• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

blanke lak op schuren + polijsten

4motionv6

Detailing rookie
27 jun 2010
35
0
ik heb van de week mijn auto uitgedeukt geplamuurd gespoten ect, nu bij het laatste gedeelt blanke lak, met het spuiten en bij nevelen,, nu heb ik dus een waas op mijn auto zitten,, is dit mogelijk om weg te polijsten, met schuurpapier 2000 k, iemand tips en ervaringen ,, alvast bedankt
 
Gelijk al gaan wetsanden? Zou even voorzichtig aan doen als je nog niet precies weet wat er aan de hand is.
Heb je foto's waarop dit duidelijk zichtbaar is?
 
^^ Inderdaad een foto zegt meer als 1000 woorden.

Ik heb een vermoeden dat je het 'sinaasappel huid effect' bedoeld? Indien ja, dan zou je ALS je met een veilige lakdikte zit, de blanke laag kunnen opschuren tot een egaal vlakke laag.
Dit kan hierna terug opgepolijst worden tot een perfecte laklaag. Maar als je nog geen ervaring hebt kan ik je dit niet aanraden !
 
Werkt alleen als je ingelogd bent of lid vermoed ik, ik kan niets zien in ieder geval. www.photobucket.com
 
Foto0373.jpg


Foto0372.jpg


Foto0368.jpg


Foto0371.jpg


Foto0331.jpg


Ofwel is er iets misgelopen bij de spuitwerken zelf of je heb heel erg last van orange-peel. Als het het laatste is kan dit inderdaad opgeschuurd worden en terug gepolijst.
 
de autolack zelf zag er perfect uit todat de blanke lak erop kwam , ben zelf van plan om een dap500 aan te schaffen. las hier op het forum dat het lastig bij te werken is met een dap maar niet onmogelijk begrijp ik
 
Dat is inderdaad zwaar werk, maar zeker niet onmogenlijk met veel geduld. Wet-sand krassen zijn te verwijderen met een DAP.
 
het wetsanden doe je dus met de hand begrijp ik of kan dit ook machinaal,, enig idee welke korrel ik het beste kan bestellen,, en welke producten thanks:party:
 
zou gewoon 1500/2000/2500/3000 nemen..
kost geen drol per velletje, en beter 1 weg gooien, dan 1 te weinig te hebben..

mocht je het met de dap niet redden, ik heb een rotary, en kom best uit de buurt (assendelft)
 
anders ben je te snel voor mij :grinning:

Wetsanden lijkt moeilijker en gevaarlijker dan het is; als je voorzichtig blijft en niet te lang doorgaat is er niets aan de hand.
Wel moet je machinaal nabewerken om de schuurkrassen er weer uit te krijgen en het weer tot hoogglans te krijgen.

Met de hand wetsanden zou ik doen met een schuurblokje (rubber)
 
Het lijkt er heel erg op dat het niet egaal gespoten is: Op sommige plekken te lang met de spuitstraal blanke lak op gezeten. Spuiten moet je heel geduldig doen, vlotjes en constant voortbewegen met de spuitbus en dunne lagen. Als de spuitbus niet op een constante snelheid voortbeweegt, dan krijg je dit effect. Ik hoop dat polijsten zal helpen.
 
@ tinus :D :D :D

met wat is dit gespoten?
toch niet met zo een hand spuitbusje he??
dan heb je echt kans dat het heeeeeel zacht is!
 
aron225 zei:
@ tinus :D :D :D

met wat is dit gespoten?
toch niet met zo een hand spuitbusje he??
dan heb je echt kans dat het heeeeeel zacht is!

dit is met de hand gedaan idd ,, tis niet met motip gedaan, gewoon met de lak van vw/audi, en bedankt dat je het uideuken zo mooi vindt geworden:)^