• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 316i 1997

Arjan

Detailing rookie
5 okt 2008
305
0
Na donderdag m'n DAP gehaald te hebben en gezien ik een aantal dagen vrij had de bimmer maar even onderhanden genomen.

Allereerst gewassen op de bekende manier, waarna ik de auto in de garage heb gezet en aan de slag ben gegaan met de rest.
- CC klei grijs + LT daar kwam erg weinig van de auto af, ondanks dat hij al een half jaar niet meer was bewerkt met klei.
- M83 met witte 6,5 pad dit gaaf niet het gewenste resultaat bleven swirls zichtbaar
- M83 met oranje 6,5 pad dat ging een stuk beter maar de diepere swirls zijn er niet uit te krijgen. Wel een paas probleem spots redelijk goed kunnen krijgen

Daarna ben ik maar verder gegaan met de Dodo juice Lime Prime met zwarte 6,5 LC pad. Hiermee heb ik de oppervlakkige swirls die toch door het wassen zijn ontstaan op sommige paatsen goed kunnen wegkrijgen. En de DJ Lime Prime werkt gewoon super lekker. Ook over de zwarte plastic gecoate delen werkt het super. De B-stijl kreeg ik met de PB trim detailer nooit mooi egaal zwart. maar DJ Lime Prime met de DAP gaf een super resultaat.

Daarna verder gegaan met de DJ Hard candy wax. Die ik eerst een aantal uurtjes op de verwarming heb laten staan, waardoor hij echt super makkelijk was te verwerken. 2 lagen aangebracht en alles een nachtje laten drogen in de garage. Vandaag nog een laag DJ Light fantastic soft wax aangebracht. Gekozen voor de Light Fantastic omdat ik deze het lekkest vind verwerken. Beter dan de Purple Haze.

Verder nog interieur voorzien van een laagje PB Leather Stuff en PB Natural Look. Banden in de RimWax en Meguiars High Endurance Tyre Gel. Ramen schoon gemaakt met Meguiars Glas Cleaner. En het plastic buiten voorzien van een laagje PB Trim Detailer.

Was de eerste keer met de DAP500. Eerder met de AEG460 gewerkt, maar de DAP is een stuk handzamer, stiller en trilt minder. Ook de pads zijn een stuk beter te verwijderen. Enige is dat er dus nog steeds diepere swairls en krassen over de gehele auto aanwezig zijn die niet met de DAP en zwaarste combinatie van M83 en oranje pad te verwijderen zijn.

Heb niet zoveel foto's gezien m'n camera niet echt wilde meewerken. mogelijk dat ik er morgen nog een paar kan maken.

P1262878.webp

P1262880.webp

P1262881.webp

En nu is de bimmer ook weer een net vervoersmiddel naar de franse alpen vrijdag ,^^

Ziet er heel goed uit :cool

Voorbumber lekker met het handje gedaan?

Wat betreft de diepere swirls en krassen:
Deze kan je proberen te tackelen met een compound voor de D/A:
- megs M105 (2.0)
- poorboys SSR3

De swirls kunnen misschien verwijderd worden, maar voor de diepe krassen moet je dan waarschijnlijk uitwijken naar de rotary en/of wetsanden waarbij de lakdikte meter niet mag ontbreken.

Mooi resultaar hoor! Ik ben benieuwd of je kunststof strips zo mooi zwart blijven na de behandeling met Lime Prime of dat ze over een paar dagen wit gaan uitslaan. Houd ons op de hoogte! ;)

Voorbumper inderdaad met de hand gedaan en een witte CCS LC pad. Machinaal is dat echt niet te doen met zoveel platisstrips eromheen en deze vorm.

Alleen de B stijl heb ik machinaal met de lime prime gedaan, de rest van het plastic had ik gewoon afgeplakt. de B stijl is vn dat gladde gecoate platsic. Vreemd materiaal want de trim detailer is er zo weer vanaf na 4 dagen. M21 erop werkte niet, dat sloeg wit uit, maar al binnen een paar uur. De Lime prime zit er nu 24 uur op en geeft nog geen raar effect. Dus even afwachten of dat ook zo blijft.

Afgelopen vrijdag de bimmer weer eens gewassen, voor het eerst na de vakantie. Hij zag er echt niet uit naar 3000 km in 2 weken.

P2200014.webp

P2200015.webp

P2200017.webp

P2200019.webp

En na een wasbeurt met Dodo BTBM:
P2200021.webp

P2200023.webp

P2200022.webp

P2200027.webp

Xizer zei:
Mooi resultaar hoor! Ik ben benieuwd of je kunststof strips zo mooi zwart blijven na de behandeling met Lime Prime of dat ze over een paar dagen wit gaan uitslaan. Houd ons op de hoogte! ;)

Zoals gevraagd een update:
De B stijlen zijn wel iets minder zwart dan in januari, maar ze zijn een stukje donkerder van kleur dan normaal na 2 weken. Geen witte uitslag, alleen op de zwarte deurstrips zit wel een witte uitslag :( . Dacht dat de lime prime geen witte uitslag achterliet of het ligt aan de dodo wax.

Heb wel een kort beading filmpje kunnen nemen, alleen jammer dat mijn camerabatterij het net opgaf bij de laatste paar seconden.

Filmpje

Komende easterwood meeting dat ik eraan om de volgende volgorde van poroducten te gaan gebruiken. Iemand een idee of dat een beetje een succes effect is of niet. ik twijfel nogal of ik de PB EX-P wel moet gebruiken. (uiteraard wel een klei enz vooraf)

- PB black hole
- PB EX-P
- Dodo Hard candy
- Dodo Supernatural

Lime prime heb ik al een aantal keer gebruikt, maar daarmee "dek" je natuurlijk niet echt alle kleine iets diepere krasjes die ik niet weg krijg met de DAP500. Eigenlijk zou hij eens met een rotory behandeld moeten worden (iemand die dat eens wil doen? :-").

Andere ideëen zijn ook welkom uiteraard!

Tijdens de Easterwood meeting de bimmer weer eens behandeld.

- Grijze CCklei + LT
- Meguiars M80 + witte LC + DAP
- Dodo Juice Lime Prime lite + zwarte pad + DAP
- Dodo Juice Supernatural (2 lagen)

P3083075.webp

P3083087.webp

P3083093.webp

P3083091.webp

Foto's maken ben ik niet zo'n ster in, maar denk dat het resultaat wel enig sinds zichtbaar is ,^^

Hij zag en ziet er keurig uit Arjan! Persoonlijk vind ik hem met de 15 inch wielen nog iets chiquer, maar de 17 inchers staan hem goed. Valt me trouwens op hoe tijdloos dit model eigenlijk is: geïntroduceerd in 1991! Dus het model an sich is al 18 jaar oud, maar ziet er nog steeds goed uit!

Ziet er top uit man! Mooie velgen eronder ook, leuk om schoon te maken... maar dat mag de pret niet drukken.