• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

blanke lak laat los na gebruik bug squash

*kevin*

Detailing addict
13 nov 2009
25
63
38
Goedendag heren ik zit met het volgende. Laatst wat bug squash aan mijn schoonbroer meegegeven en hij heeft deze gisteren voor het eerst gebruikt maar nu laat op verschillende plekken de blanke lak los. Is gewoon 1 op 3 verdunt maar kan haast niet geloven dat het hierdoor komt.

zou het ook door de zon kunnen komen? Het gaat om een renault megane uit 2000. Op sommige plekken is de blanke lak er 2x2cm vanaf an kan ik het gewoon verder lostrekken als een folie.

groetjes kevin

Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat het door de BS komt
Veel eerder doordat er al schade aan de blanke lak was
En dan nog niet per definitie door wat de BS op die schade zou doen
Zo sterk is het niet ....

is dit een eerder overspoten stuk ?

Bugsquash ga je ook meestal gebruiken op de stukken die ook het meeste steenslag te verduren hebben. De blanke lak zal ook hierdoor al goed gemarteld zijn.

Het is zeer waarschijnlijk dat er een andere oorzaak is, wij verkopen Bug Squash sinds 2007 en het is niet eerder voorgekomen bij ons en zover ik weet zijn er internationaal ook geen verhalen over bekend.

Het is een basisch product op waterbasis en is niet in staat om lak op te lossen of los te weken.

Is een bekend probleem bij Megane's uit dat jaar. Heb er al een paar zo gezien waarvan eentje in super-mooie conditie en goed onderhouden (dus slecht onderhouden lak ligt het niet aan). Laten hele stukken blanke lak los, vaak aan de onderkant door kleine steenslag. De eigenaar wist me te vertellen dat de Megane's (was een station) toen in Turkije gemaakt werden en daar niet altijd even netjes gewerkt was. Misschien iets om op het Renault forum op te zoeken?

Bedankt voor de reacties! Had zelf ook niet gedacht dat het aan de bug squash zou liggen aangezien ik het ook nog nooit had gehoord en zelf geen problemen mee heb. Had nogmaals gekeken op de bumper en de lak aan die zijde is gewoon helemaal niet lekker. Lijkt op van alles in te zitten en vuil deeltjes dus ik denk dat het misschien ooit is bijgewerkt of gewoon slechte fabrikage is.