Afgelopen zaterdag had ik Tim op bezoek met z`n BMW 318I uit 2005.
De eigenaar woont onder de rook van Corus in Ijmuiden.En zoals bij vele wel bekend is is dat niet echt fijn spul wat daar in de lucht hangt.En dit is dus bij Tim ook al ervaren.Wat "rare" vlekken in de lak die niet meer wegwillen.
Dus zodoende heeft Tim een ritje gemaakt naar het Wilde Westen en is uitgekomen hier op de dam.
En Tim kon de weg goed vinden en was dus lekker me tijds hier.En dus meteen de welbekende voor foto`s :
Ondanks de donkere kleur was de "aanslag" wel te zien , en vooral langs de ruitrubbers zag je de metaal zitten :
Wagen wordt door de eigenaar aardig bijgehouden , maar een keer echt goed onderhanden nemen was er nog niet van gekomen en was vandaag ook de grote vuurdoop voor de wagen.
Na de gebruikelijke bak koffie en de benodigde babbels werdt het tijd om te gaan beginnen.
Als eerst met wat Megs APC en een kwastje rond de rubbers , logo`s en lastigge plekken gegaan.
Wielen met een Megs APC /SD mengsel en de nodige borstels gedaan.
Hierna de wagen afgespoten en gewassen met de Dodo BTBM shampoo ( was in bezit van de eigenaar ).En met z`n 2en wassen gaat lekker makkelijk en aangezien de wagen niet echt vuil was , waren we hier ook vrij snel mee klaar.Alles weer goed afgespoten.En even laten uitlekken.En vervolgens de Iron-X over de wagen heengespoten ivm "de aanslag" op de lak van de vriendelijke vrienden van Corus.
Je kon ondanks de donkere wagen goed zien dat Iron-X z`n werk deed.Je zag allemaal donkere stippen te voorschijn komen.Alleen helaas is een donkere lak en dit geen goeie combi voor foto`s.Maar op sommige plaatsen :
Na dit even te hebben laten inwerken de wagen met ruim voldoende water afgespoeld en vooral langs alle randen en kieren.Vervolgens wat Spray & Wipe van Poorboys over de wagen heen geneveld en de wagen gedroogd alvorens deze binnen te hebben gezet.
En al voor het kleien was duidelijk wat de loop der jaren en een vorige eigenaar die aandelen in de "schuurspons" had al zeer goed te zien :
En een "schuursponsplekje" wat uitvergroot :
Na het schrikbarende rondje de wagen gekleid.Hiervoor de SN klei van Dodo genomen incombinatie met de Poorboys Spray & Wipe verdund 1:1.
Na het kleien de wagen voorzien van wat hippe blauwe strepen.En een testspotje gemaakt voor het polijsten.En uitgekomen op :
Dak en achterklep eerst met de rotary met oranje pad met Monello Inizio.
Gehele wagen met de DAP met gele pad en Monello Inizio.
Gehele wagen met de DAP met licht groene pad en Monello Finale.
Reden van deze combinatie is meer vanwege de tijd die er was.En het feit dat ik niet zo frisjes meer was van de griep die ik had.En dit alles in 1 dag moest gebeuren.Had wel meer uit te halen zijn geweest.Maar dit was voor Tim ook de eerste keer dat die met een DAP heeft gewerkt.Toch voor zo`n 80% alles weg kunnen halen.Vooral veel swirls voor zekers een 90% weg kunnen krijgen.
En tja , nooit verwachten dat de eerste keer alles 100% strak is.Dit is gewoon niet mogelijk :
Eigenaar is de dag flink aan het werk gezet :
Na het polijsten de lak met de Carpro Eraser ontvet en dit even laten uitdampen.Vervolgens de Poorboys Black Hole erop gezet met de DAP en een blauwe pad.Na het uitbuffen dit ook even een kwartiertje mer rust gelaten en vervolgens de Poorboys EX-P erop gezet met de DAP en een rode pad.
Alle kunstof met Black Wow gedaan.Bandjes in de Bold N Brigth gel gedaan.Uitlaatje met de Mothers Mag en alu gedaan.Raampjes met de Megs glascleaner gedaan.
En dan wordt het tijd om de wagen weer buiten te zetten en nog ff genieten van de laatste zonnestralen van de zaterdag :
En nog wat reflectieshots :
Eigenaar weer helemaal in z`n noppies.Dus missie geslaagd.
