• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

black hole aftoppen met

kane

Detailing rookie
17 mrt 2009
110
0
ik wil mijn auto gaan behandelen met pb black hole,en daarna uiteraad een goeie wax erover heen

ik zit te denken aan Meguiars nxt tech wax 2.0 paste is dit een goeie combi (of hebben jullie een andere goeie wax in de gedachten)
Moet het merk Mequiars wel zijn want ik haal het bij de plaatselijke autoshop (omdat ik deze keer niet aan de 60 euro kom)

ik vraag dit om dat ik ook heb gelezen dat er een soort van polish in die nxt zit,en ik niet wil dat me pb black hole te niet gedaan wordt

bedankt alvast voor jullie reacties

Volgens mij zitten er cleaners in de NXT wax die je op het oog hebt. Een wax zonder lijkt me meer geschikt. De Natty's van PB is prima, maar je kan uit nog veel meer soorten kiezen. Zelf vind ik de Collinite 915 erg fijn, maar ook de waxen van Dodo Juice zijn erg lekker. Het is maar net wat je voorkeur heeft.

Ik zou inderdaad geen NXT 2.0 over de Black Hole doen, en zo ver ik kan zien heeft Meguiars geen andere wax in het assortiment. Maar ik zou als ik jouw was ook liever nu wat geld uitgeven aan verzendkosten en een mooie Dodo Juice panel pot uitkiezen, dat is toch weer een stap hoger qua wax.

Een wax over black hole lever je in qua standtijd van de wax is mijn ervaring.
Maar met de 915 hou je nog genoeg standtijd over mijn ervaring met deze combo os ongeveer 4 maanden ipv de reguliere standtijd van 6 maanden.:cool
Maar in de NXT 2.0 zitten cleaners en is niet goed voor je black hole.

Dat ligt eraan welke wax je gebruikt, sommige waxen zijn ontwikkeld om in combinatie met een glaze gebruikt te worden, anderen niet. Ik heb bijvoorbeeld met de combinatie Lime Prime Lite en Rainforest Rub/ Blue Velvet Pro geen kortere standtijd kunnen waarnemen.

Dit is een vraag die al vaker voorbij is gekomen, zo ook het antwoord. Meguiars NXT 2.0 bevat cleaners en is niet geschikt voor over een glaze. Als je bij Meguiars wilt blijven past Ultimate Liquid/ Paste Wax beter in deze combinatie. Tip van flip: gebruik de zoekfunctie! ;)

bedankt voor de verschillende reacties

ik wil best wel wat geld uitgeven dat maakt niet uit maar heb echt niks nodig buiten een pot/fles goeie wax

Meguiars gold class clear coat paste wax (wie kent deze wax want ik heb eigenlijk alleen het merk poorboys gehad)

zoek voor even een aardige wax,van de zomer ga ik weer wat spullen bestellen bij cc

IbizaSigno;n391705 zei:
Wat heb je al staan aan wax(en)?

aan waxen heb ik niet veel meer staan
enkel een lege pot natty's blue en een halve fles Meguiars deep crystal carnauba wax

Meguiars deep crystal is wel een fijne wax maar blijft niet lang zitten vind ik zelf:'(

ik ben gevraagd om een zwarte auto te poetsen gewoon voor de fun (ben geen pro) was ik ook niet van plan

zelf heb ik ook zwarte auto en goed wassen en daarna pb black hole erover en als laatste goeie wax dan is het voor mij ok

oja ik heb ook nog een fles turtle wax maar die is te oud denk ik;-)

ik kwam wel het volgende tegen maar daar twijfel ik over omdat ik dan de pb black hole niet kan gebruiken,of ieder geval zonde van de tijd die ik met die black hole erin zal steken

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Dark_Wax_198_gram_G6207_102427

Als het persé Meguiar's moet zijn : de M16 of de M26 Yellow Wax. Ben wel een fan van de M16, echter wel moeilijker te verwerken dan de meeste andere waxen. Paneel voor paneel verwerken!

freddyevo2;n391720 zei:
Als het persé Meguiar's moet zijn : de M16 of de M26 Yellow Wax. Ben wel een fan van de M16, echter wel moeilijker te verwerken dan de meeste andere waxen. Paneel voor paneel verwerken!

het hoeft geen mequiars te zijn,ben beetje aan het kijken wat er zo hier en daar te krijgen is bij autoshops

ik kom sonax tegen en turtle en ook mequiars'en van die laatste heb ik wel de meeste goeie berichten gelezen

weet niet of ik hier reclame mag maken maar een zeer bekende autoshop verkoopt hier in de stad dus veel mequiar's daarom dacht ik daar morgen ff te snuffelen naar een aardig waxje

maar goed kan jullie ook vragen wat jullie een goeie wax weten die verkrijgbaar is bij halfords;-)

Als je een hele goede wax zoekt, ben je bij carclean aan het goede adres. Kies dan voor een Collinite wax, of een wax van Dodo Juice. Van de laatste zijn ook panelpotjes verkrijgbaar voor gemiddeld €10 per stuk, en voor dat beetje verzendkosten; dat ben je ook kwijt als je in de auto stapt om naar de autoshop te rijden.

freddyevo2;n391723 zei:
Als je een hele goede wax zoekt, ben je bij carclean aan het goede adres. Kies dan voor een Collinite wax, of een wax van Dodo Juice. Van de laatste zijn ook panelpotjes verkrijgbaar voor gemiddeld €10 per stuk, en voor dat beetje verzendkosten; dat ben je ook kwijt als je in de auto stapt om naar de autoshop te rijden.

van de zomer ga ik weer leuke bestelling plaatsen bij cc
ging me nu ff voor aankomende week ben vrij van me werk dus ff een auto poetsen van een kennisje en ik woon 5 min lopen vanaf de stad
dus het valt mee
maar ik snap jou want cc heeft gewoon top spul en een super service

wel ben heel benieuwd naar jullie ervaring met bijv
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
dit is een wax waar ik wel oren naar heb als ik mijn bestelling ga samenstellen over een tijdje

De Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 is een super wax. Deze mag eigenlijk niet ontbreken in je collectie. Ik heb hiermee al een standtijd van 5mnd + gehaald. En de beading is fantastisch

bedankt voor jullie reactie's

ik was vanmiddag bij een ander poets maatje van me en die had nog een halve pot natty's blue staan die ik zo kon meenemen
weten jullie hoelang die wax houdbaar is want dat wist hij zelf ook niet
dus van de week mijn auto maar ff verwennen met een combi van pb black hole en natty's blue er achteraan

black hole & natty's blue ben ik nog steeds tevreden over:-D

Mustang;n391820 zei:
De Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 is een super wax. Deze mag eigenlijk niet ontbreken in je collectie. Ik heb hiermee al een standtijd van 5mnd + gehaald. En de beading is fantastisch

om die reden heb ik die laatst ook besteld, werkt inderdaad prima. Kreeg echter later te horen dat 845 geen hele goede combi is met White Diamond, en dus waarschijnlijk ook niet met Black Hole :(

Edit, ik had dit topic nog niet gezien ;)
https://forum.Carclean.com/threads/collinite-liquid-insulator-wax-no-845.13026/