Na zo'n drie jaar hier rondgehangen te hebben zonder een eigen projectpagina moet het er toch maar eens van komen.
Met mijn 3BG 2.0 20v sedan uit 2003 in BlackMagic Perleffekt heb ik nooit de moeite genomen om een "eigen pagina" aan te maken. Daar heb ik toch wel spijt van gehad in de loop van de tijd. Voor de aanpassingen en de detailklussen die ik aan deze auto heb gedaan zijn natuurlijk wel posts aangemaakt in "wat hebben we vandaag gedaan" en andere lopende topics.
Nu het er naar uitziet dat ik binnenkort een Passat CeeCee uit Duitsland in mijn bezit ga krijgen denk ik dat het een mooi moment is om een projectpagina aan te maken.
Hoe het zo kwam
Vanaf het moment dat mijn zonen Kenneth en Glenn met hun rijbewijs begonnen was het al duidelijk dat Kenneth degene was die de volgende eigenaar van de 3BG zou worden. Hij is al jaren net zo gek van deze auto als ikzelf ben en hij is ook degene die altijd trouw met mij de detailklussen aan deze en andere auto's uitvoert. Glenn is zeker niet ongevoelig voor mooie auto's maar hij is toch beduidend minder Petrolhead dan Kenneth en ik zijn.
In mei 2012 is Kenneth op examen gegaan en hij haalde het roze kaartje in één keer. Hij mag tot december-wanneer hij achttien wordt- alleen onder begeleiding van een coach rijden. BlackMassat hoeft op deze manier nooit bang te zijn dat ze zware boodschappen alleen moet doen: omdat hij zo graag rijdt, is hij altijd klaar om naar de Supermarkt te knorren in de Passat.
Vanaf de vroege zomer ben ik me aan het oriënteren op de volgende ride. Toen de eerste CeeCee uitkwam heb ik eens uitgeroepen dat dit toch wel mijn droomauto was. Daar werd de zoektocht dus op ingezet. Zoals zo vaak wordt er vooraf een budgetplafond ingesteld maar helaas, ook bij mij is dat nogal eens naar boven bijgesteld. Omdat ik toch liever wat leuke extra's op de auto heb dan een heel jong bouwjaar, is gaandeweg duidelijk geworden dat het een bouwjaar 2009 zou worden, liefst met een kilometerstand niet boven de 75.000 km.
Er was eigenlijk maar 1 "Musthave" Ik wilde heel graag een DSG-bak onder mijn volgende Passat.
De andere "Wannahaves" op de CeeCee waren: Panoramadak, getinte ramen achter, leer interieur.
Verder zouden Interlagos velgen en mijn lievelingskleur LC9Z: BlackMagic Perleffekt erg fijne features zijn, maar geen noodzakelijkheden. Omdat de zoekmachine van Mobile.de zo uitgebreid is had ik er snel enkele gevonden die aan de meeste criteria voldeden, sommige bij bedrijven maar ook enkele bij particulieren die natuurlijk prijstechnisch wat aantrekkelijker waren.
De keuze
In Nederland vond ik uiteindelijk in de buurt een auto die aan een aantal van deze voorwaarde voldeed, eigenlijk ontbrak alleen het leren interieur, nou daar is mee te leven.
Drie (3!) keer heb ik in de showroom gestaan bij de dealer met het kwijl in mijn mondhoeken, verkopers die mij wilden helpen waren echter niet te bespeuren. Veel te druk in de weer met hun smartphones en het luxe koffiezetapparaat. Uiteindelijk ben ik 25 km verderop bij een filiaal van dezelfde dealer gaan praten met de vraag of ze me misschien dáár wel wilden helpen met de Passat? Nou dat wilden ze uiteindelijk wel en na het eerste gesprek zou ik teruggebeld worden. Dit was op 7 september. Blijkbaar zijn mijn euro's heel smerig want ze moeten nóg bellen; niks meer gehoord dus.
Inmiddels was ik in onderhandeling geraakt met een Duitse particulier die een mooie CeeCee uit 2009 had staan. Gelijk maar de nadelen: géén Interlagos maar 18 inch Daytona (best mee te leven toch?) en geen zwarte maar een bruine (Mocca Anthracite Perleffekt/LC8Z) Ook een prachtige detailkleur!
Uit Duitsland
Op het internet is veel te vinden over het zelf importeren van een auto. Toch hield ik het gevoel dat ik het niet zelf moest doen omdat ik niet alle informatie -naar mijn idee- volledig kon krijgen. Een korte zoektocht op het net bracht me bij EU-Import uit Helmond. Enkele telefoontjes met dit bedrijf gaven mij het gevoel dat de import bij hun in juiste handen zou zijn. Het importeren heb ik met een gerust hart overgelaten aan EU-Import, en afgelopen weekend is de CeeCee opgehaald in Duitsland.
Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met dit bedrijf, ik ben blij dat ik me de administratieve ellende bespaard heb.
Deze week worden de perikelen met betrekking tot de RDW keuring en de BPM geregeld. Ik verwacht de auto in de eerste week van oktober te kunnen ophalen.
In dit verhaal lezen jullie consequent CeeCee als aanduiding voor deze Passat. Ik weet ook wel dat die vier E's er niet in horen maar ik heb gemerkt dat de forumsoftware de juiste afkorting vertaalt naar CarClean. Helemaal niet erg maar af en toe wel storend want ik bedoel niet altijd Carclean als ik de 2C's typ, net zo min als dat ik altijd de auto bedoel.
