• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bladafdruk verwijderen

Tipex

Detailing rookie
5 dec 2025
2
2
Sinds kort de trotse eigenaar van een knalgele Renault 5 die ik na mijn eerste maand als trotse eigenaar voor het eerst heb gewassen.

Op 1 van de portieren zie ik echt een hele subtiele afdruk van een eikenblad, op normale afstand zie je het nauwelijks maar nu ik weet dat ik het er zit wil ik dat uiteraard graag verwijderen. Ik vermoed dat het er tijdens het rotweer van een tijdje terug maximaal een paar dagen op geplakt heeft gezeten. Foto maken is me nog niet goed gelukt omdat het erg afhankelijk is van het licht, blad is echt een fractie lichter (uitgebeten) dan de rest.

Nog niet veel anders geprobeerd dan wassen en poorboys rinse and wash.

Hebben jullie suggesties?

Hmm, ik weet dat eikenbladeren kort nadat ze van de boom zijn gevallen zuur zijn (looizuur), maar of dat sterk genoeg is om lak aan te tasten is mij onbekend.
Mijn eerste gedachte zou zijn om Professional Polish te proberen.

• Leuk
Reacties: RedCat
Als de PostNL goden mij goedgezind zijn zou er vandaag nog wat Professional Polish moeten binnenkomen. Eerst maar eens met een witte pad proberen en anders met een oranje?

Laatst bewerkt: