• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blue Leman Xantia , welke producten ?

MDC

Detailing rookie
9 sep 2009
87
0
Ik wil eindelijk na een half jaar mijn Blue lemans Xantia aanpakken .
5ddf76cb5a1eebd139888a481b568854.webp

Ik begin zoiezo met kleien , poorboys klei en born slippy clay lube.
ook wil ik Non Ferro aanschaffen , dat is altijd goed lijkt me

Daarna de dap500 eroverheen met inizio - mezzo en finale .

Maar dan ? Ik heb hetvolgende staan ;

Poorboys Black Hole
Dodo juice Lime Prime
Collonites 845
Meguiars Gold class carnbauba plus liquid wax

Wat zou ik hier van kunnen gebruiken op deze kleur na het polijsten ?
Hoor het ook graag als er betere alternatieven zijn .
zoiezo voor de zwarte delen wil ik Natural look aanschaffen.

We gaan de winter in dus ik zou de glaze weglaten zodat een net iets betere standtijd hebt. Ik zou em na het polijsten gewoon 1 laagje collinite geven en op een later moment een 2e laag. De pb natural look zou ik alleen voor het interieur gebruiken en niet op de trims/raamrubbers ivm vlekken. De glaze en megs gold class zou ik bewaren voor in het voorjaar. Voor het polijsten moet je je ook afvragen of de 3 stappen nodig zijn . Om te starten zou ik een testspot maken met mezzo wie weet is dat al genoeg.

Idd , beginnen met Mezzo , maar mocht het nodig zijn is er zwaarder materiaal aanwezig :)

Wat zou je aanraden voor de trims aan de buitenkant ? om ze weer zwart te krijgen en te houden ?

Ik heb zelf auto finesse revive waar ik wel tevreden over ben, je zou ook voor Gyeon kunnen gaan wellicht heeft zo'n coating een nog langere standtijd.

Hoi,

Aparte kleur! Eigenlijk heb je de meeste antwoorden al gehad. Als je niks nieuws wil kopen, zou ik gewoon doen wat Ric zegt. Wat ik nog wil zeggen over lime prime is dat het je lak best een beetje donkerder maakt (met black hole geen ervaring, maar verwacht hetzelfde) en aangezien je een mooie lichte kleur heb, zou ik dat bewaren voor een andere keer. Persoonlijk ben ik van mening dat je producten met fillers beter kan vermijden op metallic lak, hoe meer 'flake' hoe beter. (Heb onlangs desondanks wel Ultra Glaze gekocht, ik ben benieuwd…)

Ik heb die meguiars wax een keer cadeau gedaan, dus dat is alle ervaring die ik ermee heb, maar ik heb wel eens gehoord dat Meguiars altijd cleaners in hun wax stopt. Het heeft dan dus niet zoveel zin om die te combineren met black hole. Lime prime kan wel, als je alleen de reinigende eigenschappen daarvan wil benutten.

Succes!
Tonie

Ik ben voor de trims gegaan voor de Gyeon - Q² Trim - 30ml kit .
En op aanraden van Tim ook de Gyeon - Q²M Prep - 500ml erbij gedaan voor na het polijsten.
met nog een paar applicator pads en een flesje non ferro.
Door onze ''fijne'' vrienden van PostNL dit weekend niets kunnen doen, ze zouden zaterdag tussen 13:00-15:00 komen volgende de app,
maar toen we van de zwemles van onze dochter en boodschappen doen om 11:00 thuiskwamen lag er al een briefje in de bus, nog niet de moeite genomen om het bij de buren af te geven ...

Prep is een super veelzijdig product, daar ga je zeker geen spijt van krijgen. Haast zonde dat ze Iron en Tar wel in 4L verkopen en Prep niet. Het is ook een goede glasreiniger.

Kleine opmerking, weet niet precies wat je allemaal onder zwarte delen vindt vallen, maar Trim is niet echt geschikt voor rubber.

Succes