• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blauwe Mazda 3 wash-clay-wax

Nasa

Detailing addict
4 apr 2012
201
65
Vandaag opnieuw een klein projectje gedaan. Er stond een mooi blauwe Mazda 3 op het programma.

1) Afgespoeld
2) Velgen gewassen met IronX
3) Gewassen met Meguiar's Gold Class Shampoo
4) Gekleid met Monello klei en Meguiar's Detailer Spray (de Spray van mijn Perfetto heeft het begeven. Er zit nog 1/5 in, maar er komt niets meer uit als ik spray :-/ )
5) Gewaxed met Collinite 476S
6) Het chroom gepolished met Mothers Mag & Alu Polish
7) Banden in Meguiar's Tire Dressing gezet

Zo stond de Mazda erbij als hij toekwam. Van ver leek hij mooi in orde.

2013-04-05103347.webp

Dichtbij gezien was het minder mooi :ja :

2013-04-05103427.webp

Kleien was broodnodig! Ik heb nog nooit zo'n vervuilde lak gezien/gevoeld. Zelfs toen ik afdroogde na het wassen voelde ik door mijn Monello droogdoek de oneffenheden! Ik heb zelfs alle vervuiling niet kunnen verwijderen met mijn Monello klei... Voor 80% is alles weg, maar het was niet perfect helaas :( .

Klein indrukje van de klei (ik ben begonnen met een splinternieuw stukje!). Zo zag de klei na de behandeling eruit, volledig verzadigd (de eerste foto is geen zwart van plastic/rubber zoals op klei soms voorkomt als je een rubber raakt, het is allemaal echt 100% afkomstig van de lak):

2013-04-05124516.webp

2013-04-05133227.webp

Resultaat na een 4-tal uurtjes werk:

2013-04-05154024.webp

2013-04-05154032.webp

2013-04-05154049.webp

2013-04-05154108.webp

2013-04-05154136.webp

Als ik de klei zo zie..oeff. Foamen was een goede aanvulling geweest en met overdosis wassen. Had je wellicht een stuk klei bespaard,deze kun je nu weggooien.

Verder ziet hij er in ieder geval weer schoon en glanzend uit. Netjes.

Jep, foam staat nog op de wishlist. Dat ontbreekt nog in mijn collectie :|

Vroeg of laat komt er een foamgun hoor ;)

Die was hard toe aan een kleibeurt. 8-()) Wat een vuiligheid kwam daar af zeg. Een voorwas zouchier geen overbodige luwe zijn geweest. Eindresultaat mag er dan ook zijn, mooi opgeknapt! :cool

Het vuilste stukje kwam van de sideskirt. Ik heb wel 5 keer per paneel doorgekneed, was echt abnormaal die vervuiling. Had ook geen zin om er een ganse kleiblok aan te verkwisten. Had ook niet verwacht dat er zoveel vervuiling van die sideskirt ging komen. Het is pas achteraf dat ik zag dat het er zo uitzag (na geen minuutje kleien). Over het algemeen was hij wel zwaar vervuild en op het ander plaatwerk heb ik wel veel sneller doorgekneed (daar kon ik ook langer met een stukje).

Ik heb proberen regelmatig genoeg te kneden, maar was niet overal en altijd mogelijk. Hier had ik inderdaad foamen hard kunnen gebruiken maarja, heb nog geen lans. Komt er ooit wel een keer ;)

idd zou kunnen. Heb ze met IronX behandeld, maar TarX heb ik ook nog niet in mijn collectie. Blijft kleien zo ongeveer nog de enige oplossing om het vuil te verwijderen he :ja