• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black Hole en Machine?

Dutch Delight

Detailing chief
17 nov 2008
73
75
Ik heb vh weekend een test-flacon van Black Hole gebruikt en dit aangebracht met de hand. Nu las ik dat dit ook aangebracht kan worden met de machine op laag toerental. Met welke pad moet je dit dan aanpakken? Mijn idee is een Finishing-pad?

Nog een vraag. Wat is Black Hole nu eigenlijk precies? Ik heb uiteraard de beschrijving gelezen, maar wellicht iemand met meer info?

Thanks
Eric
 
Het is inderdaad een glaze, ofwel een voedend product. Meg's noemt een glaze een polish. Verwerken kan op stand 2 of 3 i.c.m. een zwarte pad!
 
inderdaad een voeding/glaze met donker pigment en zognaamde fillers.
zwarte pad op lage stand
 
Zwarte pad, machinaal op standje 3 bij de G220 tot ie glanzend wordt, vijftal minuutjes erop laten en dan handmatig oppoetsen.
 
Ik gebruik Black Hole op een zwarte pad en hooguit stand 2 van de G220, echt niet harder, stand 3 is naar mijn mening te snel, dat hoeft bij het aanbrengen van een glaze/wax helemaal niet.
 
Kan black hole eigenlijk ook op een lichte autokleur? Het zal er wel op kunnen, maar is het resultaat dan nog goed? Ik snap dat er niet voor niets ook white diamond is, maar toch zou ik graag willen weten of het met black hole op een lichte lak ook gaat werken. Het gaat om een brons / champagne achtige kleur...dacht ik...:) (Bare with me, i'm colorblind....:D)
 
Is geen probleem hoor. Het verschil ga je met het blote oog in 99% van de gevallen niet zien!
 
Had iemand al gezegd dat het op een zwarte pad kan op een lage stand? :D
 
stimpy68 zei:
Ik gebruik Black Hole op een zwarte pad en hooguit stand 2 van de G220, echt niet harder, stand 3 is naar mijn mening te snel, dat hoeft bij het aanbrengen van een glaze/wax helemaal niet.

Zal et de volgende es op stand 2 uitvoeren, wellicht heb je gelijk want de Black Hole is zeer snel droog bij mij tijdens het aanbrengen.
 
Excuses voor het offtopic gaan maar met welke pad kan je Black Hole het best met de hand aanbrengen?
 
Snitser zei:

FiWi geeft aan de BH met de hand te willen doen. LC heeft geen zwarte handpads (uiteraard zou je mss de machinale pad met de hand kunnen gebruiken). Met de hand kun je BH goed aanbrengen met de witte ofwel rode LC pad.
 
of de witte badstof 'evencoat' applicators van Meguiars, of die gele schuimrubber van carclean of Meg, of welke handapplicator dan ook :party:
 
tinus zei:
of de witte badstof 'evencoat' applicators van Meguiars, of die gele schuimrubber van carclean of Meg, of welke handapplicator dan ook :party:
De witte badstof is geen badstof maar microvezel. Ik zou geen badstof en/of microvezel applicators gebruiken, je moet dan extra Black Hole gebruiken op de pad te verzadigen.
Gewoon een geel padje van Meg's of Carclean of de rode van Lake Country voor de hand en gaan met die banaan :)^
 
DKBM zei:
FiWi geeft aan de BH met de hand te willen doen. LC heeft geen zwarte handpads
Dat is zeker sinds kort of niet?
Ik heb namelijk begin november een Lake Country - Black Soft Finishing Eurofoam hand applicator bij Tim besteld. (Toch wel handig dat je achteraf je orders nog terug kan zien! )
Nu zie ik hem niet meer in de webshop terug. (net als foam on a stick) :weetniet .