• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

binnenkant velgen waxen

Reny

Detailing rookie
20 dec 2008
499
0
Hoe wax je de binnenkant van de velgen (zonder de wielen eraf te halen :-b )
En dan met name de velgrand?

Ik heb gisteren de wielen van de transporter/camper gedaan voor we op vakantie gaan.
Banden met apc schoongemaakt en velgen met Dodo Mellow Yello. (met de EZ detail brush)
Banden in de PB bold and Bright gezet en de velgen in de wheelwax.
Maar daar waar ik met de brush de velgrand aardig rondom kon schoonmaken (de binnenkant dan) kwam ik met mijn padje met was niet overal bij.

Is er een slimme truc?
 
voor de voorzijde: volledig insturen, kun je er meestal via de achterkant van de velg wel bij
achterzijde, ligt eraan hoe "laag" je wagen ligt, maar ook via de achterkant lijkt me...
 
Beste en makkelijkst is toch de velgen er even af... Krikje er onder en paar boutjes/moertjes losdraaien..
Kun je meteen alles GOED schoonmaken voor je er met wax over gaat.. Ook de achterkant van de spaken kun je dan meenemen..

Anders is idd de enige mogelijkheid via de binnenkant, maar dat is bij 90% van de auto's geen pretje!
 
Als je het velgbed gaat waxen zonder de wielen al te halen en binnenzijde eerst grondig zuiver te maken, wat is dan het nut van het waxen???
Wax moet aangebracht worden op een zuivere ondergrond zoniet is het juist "waste of time and money".
 
Haal jij elke keer je wielen eraf dan?? (als je ze in de wax wil zetten)
En ik kan juist met de borstel achter mijn spaken komen en de binnenrand goed schoonmaken. Alleen het waxen lukt dus niet helemaal omdat ik er niet goed bijkan.
Wielen eraf halen en helemaal schoonmaken aan de binnenkant (dus ook binnenkant spaken) is inderdaad het hele goede werk maar voor nu even geen optie.
 
Spray-sealants gebruiken, iets als Dodo Red Mist. Gewoon opsprayen en zo goed als je kan inwrijven, geeft ook geen restanten.
Je zou zelfs een microvezel op een velgenborstel kunnen doen, het op de doek sprayen en zo inwerken.

Maar als je echt grondig te werk wil gaan zou ik ze er afhalen, begrijp dat het nu geen optie is voor je, dit is ook maar een snelle oplossing.