• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black hole / Dodo juice purple haze hoe inwerken

N!jntje

Detailing addict
4 mei 2010
85
52
Waarschijnlijk weet ik wel hoe of wat maar wil het toch even navragen :ja beter zekerheid dan een minder resultaat:-b

Ik heb sinds kort de Black hole. Maar hoe moet / kan ik deze het beste inwerken? en wanneer ongeveer moet deze uitgebufft worden?
Ik heb een dap 500 maar ik prefereer dit liever om dit met de hand te doen.

Daarnaast heb ik de Dodo Juice purple haze aangeschaft. Hoe moet ik deze inwerken? met de vingers? of met een pad? badstof/foam? En heeft het nut om meerdere lagen aan te brengen!?

Graag hoor ik van jullie!
( zoekfunctie wel gebruikt maar ik kreeg van alles wat. :weetniet )

De Black Hole aanbrengen met een foam applicatorpad, net zolang inwrijven tot de glans tevoorschijn komt. Daarn laten curen tot er een waas ontstaat.
Door middel van de swipetest kijken wanneer het produkt klaar is om af te nemen met een microfiber doek.

Hetzelfde geldt voor de wax. Dun aanbrengen met een schone applicatorpad. Laten curen 5 tot 10 minuten, wederom de swipetest, daarna uitbuffen met een schone microfiber doek.

nicknameless zei:
De Black Hole aanbrengen met een foam applicatorpad, net zolang inwrijven tot de glans tevoorschijn komt. Daarn laten curen tot er een waas ontstaat.
Vorige week had ik met Soepergrover nog een kleine discissie over het verschil tussen "curing" en "hazing".
Toen ik curen gebruikte voor Black Hole verbeterde Joost mij en gaf aan dat we bij dit product over "hazen" moeten spreken.
Ik moest hem gelijk geven.

Ik ben nu toch benieuwd hoe je het hebt gedaan, als ik black hole opbreng dan krijg ik bij het opbrengen wel de glans naar voren maar daarna geen tot nauwelijks een waas waar ik een swipetest op kan uitoefenen.

moet je het niet gewoon opbrengen, wachten tot je een waas krijgt en dan afnemen? dit gaat namelijk wel soepel en geeft ook een mooi glad resultaat, echter over de "fillers" ben ik niet zo te spreken, vind hierin niet echt een toevoeging op dit moment...

Mike M3 zei:
Ik ben nu toch benieuwd hoe je het hebt gedaan, als ik black hole opbreng dan krijg ik bij het opbrengen wel de glans naar voren maar daarna geen tot nauwelijks een waas waar ik een swipetest op kan uitoefenen.

moet je het niet gewoon opbrengen, wachten tot je een waas krijgt en dan afnemen? dit gaat namelijk wel soepel en geeft ook een mooi glad resultaat, echter over de "fillers" ben ik niet zo te spreken, vind hierin niet echt een toevoeging op dit moment...

Ik heb toevallig gister mn auto gepoetst!
Ik heb de black hole aangebracht met een badstof pad. Afgelopen weekend heb ik dit gedaan met de Dap. Heel eerlijk vind ik het met de Dap makkelijker en ook een mooier resultaat. Maar ik zou de dap er niet bij pakken als ik de auto niet eerst gekleid had. IK zag met de dap beter dat de black hole een waas kreeg. Doordat je het met de hand doet krijg je wel eens plekken waar wat meer black hole is gekomen.
Maar de waas kwam zeer zeker naar voren! alleen wel na iets langer dan 5 min! Toen pas was de swipe test goed. Ik heb het dus ook op beide manieren gedaan en bij mij kwam de glans beter naar voren op de delen die ik langer in de BH zette dan bij de delen die ik na een korte tijd uitpoetste.