De eigenaar woont onder de rook van Corus in Ijmuiden.En zoals bij vele wel bekend is is dat niet echt fijn spul wat daar in de lucht hangt.En dit is dus bij Tim ook al ervaren.Wat "rare" vlekken in de lak die niet meer wegwillen.
Dus zodoende heeft Tim een ritje gemaakt naar het Wilde Westen en is uitgekomen hier op de dam.
En Tim kon de weg goed vinden en was dus lekker me tijds hier.En dus meteen de welbekende voor foto`s :
Ondanks de donkere kleur was de "aanslag" wel te zien , en vooral langs de ruitrubbers zag je de metaal zitten :
Wagen wordt door de eigenaar aardig bijgehouden , maar een keer echt goed onderhanden nemen was er nog niet van gekomen en was vandaag ook de grote vuurdoop voor de wagen.
Na de gebruikelijke bak koffie en de benodigde babbels werdt het tijd om te gaan beginnen.
Als eerst met wat Megs APC en een kwastje rond de rubbers , logo`s en lastigge plekken gegaan.
Wielen met een Megs APC /SD mengsel en de nodige borstels gedaan.
Hierna de wagen afgespoten en gewassen met de Dodo BTBM shampoo ( was in bezit van de eigenaar ).En met z`n 2en wassen gaat lekker makkelijk en aangezien de wagen niet echt vuil was , waren we hier ook vrij snel mee klaar.Alles weer goed afgespoten.En even laten uitlekken.En vervolgens de Iron-X over de wagen heengespoten ivm "de aanslag" op de lak van de vriendelijke vrienden van Corus.
Je kon ondanks de donkere wagen goed zien dat Iron-X z`n werk deed.Je zag allemaal donkere stippen te voorschijn komen.Alleen helaas is een donkere lak en dit geen goeie combi voor foto`s.Maar op sommige plaatsen :
Na dit even te hebben laten inwerken de wagen met ruim voldoende water afgespoeld en vooral langs alle randen en kieren.Vervolgens wat Spray & Wipe van Poorboys over de wagen heen geneveld en de wagen gedroogd alvorens deze binnen te hebben gezet.
En al voor het kleien was duidelijk wat de loop der jaren en een vorige eigenaar die aandelen in de "schuurspons" had al zeer goed te zien :
En een "schuursponsplekje" wat uitvergroot :
Na het schrikbarende rondje de wagen gekleid.Hiervoor de SN klei van Dodo genomen incombinatie met de Poorboys Spray & Wipe verdund 1:1.
Na het kleien de wagen voorzien van wat hippe blauwe strepen.En een testspotje gemaakt voor het polijsten.En uitgekomen op :
Dak en achterklep eerst met de rotary met oranje pad met Monello Inizio.
Gehele wagen met de DAP met gele pad en Monello Inizio.
Gehele wagen met de DAP met licht groene pad en Monello Finale.
Reden van deze combinatie is meer vanwege de tijd die er was.En het feit dat ik niet zo frisjes meer was van de griep die ik had.En dit alles in 1 dag moest gebeuren.Had wel meer uit te halen zijn geweest.Maar dit was voor Tim ook de eerste keer dat die met een DAP heeft gewerkt.Toch voor zo`n 80% alles weg kunnen halen.Vooral veel swirls voor zekers een 90% weg kunnen krijgen.
En tja , nooit verwachten dat de eerste keer alles 100% strak is.Dit is gewoon niet mogelijk :
Eigenaar is de dag flink aan het werk gezet :
Na het polijsten de lak met de Carpro Eraser ontvet en dit even laten uitdampen.Vervolgens de Poorboys Black Hole erop gezet met de DAP en een blauwe pad.Na het uitbuffen dit ook even een kwartiertje mer rust gelaten en vervolgens de Poorboys EX-P erop gezet met de DAP en een rode pad.
Alle kunstof met Black Wow gedaan.Bandjes in de Bold N Brigth gel gedaan.Uitlaatje met de Mothers Mag en alu gedaan.Raampjes met de Megs glascleaner gedaan.
En dan wordt het tijd om de wagen weer buiten te zetten en nog ff genieten van de laatste zonnestralen van de zaterdag :
En nog wat reflectieshots :
Eigenaar weer helemaal in z`n noppies.Dus missie geslaagd.