• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 3 serie touring Modern line 2013 - Gyeon Q² Mohs

solubel

Detailing addict
23 jan 2013
136
62
54
De winter komt eraan dus tijd voor een jas: de Gyeon - Q² Mohs..

Patient: BMW 3 serie Touring Modern line (afgeleverd eind september 2013)
Behandeling: Gyeon Q² Mohs


Genomen stappen:

  • Gefoamd met Magifoam en scheutje Meg’s APC – AB foamgun
  • IronX en TarX spray
  • IronX snowsoap met AB foamgun
  • Gewassen met 2 emmer methode en overdosis Wolf’s White satin
  • Kleien: Meg’s premium Clay en Quick detailer
  • Polijsten: Rondje Finale op wit - dap
  • Whipedown met Gyeon Prep
  • Behandeling met de Gyeon Q² Mohs
  • Geseald met de Gyeon Q²M Cure


De auto heeft sinds zijn eerste 3 weken wel wat vervuiling opgepikt, vooral de velgen zijn al aardig zwart..


01aanvang_zps897cf13d.jpg




Stap 1 - Foamen
Karcher HD met foamlans Autobrite HD -overdosis Magifoam / scheut APC

Bedoeling is om de lak volledig te strippen van vuil maar ook eventuele producten van de dealer vandaar hoge dosering van 1:7 Magifoam i.c.m een klein scheutje APC van Meg's (de foamlans is trouwens mijns inziens een onmisbaar stukje gereedschap!)


02foamen_zps72a7080e.jpg




resulaat: lak is al aardig ontdaan van bescherming..


03waxweg_zpsfec72523.jpg




Stap 2 - IronX en TarX

Diverse panelen ingesprayd maar alleen velgen vertoonde vervuiling..


04ironx_zps3e7beb39.jpg




Stap 3 - foamen met IronX shampoo (cadeau gekregen bij vorige bestelling) gaf bevestiging dat er geen ijzer vervuiling aanwezig was..


05ironxsoap_zpsd87bf404.jpg




Stap 4 - Wassen
2 emmer methode - Wolf's White satin 1: 20 met een "Wookies fist"

Wederom een overdosis.. (de shampoo had ik nog liggen)



resulaat... klaar om naar binnen te gaan!


06klaarvoornaarbinnen_zps792f58a3.jpg




(nog een foto van de mooie oogjes ,^^ )


IMG_8068_zps916d29cb.jpg




Naar binnen voor verdere behandeling..


08binnenaanvang_zpsab1f356b.jpg



09impressie_zpsaa90ee04.jpg



Stap 5 - Kleien
Meg's premium clay en quick detailer

De klei gaf op de motorkap en zijpanelen gaven geen vervuiling aan:


10kleien_zpsaa6c18b4.jpg




Stap 6 - Polijsten
Raffini Finale - Rafinni 5,5" en 3" white pads

Helaas van het resultaat vergeten foto's te nemen.. Op aanraden van Dennis de olieén van de finale 30 minuten uit laten dampen voor de volgende stap: de Gyeon behandeling. Zal hierbij iets meer uitweiden, gezien hier mede detailers hier meer benieuwd naar zullen zijn..


Stap 7 - Whipedown
Gyeon Prep

Auto grondig afgenomen met de Gyeon Prep. Het spul heeft dezelfde geur als de Carpro Eraser..(de prep ruikt iets zoeter) Op de grote panelen één "puf" op het paneel zelf en 2 "pufjes" op de Meg's gele gold class microfiber. Op de kleinere opervlaktes alleen een "puf"op de doek.
Werkt net als de Eraser vrij zuinig. . Het is met een goede verlichting goed te zien welke delen je gedaan hebt . Per paneel met een witte monello doek nagelopen.


11startgyeon_zps8c1c2921.jpg




Stap 8 - Coating
Gyeon - Q² Mohs met bijgeleverde suede doekjes - uitgewreven met de Piccolo nero

Secuur (en op ten duur saai) werkje... maar is voor een goed doel!! Het spul heeft een sterk chemische geur... dus het meegeleverde mondkapje is aanbevolen! Het pipetje werkt top!: veel controle over het verbruik.. In het begin denk je snel teveel te verbruiken, maar valt achteraf best mee.. 3/4 flesje van 30ml verbruikt voor 2 lagen, en in totaal 3 van de meegeleverde 4 suede doekjes gebruikt. (niet vergeten het flesje goed te schudden voor gebruik)

Tip: zorg voor een goede verlichting: het is zeer lastig te zien welk deel je gedaan hebt.. zeker bij een lichte lak!
Coating aangebracht volgens duidelijke gebruiksaanwijzing: per laag 2 maal opbrengen, haaks op elkaar. Gewerkt in kleine overzichtelijke oppervlaktes zodat je goed weet waar je gebleven bent. Direct na het opbrengen met een Piccolo nero afgenomen: dit gaat heel licht!

