• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 1 reeks

Sven

Detailing rookie
28 feb 2014
32
0
36
Hallo allen, Laatst werd ik gevraagd door een kennis zijn "nieuwe" tweedehandswagens onder handen te nemen. Deze wagen heeft +/- 150.000km op de teller en is een overgenomen leasingwagen ( 4.5 jaar oud). Bij aankomst bleek al snel, dat dit geen makkelijke klus zou worden. Stappenplan: Reiniging exterieur ( foam van monello icm geyon Iron voor de velgen) Stofzuigen + ontstoffen van het interieur Clayen per paneel van de wagen Polijsten: Gele pad icm Rotary en compound van menzerna, super spul!! Nabewerking oranje pad met polijstmiddel van menzerna Afwerking zwarte pad met wax/sealant Wolfsgang icm Flex 3401VRG Adhv de foto' s hoop ik jullie een duidelijk beeld te kunnen geven van de werken en aflevering Veel lees- en kijkplezier. Uiteraard is jullie feedback altijd welkom, gedachten uitwisselen kan nooit geen kwaad & men is nooit te oud om te leren!

conv_260.webp
conv_283.webp
conv_284.webp
conv_341.webp
conv_342.webp
conv_343.webp
conv_344.webp
conv_345.webp
conv_346.webp
conv_347.webp
conv_348.webp
conv_349.webp
conv_350.webp
conv_351.webp
conv_352.webp
conv_353.webp
conv_354.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reacties: Tim
Dank je voor je reactie. Na 1 hit waren idd de meeste swirls en krassen reeds weg. Echter is het wel zo, dat we hier 2 hits gedaan hebben per paneel voor het beste resultaat.
Bijkomend de combi van gele pad en de menzerna zijn top! Voor mij geen andere polijstmiddelen... :-)

Sven

Beste Mark, bedankt voor je reactie.
Idd zou de glans nog dieper uitkomen bij afbouwing. Echter was dit niet meer haalbaar (tegen de avond). Dit is natuurlijk het nadeel van detailing op locatie...
Bijkomend heeft de wagen nooit een detailing of polijstmiddel gezien gedurende zijn bestaan & is nooit met de hand gewassen geweest, heeft enkel carwash gezien...

Sven

Beste Ric, de viel idd onder die categorie. Het dak was minder hard, aangezien daar een herstelling op werd gedaan. Het is algemeen geweten dat de Duitse wagens een hardere lak hebben.

Mooi resultaat hoor. Ik had alleen de banden nog even meegepakt met een dressing. Voor mijn gevoel staat anders de hele auto strak in het pak, met een paar oude sneakers eronder. Beetje tire dressing maakt het dan helemaal af.

Beste Jeroen, bedankt voor je reactie. Inzake de banden, heb je volledig gelijk.... Nu doe ik dit bij elke detailing en opdracht ( zelf bij het onder handen nemen van onze eigen wagens... :-))

Sven;n390052 zei:
Beste Ric, de viel idd onder die categorie. Het dak was minder hard, aangezien daar een herstelling op werd gedaan. Het is algemeen geweten dat de Duitse wagens een hardere lak hebben.
Ik weet het ik heb een e92 en de laatste keer dat ik em onderhanden nam kreeg ik niet alles eruit vandaar dat ik andermans ervaringen ook bekijk. In april is de mijne weer aan de beurt maar ik dit keer met een wollen pad starten en als die niet bevalt wijk ik evt uit naar geel.

De wollen pad heb ik hier niet op getest. Een aanrader kwa pad: chemical guys hex logic ( geen vlakke structuur). Laat eens iets weten, hoe je bevindingen waren met de wollen pad.

De structuur van pads voegt helaas helemaal niets toe aan de effectiviteit of het polijstresultaat. Maar ze zien er natuurlijk wel leuk uit. ;)

Ric325i;n390088 zei:
Ik weet het ik heb een e92 en de laatste keer dat ik em onderhanden nam kreeg ik niet alles eruit vandaar dat ik andermans ervaringen ook bekijk. In april is de mijne weer aan de beurt maar ik dit keer met een wollen pad starten en als die niet bevalt wijk ik evt uit naar geel.
Een paarse Foamed Wool met Monello Veloce zal uitstekend werken voor de krassen. Voor het wat lichtere werk volstaat de gele Monello Raffini cutting pad met Veloce. Daarna afwerken met Mezzo en een witte pad en finishen met Finale op groen (of zwart).

Het eindresultaat heeft idd geen meer of minwaarde inzake de structuur van de pad. Ik gebruik deze pads, omdat ze er iets gezelliger uitzien en iets langere levensduur hebben ( persoonlijk getest). Door de geribbelde structuur heb je wel iets meer spetters dan een vlakke pad, maar het is hier een kwestie van de juiste hoeveelheid product op de pad aan te brengen & dan is dit geen probleem...

Ik heb reeds 2 paarse pads liggen en ga in april eens kijken hoe ver ik kom met dat aangegeven schema. Ik ben benieuwd en zal zeker een paar foto's maken!

De monello pads staan op het lijstje voor volgende bestelling... hoe meer producten en materialen, hoe meer we kunnen testen en vergelijken... :-)

• Leuk
Reacties: Tim
Ik ben teleurgesteld over de Raffini pads. Ze scheuren heel snel en heel makkelijk aan het randje naast het velcro. Ik heb nu meerdere Raffini pads gebruikt (4"professional en 5,5") maar beide uitvoeringen hebben dit probleem....