met warm water of heet water is het probleem namelijk geheel op te lossen. Ik gebruik momenteel de Poor Boy's en die is ook behoorlijk hard en stijfjes. Bij het vouwen krijg je scheuren.
Maar als je hem lekker warm maakt, is het net kauwgom en volgt de klei elke bobbel die je maar kan bedenken ..............

Leonneke

Bij de poorboy´s klei kreeg ik geen scheuren tijdens het vouwen. Met Bilt Hamber regular wel, alhoewel het kouder was toen ik de PB gebruikte.

Maar niet getreurd.. Ik heb ook soft in huis, zwaarder heb ik voor de Alfa niet nodig die krijgt regelmatig een kleibeurt. Ik doe het 2x per jaar.