• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Birdissue on lak....te snel gepoetst -- krassen

jurgenD

Detailing rookie
18 sep 2021
19
15
Hey...
Gisteravond snel Bird shit afgekuist ... helemaal niet verstandig.
Deze morgen gemerkt krasjes en doffe plek....
Hoe kan dit opgelost worden? Polijsten klein plekje doen? Kan dit!
Moeilijk op foto vast te leggen...kan ik iets met doen met de profucten op de foto of moet ik helemaal iets anders nemen?

IMG_20220429_181418433.jpg


IMG_20220429_181053245.jpg


IMG_20220429_181109418.jpg
 
Welkom op het forum.
Ik zag je bericht al voorbij komen op Facebook. Maar nog niet gereageerd.
Vogelpoep kan lelijke plekken veroorzaken. De pads zijn eigenlijk prima. Maar de Proffesional polish is wel het lichtste van wat er is. Ik zou eens een flesje Monello Mezzo of Veloce proberen i.c.m handpadjes die je al hebt. Daarmee moet je verbetering kunnen krijgen
 
  • Leuk
Reactions: jurgenD en Cordoba
Eerst even wassen, daarna met je huidige spullen beginnen. Kijk eerst ff met de oranje pad wat je daar mee bereikt. Als dat werkt blijven het meermaals herhalen.
Stel dat het geen effect geeft dat kan je de hardere gele pad gaan gebruiken.

Verder sluit ik mij aan bij het advies van @RoyR
 
  • Leuk
Reactions: jurgenD en Cordoba
@jurgenD Ik weet niet wat voor auto het over gaat, maar merk/type/bouwjaar kan helpen om een idee te krijgen of we met een hele zachte, een hele harde lak of iets er tussen in te maken hebben. Dat maakt echt een groot verschil voor de pad/polijstmiddel combi die je nodig hebt. Als je bijvoorbeeld een zachte lak hebt, zou je bijvoorbeeld met Professional Polish2 al aardig wat kunnen doen (PP2 is zeg maar een halve stap boven de gewone PP dat in feite alleen een paint cleaner is).
 
  • Leuk
Reactions: jurgenD
Wow mercikes voor de reacties alvast en de hulp.
Het betreft een Mazda cx5 parelmoer bouwjaar 2020.
Ik zal de adviezen opvolgen...eerst voorzichtig mijn oranje pad gebruiken en product. Intussen ook de monello aankopen..en de scratch remover
De tape is goede tip om foto te maken.

Ik las ook ergens witte pad? Dus oranje is middel...geel is zwaarder?

Moet je na de polijstmiddel nog iets doen?
 
Bij een Mazda CX5 verwacht ik zachte tot hooguit middelharde lak. In combinatie met de pads die je hebt zou ik niet snel naar een grof polijstmiddel zoals de Monello Veloce grijpen, maar eerder naar de Finale of hooguit de Mezzo. Ik heb geen goede scherpe foto van de krassen gezien, dus moet een beetje raden naar de ernst van de krassen, maar de oranjepad is mogelijk al aan de harde kant voor dit geval, en de zwarte kant van de duopad is mogelijk te zacht. Als tussenoplossing voor de pad kun je eventueel ook voor de witte handpad gaan, die zit tussen de oranje handpad en de zwarte kant van de duopad in. Probeer gewoon eerst hoever je komt met de spullen die je hebt, en bestel dan eventueel spullen als je iets anders nodig hebt.