Met mijn 3BG 2.0 20v sedan uit 2003 in BlackMagic Perleffekt heb ik nooit de moeite genomen om een "eigen pagina" aan te maken. Daar heb ik toch wel spijt van gehad in de loop van de tijd. Voor de aanpassingen en de detailklussen die ik aan deze auto heb gedaan zijn natuurlijk wel posts aangemaakt in "wat hebben we vandaag gedaan" en andere lopende topics.
Nu het er naar uitziet dat ik binnenkort een Passat CeeCee uit Duitsland in mijn bezit ga krijgen denk ik dat het een mooi moment is om een projectpagina aan te maken.
Hoe het zo kwam
Vanaf het moment dat mijn zonen Kenneth en Glenn met hun rijbewijs begonnen was het al duidelijk dat Kenneth degene was die de volgende eigenaar van de 3BG zou worden. Hij is al jaren net zo gek van deze auto als ikzelf ben en hij is ook degene die altijd trouw met mij de detailklussen aan deze en andere auto's uitvoert. Glenn is zeker niet ongevoelig voor mooie auto's maar hij is toch beduidend minder Petrolhead dan Kenneth en ik zijn.
In mei 2012 is Kenneth op examen gegaan en hij haalde het roze kaartje in één keer. Hij mag tot december-wanneer hij achttien wordt- alleen onder begeleiding van een coach rijden. BlackMassat hoeft op deze manier nooit bang te zijn dat ze zware boodschappen alleen moet doen: omdat hij zo graag rijdt, is hij altijd klaar om naar de Supermarkt te knorren in de Passat.
Vanaf de vroege zomer ben ik me aan het oriënteren op de volgende ride. Toen de eerste CeeCee uitkwam heb ik eens uitgeroepen dat dit toch wel mijn droomauto was. Daar werd de zoektocht dus op ingezet. Zoals zo vaak wordt er vooraf een budgetplafond ingesteld maar helaas, ook bij mij is dat nogal eens naar boven bijgesteld. Omdat ik toch liever wat leuke extra's op de auto heb dan een heel jong bouwjaar, is gaandeweg duidelijk geworden dat het een bouwjaar 2009 zou worden, liefst met een kilometerstand niet boven de 75.000 km.
Er was eigenlijk maar 1 "Musthave" Ik wilde heel graag een DSG-bak onder mijn volgende Passat.
De andere "Wannahaves" op de CeeCee waren: Panoramadak, getinte ramen achter, leer interieur.
Verder zouden Interlagos velgen en mijn lievelingskleur LC9Z: BlackMagic Perleffekt erg fijne features zijn, maar geen noodzakelijkheden. Omdat de zoekmachine van Mobile.de zo uitgebreid is had ik er snel enkele gevonden die aan de meeste criteria voldeden, sommige bij bedrijven maar ook enkele bij particulieren die natuurlijk prijstechnisch wat aantrekkelijker waren.
De keuze
In Nederland vond ik uiteindelijk in de buurt een auto die aan een aantal van deze voorwaarde voldeed, eigenlijk ontbrak alleen het leren interieur, nou daar is mee te leven.
Drie (3!) keer heb ik in de showroom gestaan bij de dealer met het kwijl in mijn mondhoeken, verkopers die mij wilden helpen waren echter niet te bespeuren. Veel te druk in de weer met hun smartphones en het luxe koffiezetapparaat. Uiteindelijk ben ik 25 km verderop bij een filiaal van dezelfde dealer gaan praten met de vraag of ze me misschien dáár wel wilden helpen met de Passat? Nou dat wilden ze uiteindelijk wel en na het eerste gesprek zou ik teruggebeld worden. Dit was op 7 september. Blijkbaar zijn mijn euro's heel smerig want ze moeten nóg bellen; niks meer gehoord dus.
Inmiddels was ik in onderhandeling geraakt met een Duitse particulier die een mooie CeeCee uit 2009 had staan. Gelijk maar de nadelen: géén Interlagos maar 18 inch Daytona (best mee te leven toch?) en geen zwarte maar een bruine (Mocca Anthracite Perleffekt/LC8Z) Ook een prachtige detailkleur!
Uit Duitsland
Op het internet is veel te vinden over het zelf importeren van een auto. Toch hield ik het gevoel dat ik het niet zelf moest doen omdat ik niet alle informatie -naar mijn idee- volledig kon krijgen. Een korte zoektocht op het net bracht me bij EU-Import uit Helmond. Enkele telefoontjes met dit bedrijf gaven mij het gevoel dat de import bij hun in juiste handen zou zijn. Het importeren heb ik met een gerust hart overgelaten aan EU-Import, en afgelopen weekend is de CeeCee opgehaald in Duitsland.
Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met dit bedrijf, ik ben blij dat ik me de administratieve ellende bespaard heb.
Deze week worden de perikelen met betrekking tot de RDW keuring en de BPM geregeld. Ik verwacht de auto in de eerste week van oktober te kunnen ophalen.
In dit verhaal lezen jullie consequent CeeCee als aanduiding voor deze Passat. Ik weet ook wel dat die vier E's er niet in horen maar ik heb gemerkt dat de forumsoftware de juiste afkorting vertaalt naar CarClean. Helemaal niet erg maar af en toe wel storend want ik bedoel niet altijd Carclean als ik de 2C's typ, net zo min als dat ik altijd de auto bedoel.