• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Binnenkort: Monello Spruzzo Dettagliante Liscio e Serico

Tim zei:
Zit in het vat, het gaat even om genoeg centen vrij kunnen maken om ook hierin te investeren. Het kan niet allemaal tegelijk. Maar ik heb goede hoop dat het dit seizoen gaat lukken.

We wachten geduldig af, heeft ook helemaal geen haast. Vind het sowieso een super initiatief dat jullie nemen m.b.t. de Monello lijn.

Hiervoor niets dan lof!!!!

Greetz Rob aka Vadebo

De naam wordt dus Perfetto. Goeie naam die echter voor alle Monello producten gebruikt zou kunnen worden. Wat ik jammer vind is dat deze naam niet direct iets zegt over de functie van het product. Wat dat betreft is "detailerspray" misschien een afgezaagde naam maar je weet wel direct wat je van het product mag verwachten.

Tim zei:
We krijgen ook een eigen fles, die is inmiddels geproduceerd. Het is een glanzende PET fles in ondoorzichtig zwart.
Suggestie: komt er wel een heldere verticale streep over de fles zodat je een idee hebt hoeveel er nog inzit?

Pet ???

Ah maar daar weet ik alles over een verticale doorzichtige lijn is niet mogelijk bij een Pet fles
Daar dit in het begin stadium gespoten wordt in 1 geheel men noemt dit een Preform .
Je kan alle kleuren uit fluo wit zwart rood ... zelfs clear met een bodem in het groen of ander kleur.

Enz enz ik kijk uit naar dit product !

En hij is binnen, duurt even, maar dan heb je ook wat.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

https://www.Carclean.com/product/Monello/Perfetto_Detailer_Spray_500ml_MPD0105_102103

Laatst bewerkt:
Wij raden het verdunnen af! Technisch is het product kwalitatief goed genoeg hiervoor, maar het heeft niet onze voorkeur.

Dat het ook een detailer is, wil niet zeggen dat het product hetzelfde is. Het is niet de eerste keer dat je een gokje of aanname als feit presenteert, andere mensen lezen dat als feit terwijl het niet waar is.

Ik denk dat dat ook persoonlijk is, als het voor degene goed voelt wanneer hij het product verdunt kan dit prima werken lijkt me.
Ik ga de citrus bling proberen als kleilube door hem 1:16 te mengen, maar ik verwacht dat ik hem dan te schraal en te waterig zal vinden tov S&W 1:2.

Maar omdat het speciaal voor CC samengesteld is zal Tim wel weten wat wel en wat beter niet kan:-)^

Meg's M135 is ook een detailerspray maar gezien de hydrofobische ( waterafstotend ) eigenschappen niet te verdunnen en dus niet gebruiken als kleiglijmiddel ( even ter losse info gezien de term detailerspray te algemeen )

@CC/Tim: heeft de Perfetto deze ook in zich of is ie theorisch ( al dan niet afgeraden ) gewoonweg wel te verdunnen ?

Tim zei:
Wij raden het verdunnen af! Technisch is het product kwalitatief goed genoeg hiervoor, maar het heeft niet onze voorkeur.
Tim zei:
Technisch is de spray probleemloos verdunbaar

Mag het nou wel of niet? :weetniet

Het zou ook helpen wat duidelijker te zijn qua product omschrijving.

Er zou best eens de voor en tegens neer gepend mogen worden. Nu moet ik, en blijkbaar een hoop andere mensen op deze manier erachter komen dat je het niet mag/kan verdunnen.

Altijd achteraf...

:roll

Als ik lees: "detailerpray", dan ga ik ervan uit dat het dezelfde werking heeft als een ... detailerspray zoals Last Touch, Spray & Wipe enz.

Het kan wel, maar wij raden het niet aan, omdat wij van mening zijn dat de spray onverdund beter en veiliger werkt.

De voors en tegens laten we graag aan de gebruiker zelf over, wij geven alleen aan waarvoor het product is ontwikkeld.

Het is inderdaad een detailerspray, maar tussen Spray & Wipe en Last Touch zitten al flinke verschillen, zoals dat de ene geen siliconen heeft en de ander wel (Perfetto bevat ook geen siliconen en geen toegevoegde glans).

Niet te snel zeggen dat er in S&W geen siliconen zitten, heb het op werk even getest en er zit niet veel in maar wel iets in. ;)