• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black metallic Wax

Bakachuli

Detailing rookie
14 feb 2022
2
2
Goedenavond mede poetsers,

Ik heb zelf een het nieuwe 208 model van Peugeot in de kleur noir perla nera. Ziet er in de zon heel mooi uit allemaal gekleurde spikkels. Nu wil ik graag weten wat de beste wax voor de zomer is die zorgt voor een mooie warme gloed en de “flakes” als het ware goed laar zien. Standtijd is niet belangrijk, Gebruiksvriendelijkheid enigszins wel. Gebruik nu fusso dark voor de wintermaanden.

Alvast bedankt.
 
Als de Fusso goed bevalt waarom switchen als je het bij een wax wilt laten? Enige wat me dan beter lijkt is een coating aangezien de Fusso een erg mooie glans achterlaat naar mijn mening
 
De Fusso ken ik niet persoonlijk, maar de Collinite 915 laat wel echt een mooie glans achter op donkere auto's. De 845 als standalone vond ik het ook echt goed doen en is makkelijker te smeren (meer hufter proof). Anders is een goede optie misschien black hole (glaze voor donkere auto's), afgetopt met Collinite 845 / 915?. Had de combi met 845 afgelopen zomer en de Blackhole voegde hier daadwerkelijk wel wat toe. Auto heeft hier wel wat lichte swirls en gaat dit voorjaar daarom gepolijst worden. Standtijd misschien niet belangrijk maar is dik in orde bij beide Collinites
 
Bedankt voor de tips. Weet dat er veel verschillende waxen zijn en eveneens meningen/ervaringen. Zie de naam collonite 845 en R222 veel voorbij komen op andere sites. De fusso geeft meer een mirror shine en niet de diepe ware gloss die ik zoek.
 
De blackhole afgetopt met in mijn geval collinite 845 gaf echt een "wetlook" effect. Dit denk ik ook door de blackhole. mooie diepe glans zeg maar. Maar het traject ervoor (kleien, polijsten etc.) Maakt het grootste verschil als je alleen wilt waxen en niet kleien, polijsten. kan ik je de glaze wel aanraden.