Na donderdag m'n DAP gehaald te hebben en gezien ik een aantal dagen vrij had de bimmer maar even onderhanden genomen.
Allereerst gewassen op de bekende manier, waarna ik de auto in de garage heb gezet en aan de slag ben gegaan met de rest.
- CC klei grijs + LT daar kwam erg weinig van de auto af, ondanks dat hij al een half jaar niet meer was bewerkt met klei.
- M83 met witte 6,5 pad dit gaaf niet het gewenste resultaat bleven swirls zichtbaar
- M83 met oranje 6,5 pad dat ging een stuk beter maar de diepere swirls zijn er niet uit te krijgen. Wel een paas probleem spots redelijk goed kunnen krijgen
Daarna ben ik maar verder gegaan met de Dodo juice Lime Prime met zwarte 6,5 LC pad. Hiermee heb ik de oppervlakkige swirls die toch door het wassen zijn ontstaan op sommige paatsen goed kunnen wegkrijgen. En de DJ Lime Prime werkt gewoon super lekker. Ook over de zwarte plastic gecoate delen werkt het super. De B-stijl kreeg ik met de PB trim detailer nooit mooi egaal zwart. maar DJ Lime Prime met de DAP gaf een super resultaat.
Daarna verder gegaan met de DJ Hard candy wax. Die ik eerst een aantal uurtjes op de verwarming heb laten staan, waardoor hij echt super makkelijk was te verwerken. 2 lagen aangebracht en alles een nachtje laten drogen in de garage. Vandaag nog een laag DJ Light fantastic soft wax aangebracht. Gekozen voor de Light Fantastic omdat ik deze het lekkest vind verwerken. Beter dan de Purple Haze.
Verder nog interieur voorzien van een laagje PB Leather Stuff en PB Natural Look. Banden in de RimWax en Meguiars High Endurance Tyre Gel. Ramen schoon gemaakt met Meguiars Glas Cleaner. En het plastic buiten voorzien van een laagje PB Trim Detailer.
Was de eerste keer met de DAP500. Eerder met de AEG460 gewerkt, maar de DAP is een stuk handzamer, stiller en trilt minder. Ook de pads zijn een stuk beter te verwijderen. Enige is dat er dus nog steeds diepere swairls en krassen over de gehele auto aanwezig zijn die niet met de DAP en zwaarste combinatie van M83 en oranje pad te verwijderen zijn.
Heb niet zoveel foto's gezien m'n camera niet echt wilde meewerken. mogelijk dat ik er morgen nog een paar kan maken.
En nu is de bimmer ook weer een net vervoersmiddel naar de franse alpen vrijdag ,^^
Allereerst gewassen op de bekende manier, waarna ik de auto in de garage heb gezet en aan de slag ben gegaan met de rest.
- CC klei grijs + LT daar kwam erg weinig van de auto af, ondanks dat hij al een half jaar niet meer was bewerkt met klei.
- M83 met witte 6,5 pad dit gaaf niet het gewenste resultaat bleven swirls zichtbaar
- M83 met oranje 6,5 pad dat ging een stuk beter maar de diepere swirls zijn er niet uit te krijgen. Wel een paas probleem spots redelijk goed kunnen krijgen
Daarna ben ik maar verder gegaan met de Dodo juice Lime Prime met zwarte 6,5 LC pad. Hiermee heb ik de oppervlakkige swirls die toch door het wassen zijn ontstaan op sommige paatsen goed kunnen wegkrijgen. En de DJ Lime Prime werkt gewoon super lekker. Ook over de zwarte plastic gecoate delen werkt het super. De B-stijl kreeg ik met de PB trim detailer nooit mooi egaal zwart. maar DJ Lime Prime met de DAP gaf een super resultaat.
Daarna verder gegaan met de DJ Hard candy wax. Die ik eerst een aantal uurtjes op de verwarming heb laten staan, waardoor hij echt super makkelijk was te verwerken. 2 lagen aangebracht en alles een nachtje laten drogen in de garage. Vandaag nog een laag DJ Light fantastic soft wax aangebracht. Gekozen voor de Light Fantastic omdat ik deze het lekkest vind verwerken. Beter dan de Purple Haze.
Verder nog interieur voorzien van een laagje PB Leather Stuff en PB Natural Look. Banden in de RimWax en Meguiars High Endurance Tyre Gel. Ramen schoon gemaakt met Meguiars Glas Cleaner. En het plastic buiten voorzien van een laagje PB Trim Detailer.
Was de eerste keer met de DAP500. Eerder met de AEG460 gewerkt, maar de DAP is een stuk handzamer, stiller en trilt minder. Ook de pads zijn een stuk beter te verwijderen. Enige is dat er dus nog steeds diepere swairls en krassen over de gehele auto aanwezig zijn die niet met de DAP en zwaarste combinatie van M83 en oranje pad te verwijderen zijn.
Heb niet zoveel foto's gezien m'n camera niet echt wilde meewerken. mogelijk dat ik er morgen nog een paar kan maken.
En nu is de bimmer ook weer een net vervoersmiddel naar de franse alpen vrijdag ,^^