Had hem meteen afgetopt met purple haze:love en nou glimt ie weer goed voor asten ( zondag 20 juni vwpolo meet ) :party . Nou maar hopen dat het niet zo hard regent]-0

Met de DAP opbrengen vond ik een vervelende ervaring, het trekt teveel in de pad (zelfs op de backingplate terug te vinden) en heb meerdere technieken toe proberen te passen, persoonlijk vind ik de Lime Prime Light nu lekkerder werken. Maar aangezien er een hoop mensen zo te spreken zijn over de BH, zal ik wellicht iets verkeerd doen? Wil graag de positieve ervaring van de BH ervaren ;)

Moet zeggen dat ik daarna met de hand op een app. Pad heb aangebracht en dat het zuiniger werk dan ik daarvoor met de DAP deed… en toch echt wel minimaal 5 min. Gewacht :(

Als ik het zo lees dan heb je teveel product gebruikt, een druppel Black Hole op je pad is genoeg voor een motorkap bijvoorbeeld... Bij een schone ongebruikte pad even 2 druppels om te "primen"

Als er een produkt dóór de pad heen komt, dan gebruik je toch echt teveel :ja

Een paar drupjes ter grootte van een erwt is al genoeg om een gemiddelde motorkap te doen ;)

Mike M3 zei:
Met de DAP opbrengen vond ik een vervelende ervaring, het trekt teveel in de pad (zelfs op de backingplate terug te vinden) en heb meerdere technieken toe proberen te passen, persoonlijk vind ik de Lime Prime Light nu lekkerder werken. Maar aangezien er een hoop mensen zo te spreken zijn over de BH, zal ik wellicht iets verkeerd doen? Wil graag de positieve ervaring van de BH ervaren ;)

Moet zeggen dat ik daarna met de hand op een app. Pad heb aangebracht en dat het zuiniger werk dan ik daarvoor met de DAP deed… en toch echt wel minimaal 5 min. Gewacht :(

Ik vond het dus wel fijn met de dap. Wel moet ik er dan bij zeggen dat ik daarvoor het complete systeem heb gebruikt! Dus incl klein en polijstmiddelen en dergelijke! Mss maakt de klei ook het verschil. Ik had deze in combinatie met de rooie pad gebruikt. En ja het trok heel erg in de pad. Maar het werkte heel snel en heel fijn. Ik had eerst de complete auto gedaan met de dap incl BH en daarna pas uitgepoetst. Tussendoor wel nog verschillende swipetests gedaan en gekeken of hij goed in was getrokken maar het duurde allemaal wat langer8o 1 complete run ove rhele auto duurt ongeveer 30 min... bij mij met de BH dus lang genoeg ingetrokken JA:-p En je zag DUIDELIJK het verschil.
( LET OP DIT WAS OP EEN CABRIO MK1 MIJN AUTO IS NOG NOOIT MET DE DAP BEWERKT AANGEZIEN DEZE NET EEN NIEUWE LAKLAAG HEEFT! )
Afgelopen vrijdag heb ik het met de hand gedaan en me arm was zo lam als wat! Damn dat buffen kost veel energie/kracht. Maar het resultaat mocht er wel wezen vind ik.
Zelfde manier gewassen8-o en beide foto's net NA het wassen!
Dit was zonder BH met ongeveer hetzelfde weer als volgende foto
[URL]http://img547.imageshack.us/img547/6052/04042010217.th.jpg

De foto die ik nu plaats die was na een rit in de regen van ongeveer 1,5 uur!
Dit was MET BH bij bewolking. Maar als de zon erop had gestaan had je helemaal verschil gezien!:roll
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD][/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou dat dacht ik toch ook, met de lime prime light gebruik ik zelfs nog minder en dat is al voldoende, zelfde zwarte pad gebruik daarvoor. Ik vond het al vreemd dat het product eerder in mijn pad verdween en amper op de auto terecht kwam, dus meer BH erop en nog eens proberen. Gelukkig wel product op de lak zichtbaar, hoop shine, maar geen haze…

Daarna met appl. Pad gedaan, damn! Bloed, zweet en tranen…

als jij me een pb dropt wanneer je er ben, vind ik dat prima, laat ik meteen ff een waxje achter voor "el smart"