2e laag aangebracht na ca. 1,5 uur (binnentemperatuur was ca. 22 graden)

(waarschuwing!! het maken van foto's in een dergelijke positie is vrij confronterend qua haargroei...)


12aandeslag_zpsfdf632d2.jpg



resultaat na 2 lagen:


13drogen_zps3ecd6c92.jpg





Stap 9 - Sealen
Gyeon Cure

De coating 18 uur laten drogen. Tijd voor de laatste stap: het aanbrengen van de sealant. Dit is echt een supereasy "wipe on, wipe off"product.. opgebracht en afgenomen met de gele meg's doeken.


eindresultaat:

15nacure_zps1bd9fb02.jpg


16resultaat_zps3772e370.jpg


18resultaat_zps0b17561d.jpg


17resultaat_zps63be6e53.jpg






Zeer tevreden met het resultaat!! Misschien lastig op de foto's te zien maar lak krijgt echt een "intensievere" en diepere kleur door de coating.


het verbruik van de gyeon producten op de auto;
Prep: ca. 250 ml
MOHS: ca. 12 ml per laag
Cure: ca. 75 ml
 
Ik heb meer dan twijfel bij de hoge dosering Magifoam in combinatie met APC
Magifoam is vanzichzelf al behoorlijk sterk, met APC erbij m.i. "te" ...

Bedenk dat het schuim ook in de holle ruimten kan komen waar het niet eenvoudig wegspoelt
Met name op auto's met aluminium neem ik daar het zekere voor het onzekere
Dat geldt ook voor oudere auto's (lakschade) en producten als IronX

Bij polijsten een testspot is even logisch als bij wassen eerst kijken wat een normale verhouding doet

Verder een pracht van een auto en dito resultaat
 
@redcat: helemaal eens dat je met name bij aluminium op moet passen met APC!! Het vermelde scheutje is ook maar een héél klein scheutje.. (1:100 in de mengfles van foamgum.. dus dit zal 1:1000 uit de foamgun komen)

En na dergelijke producten goed alle sponningen schoonspoelen ..
 
Mooi resultaat en complimenten voor de wijze waarop je e.e.a. beschreven hebt :cool:

Maar 250 ml Prep gebruikt? Ik heb recent mijn 535 touring gedaan en die is qua formaat identiek, maar daar heb ik bij lange na niet zoveel Prep gebruikt.
 
Goeie showoff! Ik ben inmiddels wel over de streep, ga 't ook doen.

De enige reden dat ik 't nog niet op de Volvo heb aangebracht is dat ik zo snel geen locatie voorhanden heb waar ik de auto 48 uur binnen kan laten staan voor de volledige behandeling inclusief droogtijden.
 
Mooi resultaat! Ik ben overlaatst naar waxit in België geweest voor een demo van de gyeon producten . Daar wisten ze te vertellen dat de mohs geen diepere glans toebrengt aan de glans. Ik zie dat jij dan wel een verschil ziet.
Is er een groot verschil tussen reload en cure?
 
Tim;345045 zei:
Dat scheutje APC moet je me even uitleggen? Wist je bijvoorbeeld dat de pH van Magifoam hoger is dan van APC? ;)

Leg uit, wat zegt de hogere pH waarde voor de werking? Maakt dat de extra kracht van de APC overbodig?


@Solubel, mooi resultaat op een mooie wagen. Wil je zo nu en dan hier wat vertellen over de standtijd?
 
hondasport;345043 zei:
Mooi resultaat! Ik ben overlaatst naar waxit in België geweest voor een demo van de gyeon producten . Daar wisten ze te vertellen dat de mohs geen diepere glans toebrengt aan de glans. Ik zie dat jij dan wel een verschil ziet.
Is er een groot verschil tussen reload en cure?

Ik vind echt dat de auto een warmere kleur heeft gekregen...(of dat chemische luchtje van het spul heeft dit effect :-b ) Zelf geen groot verschil waargenomen tussen de Cure en de Reload..