De afgelopen twee dagen ben ik bezig geweest om deze BMW 3 serie van 2013 weer nieuw leven in te blazen in de vorm van wat cosmetische aandacht.
Zo op het eerste oog leek het allemaal wel mee te vallen, maar als je echt kritisch keek, sprongen de tranen in je ogen.. volgens de eigenaar viel het allemaal nog wel mee en glom hij nog goed
Afijn.. job to do dus
ik ben begonnen om de wagen te foamen, gekozen voor de Monello Artico.. de auto daarmee ingespoten en in de tussentijd de wielen en wielkasten gereinigd met diverse borstels en kwasten. Daarna de foam afgespoten en de wasemmer klaar gemaakt, nu ook weer gekozen voor CG Maxi S*ds. Ik vind dit niet echt een hele fijne shampoo, maar voor details is hij prima 
Hierna heb ik ervoor gekozen om te kleien, nu ook weer gegaan voor de Meguiars klei en als lube de Last Touch eveneens van Meguairs.. de wagen was echt vies, alles voelde ook ruw aan en aan de verkleuring op de klei was ook te zien dat het nodig was.. ik heb meerdere stukken klei gebruikt, want ik bleef vouwen en kneden
Na alle "klei" geweld heb ik de auto gedroogd en ben ik me klaar gaan maken voor het interieur.. het betreft een stoffen interieur en ogenschijnlijk leek het allemaal weer mee te vallen, maar wederom.. schijn bedriegt
Zo op het oog, zaten er een aantal vlekken in de bestuurdersstoel en ook de bijrijdersstoel was niet helemaal ontkomen aan een vlekje van iets.. ik heb de bekleding ingespoten met een mix van 1:4 HG tapijtreiniger in een Monello fles en deze vervolgens ingeborsteld met de Meguiars borstel en daarna heb ik mijn vriend George zijn werk laten doen, gevuld met alleen warm water..
En zie hier het resultaat van een op het eerste oog, niet zo heel vies interieur
George heeft in ieder geval zijn best weer gedaan. De rest van het interieur heb ik schoongemaakt met Waxaddict interieur reiniger icm een kwast en doeken, geholpen met de luchtcompressor voor de luchtroosters etc.
Ik was enigszins op tijd klaar 's middags met het interieur en kon me daarom alvast voorbereiden op het lakwerk. De auto komt alleen in de wasstraat en daarom heb ik me er niet zo heel druk om gemaakt.. bij de vorige BMW werkte Meguiars Ultimate compound goed en daarom nu ook gekeken of het hier op werkte. Ik heb de DAP erbij genomen samen met een oranje Monello pad en daarmee gekeken wat het deed.
De lak leek wel een stuk harder, maar er was een enorme verbetering te zien, niet alle swirls zijn verdwenen, maar daar lag voor mij de prioriteit ook niet. Ik wilde de lak enorm ophalen en nadien beschermen.
De volgende dag op deze manier verder gegaan en zo de hele auto afgewerkt.. het dak en de motorkap heb ik nog als extra behandeld met Meguiars Ultimate Polish (ik merkte niet heel veel verschil) en als bescherming gekozen voor Meguiars NXT 2.0 Techwax.. niet de meest duurzame bescherming, maar ik vind het ook jammer dat hij toch weer door de wasstraat gaat
Vanmorgen even de "na" foto's gemaakt omdat het gisteren regende..
Zo op het eerste oog leek het allemaal wel mee te vallen, maar als je echt kritisch keek, sprongen de tranen in je ogen.. volgens de eigenaar viel het allemaal nog wel mee en glom hij nog goed
Afijn.. job to do dus
Hierna heb ik ervoor gekozen om te kleien, nu ook weer gegaan voor de Meguiars klei en als lube de Last Touch eveneens van Meguairs.. de wagen was echt vies, alles voelde ook ruw aan en aan de verkleuring op de klei was ook te zien dat het nodig was.. ik heb meerdere stukken klei gebruikt, want ik bleef vouwen en kneden
Na alle "klei" geweld heb ik de auto gedroogd en ben ik me klaar gaan maken voor het interieur.. het betreft een stoffen interieur en ogenschijnlijk leek het allemaal weer mee te vallen, maar wederom.. schijn bedriegt
Zo op het oog, zaten er een aantal vlekken in de bestuurdersstoel en ook de bijrijdersstoel was niet helemaal ontkomen aan een vlekje van iets.. ik heb de bekleding ingespoten met een mix van 1:4 HG tapijtreiniger in een Monello fles en deze vervolgens ingeborsteld met de Meguiars borstel en daarna heb ik mijn vriend George zijn werk laten doen, gevuld met alleen warm water..
En zie hier het resultaat van een op het eerste oog, niet zo heel vies interieur
Ik was enigszins op tijd klaar 's middags met het interieur en kon me daarom alvast voorbereiden op het lakwerk. De auto komt alleen in de wasstraat en daarom heb ik me er niet zo heel druk om gemaakt.. bij de vorige BMW werkte Meguiars Ultimate compound goed en daarom nu ook gekeken of het hier op werkte. Ik heb de DAP erbij genomen samen met een oranje Monello pad en daarmee gekeken wat het deed.
De lak leek wel een stuk harder, maar er was een enorme verbetering te zien, niet alle swirls zijn verdwenen, maar daar lag voor mij de prioriteit ook niet. Ik wilde de lak enorm ophalen en nadien beschermen.
De volgende dag op deze manier verder gegaan en zo de hele auto afgewerkt.. het dak en de motorkap heb ik nog als extra behandeld met Meguiars Ultimate Polish (ik merkte niet heel veel verschil) en als bescherming gekozen voor Meguiars NXT 2.0 Techwax.. niet de meest duurzame bescherming, maar ik vind het ook jammer dat hij toch weer door de wasstraat gaat
Vanmorgen even de "na" foto's gemaakt omdat het gisteren regende..