• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 318I , `05

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Afgelopen zaterdag had ik Tim op bezoek met z`n BMW 318I uit 2005.

De eigenaar woont onder de rook van Corus in Ijmuiden.En zoals bij vele wel bekend is is dat niet echt fijn spul wat daar in de lucht hangt.En dit is dus bij Tim ook al ervaren.Wat "rare" vlekken in de lak die niet meer wegwillen.

Dus zodoende heeft Tim een ritje gemaakt naar het Wilde Westen en is uitgekomen hier op de dam.

En Tim kon de weg goed vinden en was dus lekker me tijds hier.En dus meteen de welbekende voor foto`s :

DSCN7925.webp

DSCN7928.webp

Ondanks de donkere kleur was de "aanslag" wel te zien , en vooral langs de ruitrubbers zag je de metaal zitten :

DSCN7930.webp

DSCN7933.webp

Wagen wordt door de eigenaar aardig bijgehouden , maar een keer echt goed onderhanden nemen was er nog niet van gekomen en was vandaag ook de grote vuurdoop voor de wagen.

Na de gebruikelijke bak koffie en de benodigde babbels werdt het tijd om te gaan beginnen.

Als eerst met wat Megs APC en een kwastje rond de rubbers , logo`s en lastigge plekken gegaan.
Wielen met een Megs APC /SD mengsel en de nodige borstels gedaan.
Hierna de wagen afgespoten en gewassen met de Dodo BTBM shampoo ( was in bezit van de eigenaar ).En met z`n 2en wassen gaat lekker makkelijk en aangezien de wagen niet echt vuil was , waren we hier ook vrij snel mee klaar.Alles weer goed afgespoten.En even laten uitlekken.En vervolgens de Iron-X over de wagen heengespoten ivm "de aanslag" op de lak van de vriendelijke vrienden van Corus.
Je kon ondanks de donkere wagen goed zien dat Iron-X z`n werk deed.Je zag allemaal donkere stippen te voorschijn komen.Alleen helaas is een donkere lak en dit geen goeie combi voor foto`s.Maar op sommige plaatsen :

DSCN7935.webp

DSCN7936.webp

Na dit even te hebben laten inwerken de wagen met ruim voldoende water afgespoeld en vooral langs alle randen en kieren.Vervolgens wat Spray & Wipe van Poorboys over de wagen heen geneveld en de wagen gedroogd alvorens deze binnen te hebben gezet.

En al voor het kleien was duidelijk wat de loop der jaren en een vorige eigenaar die aandelen in de "schuurspons" had al zeer goed te zien :

DSCN7940.webp

DSCN7944.webp

DSCN7946.webp

En een "schuursponsplekje" wat uitvergroot :

DSCN7947.webp

Na het schrikbarende rondje de wagen gekleid.Hiervoor de SN klei van Dodo genomen incombinatie met de Poorboys Spray & Wipe verdund 1:1.

DSCN7952.webp

DSCN7954.webp

Na het kleien de wagen voorzien van wat hippe blauwe strepen.En een testspotje gemaakt voor het polijsten.En uitgekomen op :

Dak en achterklep eerst met de rotary met oranje pad met Monello Inizio.
Gehele wagen met de DAP met gele pad en Monello Inizio.
Gehele wagen met de DAP met licht groene pad en Monello Finale.

Reden van deze combinatie is meer vanwege de tijd die er was.En het feit dat ik niet zo frisjes meer was van de griep die ik had.En dit alles in 1 dag moest gebeuren.Had wel meer uit te halen zijn geweest.Maar dit was voor Tim ook de eerste keer dat die met een DAP heeft gewerkt.Toch voor zo`n 80% alles weg kunnen halen.Vooral veel swirls voor zekers een 90% weg kunnen krijgen.
En tja , nooit verwachten dat de eerste keer alles 100% strak is.Dit is gewoon niet mogelijk :

DSCN7960.webp

Eigenaar is de dag flink aan het werk gezet :

DSCN7961.webp

Na het polijsten de lak met de Carpro Eraser ontvet en dit even laten uitdampen.Vervolgens de Poorboys Black Hole erop gezet met de DAP en een blauwe pad.Na het uitbuffen dit ook even een kwartiertje mer rust gelaten en vervolgens de Poorboys EX-P erop gezet met de DAP en een rode pad.

Alle kunstof met Black Wow gedaan.Bandjes in de Bold N Brigth gel gedaan.Uitlaatje met de Mothers Mag en alu gedaan.Raampjes met de Megs glascleaner gedaan.

En dan wordt het tijd om de wagen weer buiten te zetten en nog ff genieten van de laatste zonnestralen van de zaterdag :

DSCN7963.webp

DSCN7965.webp

DSCN7967.webp

En nog wat reflectieshots :

DSCN7972.webp

DSCN7973.webp

DSCN7974.webp

Eigenaar weer helemaal in z`n noppies.Dus missie geslaagd.

Soms gaat het zoals het gaat, hoeft ook niks mis mee te zijn.
Uiteraard speelt tijd bij dit soort dingen ook een factor.

Klopt , was ook een gok.Maar pakte mooi uit.Mischien een wit met Mezzo er tussen had mooier geweest.Maar de tijd was daar niet echt naar.En dan er nog bij dat jezelf niet echt fijn voelt.

Is ook zeker niet al commentaar bedoeld (Weet zelf ook hoe het soms werkt) maar verbaasde me eigenlijk hoe netjes die grote stap uitpakte in dit geval.

Knap werk ! :-)^

Mooie wagen om te doen... ik ben een tikje jaloers.:-/

Wordt het een strenge zomer ? ik zie dat je veel hout hebt klaarliggen.

zo dat is een mooi resultaat, nou maar hopen op wat mooi weer dan kan die er een beetje van genieten

Weer een knap stukje werk geleverd Smurf, ben ook niet anders van je gewend! Mooi resultaat, strakke wagen!

Fraai hoor! :-)^ De auto leent zich prima voor een mooie detail, heel dankbaar object.

Het is btw geen Corus meer maar al een tijd Tata Steel. Ik herken wel wat van de sporen, oranjeachtig (lijkt wel gravelstof van de tennisbaan). Lastig om te verwijderen.

Ik werk bij Tata steel in Nieuwegein. Heel klein vergeleken met Ijmuiden, maar ik zie bij collega´s ook veel zooi zitten.
Bij mij zit het er ook natuurlijk, maar ik houd de auto dan ook bij.