• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bilt-Hamber - Auto-Clay Regular

wiseguy

Detailing rookie
27 jun 2011
23
0
Ik heb recentelijk als eerste detail klei de Bilt-Hamber Auto-clay Regular aangeschaft.

Gisteren heb ik deze voor het eerst gebruikt, maar ik vond de klei zeer moeilijk te kneden. Ik heb 1/4 blok gebruikt (ongeveer 45/50 gram) en heb de klei tussentijds een paar keer in het hete water gelegd om het enigszins kneedbaar te krijgen.

Is dat altijd met detail klei? Of is dit normaal voor deze klei?
Of had ik beter de Bilt-Hamber - Auto-Clay Soft kunnen aanschaffen?

De klei doet op zich zijn werk goed, maar ik had verwacht dat de klei gewoon wat makkelijker te kneden zou zijn geweest.

Ik hoor het graag van jullie.
 
De Regular clay van Bilt-Hamber staat bekend als vrij hard. Hij is vooral bedoeld voor de wat zwaardere vervuiling, en heeft het vaak nodig om verwarmd te worden met warm water, zoals je gedaan hebt.

Voor normaal gebruik kun je van Bilt-Hamber beter de Soft clay gebruiken.
 
Het klopt dat deze klei wat harder is. Inderdaad je oplossing om hem in warm water te leggen is een goede keus. Ik doe dat ook altijd. Het is een hardere klei die bedoeld is om zwaardere vervuiling weg te halen. ik heb desondanks nog nooit gemekrt dat deze klei marring geeft wat je bij een hardere klei zou kunnen verwachten. Ik heb deze klei gebruikt op lakken van ford en citroen en het gaf altijd een perfect en marring vrij resultaat. Ik gebruik altijd wel clay lube van Dodo juice. Je kan hem gebruiken met water alleen maar wellicht dat je dan wel marring krijgt. Tevens zal die clay lube ervoor zorgen dat het vuil makkelijker oplost/los laat. En het zorgt dat het makkelijker glijd over de lak.

Gewoon gebruiken dus, en zorgen dat je een bakje warm water bij de hand hebt.

Groeten GdV
 
Heb deze klei zelf ook, en is inderdaad wat hard. Ik gebruik altijd 2 stukjes, waarbij je er 1 in het warme water kunt leggen. Zo heb je altijd een goed kneedbaar stukje klei voorhanden.