• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

binnenkant voorruit zuivermaken... enige tips?

scubajac

Detailing rookie
5 feb 2009
12
0
Hallo allemaal,

Hebben jullie ook zo'n moeite om de binnenkant van jullie voorruit zuiver te krijgen?? Ik moet me echt in heel vreemde houdingen draaien...

Misschien enkele tips over een bepaalde manier van aanpakken?
 
Waarom moet je in vreemde houdingen draaien?
Je hebt microvezel pads waar je je hand IN kunt steken. Die werken wel handig bijvooruiten met lastig bereikbare hoekjes.
 
Glass cleaner op een evencoat verstuiven, oppoetsen met een Mint Merkin, niks vreemde bochten maken, da's uitsluitend voor in bed :D .
 
megane_cc zei:
Glass cleaner op een evencoat verstuiven, oppoetsen met een Mint Merkin, niks vreemde bochten maken, da's uitsluitend voor in bed :D .
Krijg je ook alleen maar vlekken van op je voorruit als je er met blote billen of andere apparatuur tegenaan staat. Gewoon rustig blijven zitten en poetsen.
 
Je kunt ook de glass master pro aanschaffen, ideaal stuk gereedschap om je ramen te reinigen;)

linkje : https://www.Carclean.com/product/Glass_Master_Pro/Glass_Master_Pro_Glass_and_Surface_Cleaner_kit_GMP-7601_100736
 
Ik maak mijn ramen altijd schoon met spiritus.

Met ramen schoonmaken is het net zoals de hele detail klus.
RUSTIG JE TIJD ERVOOR NEMEN, dan is het leuker.
En het resultaat net zo mooi!
 
Ik spray Ròze Dasty op de Cobra glasdoek (aanrader) en reinig hiermee het raam en veeg METEEN na met een droog ramendoekje met wafelmotief van Ac***n.
De ramen drogen streeploos op.
 
De voorruit schoon maken vind ik ook altijd een vervelend klusje.
Ik zit ook altijd in hele rare houdingen, heb te korte armen ofzo denk ik.
 
Ik heb pas de Meguiars NXT Generation Glass Cleaner gekocht.
Hiermee zaterdag de ramen gedaan, zowel binnen als buiten. Eerst wat Glass Cleaner op een Microfiber glas pad gesprayed, vervolgens een raam ermee inwrijven en direct weer afnemen met een Poorboys World Velvet Smooth Glass Towel .Werkte perfect, echt streeploos schoon van de eerste keer.

Er is ook een tutorial hierover van stimoy 68: klikkie.