• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blauwe Citroën C1 opgefrist.

bjornl

Detailing rookie
21 okt 2014
205
0
34
Gisteren heb ik de Citroën C1 geheel aangepakt aan de buitenkant.
Vorig weekend heb ik mijn eigen auto gedaan, hierbij heb ik alle producten voor het eerst gebruikt, en dit is mijn 2e auto die ik heb gepoetst.
Zie hieronder de omschrijving.

- Velgen gereinigd met Meguiars hot rims all wheel & tire cleaner + Monello wheel woolie medium.
- Auto gewassen met Meguiars Gold class shampoo + Meguiars wash mitt.
- Gedroogd met de Monello senza acqua drying towel.
- Gehele auto gekleid met de Monello dolce verde kleiset.
- Vervolgens met een kleine testspot besloten de hele auto in 3 stappen te polijsten.
- 1e stap polijsten, DAP900 met gele pad en Monello Raffini Veloce.
- 2e stap polijsten, DAP900 met oranje pad en Monello Raffini Mezzo.
- 3e stap polijsten, DAP900 met witte pad en Monello Raffini Finale.
- Polijstresten verwijderd met Gyeon prep.
- Wax aangebracht, Dap900 met zwarte pad, Collenite 845.
- Kunstof bumperdelen, raamrubbers, strips en banden behandeld met Auto Finesse Revive trim dressing en Monello disco duo pad.
- Gebruikte doeken: Monello Peluche Verde, Monello Peluche Bianco, Monello Piccolo Nero.

Ik moet zeggen dat de auto enorm opgeknapt is, hij had 2jaar lang alleen maar de wasstraat gezien, en dit was ook goed aan de auto te zien.
Op de motorkap heeft eens iemand fijn met een sleutel oid over gekrast, klein stukje was voelbaar met de nagel, voor de rest alleen zichtbaar. na 2 hits met veloce op geel, 1x mezzo op oranje, en 1x finale op wit is hij zeer minimaal geworden.
Nu heb ik bij de nieuwe bestelling bij Carclean een Sandwich Spider Foam Polishing Pad besteld op advies van Carclean, over een tijdje de kras nog eens behandelen met deze pad, en dan eens zien wat er van de kras over blijft.

Nu was dit de 2e keer dat ik de pads voor de DAP900 gebruik, vorige keer goed uitgespoeld, en met een druppeltje afwasmiddel gereinigd, gedroogd.
Maar ik vond dat ze enorm pluizen, er lagen na het polijsten allemaal hele kleine stukjes van de polijstpads op de lak, hoe kan dit? aan de pads zie ik niet veel bijzonders.



De wielkasten had ik ook willen schoonmaken met APC alleen werd deze gisteren eind van de dag pas bezorgd, dus dit neem ik mee bij een volgende schoonmaak van de auto.
En de ruiten wil ik nog met RainX behandelen, dit zat ook bij de bestelling gisteren.


Hieronder een aantal foto's van het resultaat:

conv_1012.jpg

conv_1013.jpg

conv_1014.jpg

conv_1015.jpg



Ik ben benieuwd naar jullie reacties, opmerkingen, aanvullingen, tips etc.

Ook ga ik binnenkort een verslagje plaatsen van mijn Golf, mijn eerste poets project.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi resultaat. De auto glimt mooi.
Ik gebruik zelf geen DAP, maar ik heb wel gelezen dat je de pads moet insprayen met iets voordat je aan de slag gaat.
Primen ofzo noemen ze dat. Quick Detailer wordt volgens mij ook gebruikt hiervoor.
 
Dat heb ik ook gelezen, pufje detailspray bijvoorbeeld. dit ga ik een volgende keer ook zeker gebruiken.
maar toen de pads nieuw waren, de 1e keer had ik geen last van "pluisjes" van de gele pad, en de 2e keer wel. misschien omdat er toch nog wat polijstmiddel in heeft gezeten? toch heb ik ze wel goed uitgespoeld de vorige keer na mijn idee.
 
Staat er weer mooi bij !

Je pads volgende keer gewoon in de wasmachine stoppen......zijn ze zeker schoon ...en laten drogen op een beker oid met de velcro naar boven .